کد خبر: ۵۸۳۵۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸
داغ‌ترین خبرها در ماه داغ تابستان

ماجرای فرار شهرام جزایری چه بود؟

داغ‌ترین ماه سال گذشته با خبری از شهرام جزایری، مرد بحران ساز دهه هشتاد تا نود همراه بود.
آفتاب‌‌نیوز :
 شهرام جزایری، مردی که سیزده سال از عمرش را به دلیل اتهامات اقتصادی پشت میله های زندان سپری کرده بود، بار دیگر بمب خبری را در اوایل مرداد ماه سال گذشته منفجر کرد.

 تلاش ناکام وی برای خروج از کشور و دستگیری‌اش در مرز بازرگان سبب شد به سرعت شهرام جزایری بر صدر اخبار رسانه‌ها بنشیند.

 داستان با صدور اطلاعیه ای از سوی گمرک آغاز شد. در اطلاعیه کوتاه منتشر شده از سوی گمرک امده بود: شهرام جزایری هنگام خروج از کشور در یک محموله قاچاق انسان توسط ماموران گمرک کشف و بازداشت شده است.

این محموله خروجی بار عدس بود که هنگام کنترل محموله ها توسط ماموران گمرک کشف و در بررسی های بعدی مشخص گردیده که یکی از افراد شناسایی شده در محموله قاچاق انسان شهرام جزایری بوده است.

گفته می شود جزایری پس از دستگیری خود را یکی از اتباع کشور افغانستان معرفی می‌کند و می‌گوید قصد رفتن به ترکیه را داشته است. وی بعد از بازداشت به همراه ۸۰ نفر دیگر از اتباع افغانستانی از سوی بازپرس دادسرا به طرد از کشور و بازگشت به افغانستان محکوم می‌شود. شهرام جزایری سپس به همراه سایر اتباع بیگانه به محل نگهداری اتباع فرستاده می‌شود اما شب هنگام زمانی که معاون هنگ مرزی در حال بازدید از بازداشت شدگان بوده است به وی شک می‌کند. این مسئول هنگ مرزی به جزایری می‌گوید: شما قیافه ات آشناست و بعید است که افغانستانی باشی. شهرام جزایری که به شناسایی هویتش آگاه می‌شود خود را معرفی کرده و به این ترتیب علت و انگیزه اش برای خروج از کشورش را رفتن به کانادا عنوان می‌کند. وی به مأموران می‌گوید به علت بدهی مالیاتی ممنوع الخروج هستم و نمی‌توانستم از کشور خارج شوم.

در این میان گفته های وکیل وی لعیا باقری نیز جالب توجه است. وی گفته است: موکلم برای دیدار با یکی از دوستانش به مرز رفته بود اما چون بدهی مالیاتی داشت و به دلیل ممنوع‌الخروج بودن پاسپورت نداشت، توسط مأموران بازداشت شده است.

وی با تکذیب برخی اخبار منتشر شده در رسانه‌ها و فقضای مجازی مبنی بر پنهان‌شدن موکلش داخل یک دستگاه کامیون، افزود: این اخبار به هیچ وجه صحت ندارد و موکل تنها به دلیل اینکه پاسپورت نداشته در مرز توقیف شده است.

گره داستان اما اینجاست؛ مردی که ۴۵۰ میلیون تومان بدهی مالیاتی دارد، چرا به جای تسویه بدهی رشوه یک میلیارد تومانی پیشنهاد می دهد.جعفری دولت آبادی دادستان تهران نیز پانزدهم دی ماه سال گذشته اعلام کرد: پرونده شهرام جزایری که در یکی از شهرستان‌ها دستگیر شده بود، چند وقت پیش به صدور کیفرخواست منجر گردید و این فرد در دادگاه بدوی به حبس نسبتا طولانی محکوم شده است، ولی از آنجایی که حکم قطعی نیست پس از قطعیت، میزان آن اعلام خواهد شد.

در حالی که انتظار برای اعلام قیمت های تازه خودروهای تولید داخل کمی طولانی شده بود، انتشار خبری به نقل از یک نماینده مجلس عنوان یکی از پربیننده‌ترین‌ها را از آن خود کرد. فولادگر، نماینده اصفهان و عضو کمیسیون ویژه خصوصی‌سازی مجلس، در نشستی که با حضور خودروسازان در مجلس داشت، اعلام کرد با تصویب اصلاحیه قانون خصوصی‌سازی و مطابق ماده ۵۹ این قانون، شورای رقابت دیگر حق ندارد در بخش‌های اقتصادی مانند خودروسازی به صورت مستقیم، مقررات‌گذاری کند.

 اعلام بسته ارز جدید از سوی عبدالناصر همتی، مردی که اوایل مرداد حکم رییس کلی‌اش را دریافت کرده بود، حال و هوای بازار ارز را تغییر داد.  این خبر نیز به یکی از پربیننده ترین اخبار در این ماه تبدیل شده است.

 بدترین پیش‌بینی؛ حباب سکه می‌ترکد

 شاید بتوان بدترین پیش بینی مرداد را از آن کسانی دانست که به صورت رسمی و غیر رسمی تاکید کردند حباب سکه تحت تاثیر  بازگشایی بازار ارز و همچنین ازادی خرید و فروش می ترکد. این در حالی است که سکه آن روزها در محدوده ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود و امروز افزایش حدود یک میلیون تومانی قیمت را نسبت به تابستان سال گذشته تجربه کرده است.رئیس کل بانک مرکزی در اولین گفت‌وگوی رسمی خود اعلام کرده بود که با آزاد شدن خرید و فروش ارز و برداشتن عنوان قاچاق از این معاملات، حباب سکه کاهش می یابد و باید منتظر ارزان شدن سکه هم باشیم.

بهترین پیش‌بینی؛ مشکلات باقی است

 در حالی که طبل پرصدای ارز در فضای خبری و رسانه ای را تحت تاثیر خود قرار داده بود، غلامحسین دوانی تاکید کرد که مشکل اقتصاد ایران تنها ماجرای ارز نیست. این پژوهشگر اقتصادی درباره سیاست‌های جدید ارزی دولت و بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که سیاست‌های ارزی جدید چه تاثیری در بازار خواهد داشت؟ ‌ می‌گوید: به نظر بنده سیاست‌های ارزی به عنوان یک مسکن کوتاه‌مدت است، اما مشکل تولید و بیکاری را حل نخواهد کرد.

خبرآنلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
0
0
تیتر با متن انتهائی خبر همخوانی ندارد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین