کد خبر: ۵۸۴۰۳۳
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵

واعظی: اقدام آمریکا هدیه‌ای بود که در آستانه انتخابات به نتانیاهو داده شد

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به اقدام آمریکا علیه سپاه،‌ گفت: این کار تبلیغاتی و یک جنگ روانی است و عملیاتی نیست و بیشتر می‌خواهد در شرایط اقتصادی تاثیرگذار باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره اقدام اخیر آمریکا، گفت: روشن است کاری که دولت آمریکا انجام داد، کاری عجولانه و تبلیغاتی و هدیه‌ای بود که در آستانه انتخابات به نتانیاهو داده شد که در جریان انتخابات در نظرسنجی‌ها وضعیتش خیلی خراب بود. ترامپ با دادن منطقه جولان به اسرائیل و اقدام علیه سپاه می‌خواست نتیجه انتخابات را تغییر دهد.

وی افزود: این کار تبلیغاتی و یک جنگ روانی است و عملیاتی نیست و بیشتر می‌خواهد در  شرایط اقتصادی تاثیرگذار باشد و در وضعیتی که  در سال نو و بعد از سیل، یک همبستگی که برای کمک به سیل‌زدگان به وجود آمده را به هم بزند، اما نتیجه عکس داده است.

واعظی ادامه داد: همه مردم، نهادها و ارگانها یک صدا این اقدام را محکوم کردند و از سپاه حمایت کردند و این کار باعث شده که محبوبیت سپاه که بسیار بالا بود، افزایش پیدا کند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: ما سپاه را بخش بسیار بااهمیتی از کلیت نظام می‌دانیم و نمی توانیم در توفیقاتی که در جنگ و صلح داشتیم سپاه را از آن جدا بدانیم. دولت و وزارت خارجه در این خصوص کاملا آمادگی را داشتند. بیانیه‌ای هم شورای عالی امنیت ملی داد و روز گذشته هم رئیس‌جمهور در مراسم سالروز ملی شدن فناوری هسته‌ای تلاش کرد آنچه که در شأن سپاه بود را با موضع‌گیری‌های حمایتی نشان دهد که همه دولت و دستگاه‌ها در کشور آمریکا را محکوم و از سپاه حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما امروز هم درباره این موضوع بحث کردیم، گفت: رئیس‌جمهور دستور دادند همه اقدامات در این شرایط باید به گونه‌ای باشد که صدای انسجام و حمایت از سپاه باشد تا مشخص شود آنچه که آمریکا انجام داده یک اقدام تبلیغاتی است. مردم مطمئن باشند اتفاقی نمی‌افتد و این اقدام روی ارز و اقتصاد نمی‌تواند تاثیر بگذارد و همه نهادها و قوا وقتی روی یک موضوع متحد شوند، تاثیری نخواهد داشت.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین