کد خبر: ۵۸۳۷۰۲
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷

بازگشایی جاده آورزمان نهاوند/ خسارت 50 میلیارد تومانی سیل به راه‌های ‌همدان

معاون راهداری استان همدان از بازگشایی محور آورزمان خبرداد و گفت: 3 محور نورآباد – نهاوند (گردنه گرین)، ملایر-آورزمان (گردنه آبدر) و گردنه اسدآباد بهدلیل رانش زمین مسدود شده بود که شب گذشته محور آورزمان بازگشایی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
‌حمیدپرورشی خرم با بیان اینکه بارش‌ها و رانش زمین باعث بروز 5- میلیارد تومان خسارت به راه‌های استان شده است، اظهارکرد: درحال حاضر محور نورآباد و اسدآباد مسدود شده و راه جایگزین اعلام شده و مشکلی در تردد وجود ندارد و نیروهای راهداری درحال بازسازی این محورها هستند.

وی با اشاره به اینکه رانش زمین در زمانیکه رطوبت خاک افزایش یافته امری طبیعی است، تصریح کرد: رانش زمین و بارش باران و برف خسارت زیادی به آسفالت و ابنیه فنی و پل‌ها وارد کرده به‌طوریکه براساس برآورد بیش از 50 میلیارد تومان خسارت به راه‌های استان وارد شده است.

معاون راهداری استان همدان با بیان اینکه د ر سیلاب‌های اخیر 850 کیلومتر از راه‌های ارتباطی استان همدان آسیب دید، خاطرنشان کرد: از 12 هزار دهنه پل موجود در راه‌های استان همدان، 20 دهنه پل آسیب جزئی و حدود 37 دهنه پل به طور کامل تخریب شد که برآورد خسارت وارده برای اصلاح و ساخت پل‌ها حدود 700 میلیون تومان است .

پرورشی خرم با اشاره به اینکه استان همدان به عنوان معین شهرستان الیگودرز انتخاب شده است، اظهارکرد: طبق ابلاغیه سازمان راهداری کشور، استان همدان به عنوان معین شهرستان الیگودرز استان لرستان انتخاب شده و 16 نیروی راهداری به همراه 14 دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری به این شهرستان اعزام شده‌اند.

وی یادآور شد: لایروبی و ریزش برداری و بازگشایی راه‌ها از جمله اقدامات تیم اعزام شده به شهرستان الیگودرز است که با وجود استمرار بارش در این منطقه همچنان فعالیت دارند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین