کد خبر: ۵۸۴۰۰۴
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

ورود سامانه بارشی سنگین به جو خراسان‌جنوبی/ بارش‌های سنگین در راه است

کارشناس سازمان هواشناسی خراسان‌جنوبی از ورود سامانه بارشی سنگین به جو خراسان‌جنوبی طی هفته آینده خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
جواد نخعی امروز در گفت‌وگو با فارس در بیرجند، از ورود سامانه بارشی قوی به جو استان خراسان‌جنوبی طی هفته آینده خبر داد و اظهار داشت: از شنبه تا سه‌شنبه هفته آینده بارش‌های سنگینی را در منطقه خراسان‌جنوبی خواهیم داشت.

وی با اعلام اینکه فعالیت این سامانه بارشی در روزهای یکشنبه و دوشنبه سبب وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر شهری و روستایی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها در استان خواهد شد، بیان داشت: این سامانه بارشی کل استان را فرا خواهد گرفت ولی در نیمه شرقی استان فعالیت بیشتری خواهد داشت و بارش‌های سنگینی در بر خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی طی 24 ساعت گذشته، گفت: طی این مدت از ایستگاه‌های انارستانک فردوس 16میلی‌متر، سرند فردوس 14 میلی‌متر، فردوس و فتح‌آباد فردوس 13 میلی‌متر، باغستان و دیهوک 7 میلی‌متر، سرایان و خضری و طاهر‌آباد فردوس و خرو طبس 6 میلی‌متر، آبیز حاجی‌آباد زیرکوه و سرند دیهوک حدود 4 میلی‌متر، طبس و بیرجند و معصوم‌آباد زیرکوه حدود یک میلی‌متر بارش گزارش شده است.

نخعی بیان داشت: با توجه به الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای امروز تا تابعداز ظهر و عمدتا در شب فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی و بخش مرکزی استان فعال خواهد بود.

وی افزود: برای برخی نقاط سربیشه، درمیان، بخش مرکزی بیرجند و زیرکوه احتمال وقوع رواناب نیز دور از انتظار نیست.

کارشناس سازمان هواشناسی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برای فردا ظهر و عصر برای نواحی جنوبی به‌ویژه سربیشه و نهبندان وزش تندباد و افزایش ابر همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود، اضافه کرد: همچنین از ظهر جمعه تا شب نیز بارش‌هایی به‌صورت پراکنده در منطقه خواهیم داشت.

نخعی تبیین کرد: در24  ساعت گذشته شهرستان‌های قاین، سربیشه و سرایان مشترکاً با کمینه دمای 11 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و شهرستان طبس با بیشینه دمای 28 درجه سانتی‌گراد به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای استان بوده‌اند.

وی اعلام کرد: تغییرات دمای هوای مرکز استان نیز بین 12 و 23 درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده ضمن اینکه دمای فعلی بیرجند 13 درجه سانتی‌گراد است که نسبت به ساعت مشابه روز گذشته 4 درجه افزایش را نشان می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین