کد خبر: ۵۸۳۴۳۱
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

حمله نظامی به ونزوئلا قوت گرفت/مایک پنس به شورای امنیت می رود

یکی از مقام‌های ارشد دولت آمریکا اعلام کرد، گزینه نظامی علیه دولت ونزوئلا به جدیت در حال بررسی است و قرار است معاون اول رئیس جمهور این کشور به شورای امنیت برود.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری روسی اسپونتیک اعلام کرد: یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت: صراحتاً می‌گوییم که یک گزینه نظامی همانطور که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته است، روی میز قرار دارد و همچنان مورد بررسی است. این یک گزینه بسیار جدی است و اگرچه کسی نمی‌خواهد آن را شاهد باشد اما به دلیل وضعیت موجود در ونزوئلا ما آن را با جدیت بررسی می‌کنیم.

این مقام اشاره کرد، آمریکا هرگز از پیش تدابیری که در آینده علیه دولت ونزوئلا لحاظ خواهد کرد، اعلام نخواهد کرد.

این اظهار نظر از سوی این مقام ارشد آمریکایی در حالی مطرح شده که وضعیت در ونزوئلا رو به وخامت است.

سخنگوی دولت ترامپ اظهار کرد، ما از تعیین جداول زمانی اجتناب می‌کنیم و تدابیر ما بسیار استراتژیک بوده‌اند و ما به تلاش استراتژیک خود در خصوص اعلام سیاست‌ها و گام‌هایمان ادامه می‌دهیم و عنصر اقدام غیرمنتظره در کانون موفقیت اقدامات ما طی دو ماه گذشته بوده است.

این سخنگو درباره زمان انتقال آمریکا از اعمال تحریم‌های اقتصادی به راهکار نظامی اظهار کرد: ما به در انزوا قرار دادن آنها ادامه خواهیم داد.

مسؤول دولت ترامپ همچنین تاکید کرد: اقدام دولت ونزوئلا برای بازداشت خوآن گوآیدو به منزله اشتباه مقامات دولت ونزوئلا و نابودی برای نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا است.

این مقام آمریکایی اظهار کرد: گروه لیما و آمریکا به صراحت تاکید کرده‌اند که عواقب هرگونه اقدامی در جهت بازداشت گوآیدو برای مادورو نابودکننده خواهد بود. این آخرین اشتباه مادورو خواهد بود و ما به دقت اوضاع ونزوئلا را دنبال می‌کنیم.

این مقام‌ دولت واشنگتن به خبرنگاران گفت که آمریکا روز جمعه دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه کشتی‌ها و کمپانی‌های مرتبط با صنعت نفت ونزوئلا و به درخواست مجمع ملی این کشور اعمال کرده است.

این در حالی است که این مقام کاخ سفید اعلام کرد، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به‌زودی در شورای امنیت درباره ونزوئلا سخنرانی خواهد داشت. ۱۵ عضو این نهاد سازمان ملل متحد همچنان درباره مدیریت بحران سیاسی و انسانی این کشور آمریکای لاتین به اتفاق نظر نرسیدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ایالات متحده تلاش دارد تا حمایت سازمان ملل متحد برای خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا را جلب کند. اکثر کشورهای غربی گوآیدو را به عنوان رئیس کشور ونزوئلا به رسمیت شناختند اما روسیه و چین همچنان حامی نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا هستند.

هیات آمریکا در سازمان ملل در نامه‌ای خواستار برگزاری نشستی در روزهای آتی شد و تاکید کرد: با توجه به وضعیت انسانی رو به وخامت در این کشور، معتقدیم برگزاری یک جلسه ضروری و مناسب باشد. به گفته دیپلمات‌ها، این نشست برای روز چهارشنبه برنامه‌ریزی شده است.

اوایل روز جمعه مایک پنس، معاون ترامپ اعلام کرد که ۳۴ کشتی متعلق به این کمپانی نفتی به همراه دو کارخانه انتقال نفت ونزوئلا به کوبا تحت تحریم قرار گرفته‌اند.

دولت آمریکا کمپانی تولید کننده نفت دولتی ونزوئلا را تحت تحریم‌های شدیدی قرار داده و دارایی‌های این کشور به ارزش هفت میلیارد دلار را بلوکه کرده است.

نیکولاس مادورو وعده افزایش یک میلیون بشکه نفت را داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین