کد خبر: ۵۸۳۸۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲

آب را قبل از مصرف بجوشانیم؟

چند روزی است که در فضای مجازی اخباری مبنی بر عدم کیفیت آب شرب به علت سیل‌های اخیر منتشر می‌شود که لزوم جوشاندن آب را قبل از مصرف تاکید می‌کند؛ مسوولان وزارت نیرو در این باره توضیحاتی را داده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
متنی مبنی بر این‌که: " آب را قبل از استفاده بجوشانید" در فضای مجازی منتشر شده که می‌گوید در پی سیلاب‌های اخیر و به دلیل مرگ‌ومیری که درون آب صورت پذیرفته و بعضاً اجساد و لاشه‌های متلاشی شده و همچنین فاضلابی که به جریان آب اضافه شده برای حفظ سلامتی باید قبل از مصرف آب جوشانده شود.

در این باره مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل به ایسنا گفت: زمانی که وزارت نیرو آب را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، قطعاً آن آب از نظر کیفیت استانداردهای لازم را دارد و امکان ندارد که آبی که از شیر می‌آید، استاندارد کافی را نداشته باشد.

میثم جعفرزاده ادامه داد: ممکن است در یک نقطه، به دلیل شکستگی لوله، شاهد آلوده شدن آب باشیم، اما خط قرمز وزارت نیرو در تأمین آب شرب، کیفیت آب است که برای این مهم نیز نه تنها کنترل از سمت وزارت نیرو صورت می‌گیرد بلکه اداره‌های بهداشت مناطق نیز این مساله را به طور کامل رصد می‌کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل با تاکید بر این مساله که اگر کیفیت آب بالا نباشد، تصفیه‌خانه آب از مدار خارج می‌شود، تصریح کرد: بنده صراحتاً می‌توانم اعلام کنم که شبکه آب کشور از نظر پایداری به لحاظ کیفیت کاملاً مطمئن است و هیچ مشکلی در این حوزه نداریم. البته نمی‌توانیم بگوییم که هیچ ایرادی در کارمان نیست، اما از نظر کیفیت آب وزارت نیرو حساسیت ویژه‌ای دارد چرا که این مساله به طور مستقیم با جان مردم سروکار دارد.
منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
0
0
پس اینکه میگم اپیدمی اسهال واستفراغ در خوزستان اومده دروغه؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین