کد خبر: ۵۸۴۵۰۰
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱

تخلیه 270 روستا در خوزستان

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: از زمان وقوع سیلاب در خوزستان تا به امروز 270 روستا به‌صورت جزئی و کلی تخلیه شده‌اند که از این تعداد، 109 روستا دچار آبگرفتگی شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
کیامرث حاجی‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان، اظهار کرد: از زمان وقوع سیلاب در خوزستان تا به امروز، 270 روستا به‌صورت جزئی و کلی تخلیه شده‌اند که از این تعداد، 109روستا دچار آبگرفتگی شده‌اند.

وی افزود: 92 اردوگاه از جمله چادرها، حسینیه‌ها، پادگان‌ها، مدارس و ... جهت اسکان اضطراری سیل‌زدگان خوزستانی درنظر گرفته شده است که 118هزار نفر در این اردوگاه‌ها جهت اسکان اضطراری مستقر شده‌اند.

حاجی‌زاده عنوان کرد: سیلاب اخیر به 438هزار واحد مسکونی شهری و 8هزار و700واحد مسکونی روستایی آسیب وارد کرده است؛ همچنین در این بازه زمانی، 400هزار راس دام سبک و سنگین جابه‌جا شده است.

طغیان 3 رودخانه عظیم خوزستان یعنی کرخه، دز و کارون وبه تبع آن بارندگی‌های شدید و پی‌در‌پی در مناطق شمالی خوزستان، سبب جاری شدن سیلاب در این استان شد که نتیجه آن تخلیه 270روستا به‌صورت کلی و جزئی و وارد آمدن خسارت به جاده‌های مواصلاتی، منازل مسکونی شهری و روستایی و زمین‌های کشاورزی بود.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین