کد خبر: ۵۸۳۶۲۴
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
دستیار رئیس سازمان انرژی اتمی:

صد درصد در طراحی و ساخت هر نوع سانتریفیوژ خودکفا هستیم

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد، امروز سازمان انرژی اتمی صد در صد در طراحی و ساخت هر نوع سانتریفیوژ خودکفا است و می‌تواند نیاز مشتری‌هایش را تأمین کند.
آفتاب‌‌نیوز :
اصغر زارعان، دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی در امور اجرایی و رئیس ستاد برگزاری روز ملی فناوری هسته‌ای در نشست خبری درباره مراسم روز ۲۰ فروردین در مورد آخرین تحولات مربوط به ماشین IR-8 نیز گفت: این ماشین در حال طی فرایند خود با قامتی بلند است و به لحاظ زمانی در چارچوب برجام این ماشین به زنجیره تبدیل می‌شود.

وی تاکید کرد که خوشبختانه این ماشین با جدیت و بدون مساله فنی خاصی تست‌هایش در حال انجام است.

دستیار صالحی در ادامه در تشریح مراسم سیزدهمین سالگرد روز ملی فناوری هسته‌ای که روز سه شنبه با حضور رئیس جمهور و مقامات لشکری و کشوری در محل سالن اجلاس سران برگزار می‌شود اظهار کرد: برای سال ۹۸ در حوزه صنعت هسته‌ای ۱۱۴ دستاورد ارائه و رونمایی می‌شود که از این تعداد ۵ دستاورد در سالن اصلی رو نمایی می‌شود و ۴ پروژه در ویدئو کنفرانس و به دستور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد. همچنین ۱۰۵ دستاورد دیگر در سالن جنبی برگزاری مراسم در قالب نمایشگاهی به نمایش گذاشته خواهد شد و رئیس جمهور نیز از این نمایشگاه بازدید می‌کنند.

وی در ادامه گفت: چهار پروژه‌ای که به طور ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود که دو پروژه آن در نطنز (سایت شهید احمدی روشن) است که یکی از این پروژه‌ها در ابعاد بین المللی قابل توجه و اثربخش خواهد بود. همچنین یک پروژه در فردو و دیگری در اصفهان خواهد بود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین