کد خبر: ۵۸۳۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱

سپاه: انفجار سیل بندها با هماهنگی دولت صورت گرفته است

سردار احمد خادم سید الشهدا درباره آخرین وضعیت سدهای استان خوزستان گفت: پهپادهای نیروی زمینی سپاه آخرین وضعیت سدها را رصد می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار احمد خادم سید الشهدا فرمانده قرارگاه کربلا نیروی زمینی سپاه درباره آخرین وضعیت سدهای استان خوزستان گفت: پهپادهای نیروی زمینی سپاه آخرین وضعیت سدها را رصد می‌کنند.

وی ادامه داد: ۲ هزار نفر از نیروهای قرارگاه کربلا با امکانات و تجهیزات رده‌های تابعه در موضوع سیل امداد رسانی می‌کنند و تاکنون توانسته اند ۲۱ هزار نفر از افراد در خطر سیل را نجات دهند.

فرمانده قرارگاه کربلا نیروی زمینی سپاه با تاکید بر لزوم توجه به وضعیت سدها تصریح کرد: سدهای دز، کرخه و کارون مملو از آب هستند و دبی این سدها بالا است. دبی آب سدهای دز، کرخه و کارون بین ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ متر مکعب است و این سدها پهنه خوزستان را پر از آب کرده اند و تلاش ما این است که این آب‌ها را به هور شادگان، هور العظیم منتقل کنیم و باید سطح آب در این زمینه کاهش یابد.

وی درباره حاشیه سازی علیه سپاه درباره انفجار سیل بندها خاطرنشان کرد: این انفجارها اولا با هماهنگی و درخواست نهادهای ذیصلاح دولتی در امر سیل صورت گرفته و ثانیا هدف از انفجارسیل بندها انتقال آب به تالاب‌ها و هورهای و دریاچه‌های سطح استان جهت تسریع در روند انتقال آب بوده است.

باشگاه خبرنگاران 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین