کد خبر: ۵۸۴۱۷۵
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

کودتا در سودان؛ ارتش، عمر البشیر و معاونانش را عزل کرد/ حبس خانگی البشیر

ارتش سودان تصمیم گرفت، رئیس‌جمهور، معاونان و تمام نمایندگان وی را از تمامی مناصب عزل و قدرت را در این کشور در دست بگیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
ارتش سودان امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، عمر البشیر، رئیس جمهورری سودان، معاونان و دولت وی را برکنار می‌کند.

به گزارش شبکه المیادین، برخی منابع سودانی اظهار کردند، پیش‌بینی می‌شود که نیروهای مسلح سودان، برای نظارت بر مرحله انتقالی که ممکن است یک سال به طول بینجامد شورای نظامی تشکیل دهند.

طبق گزارش‌ها، نزدیک به ۴۰ خودروی نظامی در اطراف کاخ ریاست جمهوری سودان مستقر شده و مانع ورود و یا خروج افراد از کاخ شدند. نیروهای واکنش سریع نیز در خیابان‌های اصلی خارطوم مستقر هستند.ارتش سودان نیز در پل‌ها و راه‌های اصلی پایتخت مستقر است.

همزمان، شبکه العربیه نیز از برگزاری نشست رهبری ستاد ارتش سودان بدون حضور البشیر خبرداده است.

برخی از افسران ارتش سودان وارد ساختمان رادیو و تلویزیون سودان شدند و خواهان پخش بیانیه‌ای شدند که قرار است به زودی اعلام شود.رادیو و تلویزیون رسمی سودان نیز در حال حاضر سرودهای ملی را پخش می‌کند.

شبکه اسکای نیوز نیز از بازداشت گسترده رهبران سیاسی و نظامی سابق و کنونی سودان از جمله عبدالرحیم محمد حسین، وزیر دفاع سابق این کشور، علی عثمان طه، معاون اول پیشین البشیر، محمد طاهر ایلا، نخست وزیر و اعضای دفتر رهبری حزب حاکم خبر داد.تعداد بازداشت شدگان تاکنون به بیش از صد تن رسیده است.

خبرنگار الجزیره گفت: از خروج هواپیماها از فرودگاه خارطوم جلوگیری می‌شود و تنها هواپیماهایی که از خارج به سودان می‌آیند، اجازه فرود دارند.

نیروهای"آزادی و تغییر" نیز از سودانی‌ها خواستند به خیابانها آمده و در محل تحصن واقع در مقابل مقر فرماندهی کل ارتش سودان حاضر شوند که طبق آمار هزاران تن در این محل حضور دارند.

ارتش سودان از تشکیل شورای انتقالی به ریاست ارتشبد، عوض بن عوف، وزیر دفاع این کشور خبر داد.

به گفته برخی منابع، عمر البشیر در حبس خانگی به سر می‌برد.

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین