کد خبر: ۵۸۴۰۹۹
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰

کاشمر بر روی دومین گسل بزرگ کشور

فرماندار کاشمر با اشاره به واقع شدن شهرستان بر روی گسل زلزله دورنه، دومین گسل بزرگ کشور و حادثه خیز بودن این منطقه، عنوان کرد: بافت فرسوده روستاها از موضوعات نگران کننده‌ای است که باید بهسازی مسکن روستایی از محل اعتبارات و تسهیلات بنیاد مسکن به ویژه در بخش کوهسرخ با جدیت بیشتری پیگیری شود.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدعلی نبی‌پور ظهر امروز در دیدار با کارکنان بنیاد مسکن شهرستان به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد: هدایت وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط‌ ‌زیستی و عمومی از اهداف اجرای طرح‌های هادی روستایی است.

وی ادامه داد: یکی از درخواست‌ها و مطالبات روستاییان بازنگری و تجدید نظر طرح‌های هادی است.

فرماندار کاشمر گفت: با توجه به این که در بخش مرکزی و کوهسرخ برخی روستاها به دلیل نزدیکی به مرکز بخش و شهر جاذب جمعیت هستند به همین دلیل در این روستاها ساخت و ساز در خارج محدوده طرح هادی انجام شده و خدمات‌رسانی برای ادارات آب، برق، گاز و مخابرات را با مشکل مواجه کرده است.

وی اظهار کرد: با توجه به درخواست‌های مکرر مردم برای تعیین تکلیف این مناطق و رفع مشکلات بازنگری طرح‌های هادی روستایی باید در اولویت کاری بنیاد مسکن شهرستان قرار گیرد.

نبی‌پور افزود: سال جدید در حوزه توسعه روستایی باید بیشتر تلاش کرد و حفظ فضای کالبدی روستاها در راستای ماندگاری روستاییان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به واقع شدن شهرستان بر روی گسل زلزله دورنه، دومین گسل بزرگ کشور و حادثه خیز بودن این منطقه، عنوان کرد: بافت فرسوده روستاها از موضوعات نگران کننده‌ای است که باید بهسازی مسکن روستایی از محل اعتبارات و تسهیلات بنیاد مسکن به ویژه در بخش کوهسرخ با جدیت بیشتری با مشارکت دهیاران و روستاییان پیگیری شود.

فرماندار کاشمر افزود: روستاهایی که بافت فرسوده دارند و بیشتر در معرض آسیب حوادث طبیعی قرار گرفته‌اند باید به صورت ویژه شناسایی شوند.

بازنگری طرح هادی در روستا

در ادامه رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کاشمر گفت: در راستای حفظ فضای کالبدی روستاها و بالا بردن سطح ماندگاری روستاییان و با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی روستاها مطالعات و تهیه طرح هادی روستایی به عنوان یک اولویت در دستور کار بوده است.

محمود واحدیان اظهار کرد: با همکاری روستاییان ودهیاران تاکنون برای 100 درصد روستاهای شهرستان طرح هادی تهیه و برای 17 روستا نیز طرح هادی آن براساس تغییرات جمعیتی و نیازهای روستاییان بازنگری شده است.

وی گفت: تاکنون برای اجرای طرح هادی در 22 روستای شهرستان که 41 درصد روستاها را شامل می‌شود 76 میلیارد ریال هزینه شده است.

واحدیان ادامه داد: در راستای آسفالت معابر روستایی از محل قیر رایگان بنیاد مسکن و از محل اعتبارات ملی بنیاد مسکن و مشارکت دهیاری‌ها 1575 تن قیر با ارزش تقریبی 10 میلیارد ریال در شهرستان مصرف شده و از این محل معابر 15 روستا در بخش مرکزی و کوهسرخ به مساحت 227 هزار متر مربع نیز آسفالت شده است.

به گزارش ایسنا، وی عنوان کرد: با توجه به بافت فرسوده روستایی و زلزله خیز بودن منطقه و تاکیدات شورای مدیریت بحران تاکنون برای بهسازی مسکن روستایی در شهرستان  از محل اعتبارات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی 5070 وام مسکن روستایی با اعتبار بالغ بر 431 میلیارد ریال پرداخت شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کاشمر در پایان گفت: تاکنون برای روستاهای شهرستان و شهر ریوش 6785 سند مالکیت صادر شده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین