کد خبر: ۵۸۴۴۲۹
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
آیا تخت‌روانچی برای مذاکره به نیویورک می‌رود؟

زیباکلام :مذاکره با آمریکا به کل، به جزء، به اصل و به فرع منتفی است

استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اگر در آینده ای دور یا نزدیک قرار باشد ایران به سمت و سوی تنش زدایی با آمریکا پیش رود، باز از این بابت آقای تخت روانچی بهترین گزینه موجود در دستگاه دیپلماسی است.
آفتاب‌‌نیوز :
صادق زیباکلام در پاسخ به تحلیل هایی که «هدف انتخاب تخت روانچی برای کرسی نمایندگی ایران در سازمان ملل را فتح بابی برای مذاکره می دانند»، گفت: به هیچ وجه فکر نمی کنم هیچ احتمال مذاکره با امریکا وجود داشته باشد. اگر هم روزی روزگاری بخواهد مذاکره با آمریکایی انجام شود -که خیلی بعید به نظرم می رسد- باید از طرف مقام معظم رهبری تصمیم گیری شود و دولت این وسط هیچ کاره است.

وی افزود: از طرفی آقای ترامپ نشان داده که تمایلش برای مذاکره با ایران برای قبل ها بوده و الان دشمنی و کینه آنها به ایران آنقدر زیاد شده که در حقیقت احتمال مذاکره به کل، به جزء، به اصل و به فرع منتفی است و روابط و مناسبات ایران و آمریکا اگر از این وخیم تر و بدتر نشود حداقل در کوتاه مدت به هیچ وجه التیامی پیدا نخواهد کرد.

این استاد دانشگاه یادآور شد: آقای غلامعلی خشرو مطابق قانون بازنشسته شد بنابراین آقای ظریف مجبور بود یک نفر را جای او منصوب کند و چه کسی بهتر از آقای تخت روانچی که به شدت مسلط به کارش است و در مجموع نیروی معتدل و میانه رو محسوب می شود. تخت روانچی اصلا اهل تندروی هایی که برخی دیپلمات ها نظیر امیرعبدالهیان دارند، نیست.

وی ادامه داد: آقای تخت روانچی بهترین گزینه برای رفتن به سازمان ملل بود. آمریکا و ساختار قدرت آن کشور را می شناسد، به زبان انگلیسی مسلط است. از آن تیپ دیپلمات هایی نیست که دولت را دور بزند بنابراین با توجه به اینکه آقای ظریف و دولت آقای روحانی مجبور بودند یک نفر را تعیین کنند تا جای آقای خوشرو سفیر ایران در سازمان ملل شود، از هر نظر آقای تخت روانچی بهترین گزینه بود.

زیباکلام اظهار کرد: اگر به فرض حدس من غلط از آب درآید و در آینده ای دور یا نزدیک قرار باشد ایران به سمت و سوی تنش زدایی با آمریکا پیش رود، باز از این بابت آقای تخت روانچی بهترین گزینه موجود در دستگاه دیپلماسی است.

نامه نیوز 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین