کد خبر: ۵۸۴۵۰۷
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵

مدیریت بحران: هیچ مفقودی در استان‌های سیل زده گزارش نشده/ 71 کشته تا کنون

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور: تاکنون هیچ گونه مفقودی در استان‌های سیل‌زده نداشته‌ایم و ۷۱ نفر در حوادث سیلاب جان خود را از دست دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
 اسماعیل نجار در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در حادثه سیلاب در استان‌های مختلف گزارشی از افراد مفقود شده اعلام شده است، گفت: تاکنون هیچ‌گونه مفقودی نداشته‌ایم و معمولا فردی که مفقود می‌شود، خانواده آن مشخصات لازم را اعلام می‌کند و از طرف نیروی انتظامی این مشخصات تکمیل و به مدیریت بحران اعلام می‌شود که تاکنون هیچ گزارشی در مورد مفقودی اعلام نشده است، زیرا به هر حال اقوام و فامیل پیگیر سلامتی یکدیگر هستند.

وی افزود: ما در حادثه سیلاب در سراسر کشور ۷۱ جان باخته داشته‌ایم که ۲۱ نفر آن در شیراز و ۶ نفر نیز به دلیل واژگونی قایق در گمیشان فوت شده‌اند و مابقی افراد نیز ارتباط مستقیم با سیلاب نداشتند.

نجار گفت: در کلاله و مینودشت گلستان ۲ نفر بر اثر ریزش ساختمان و بارش شدید آن منطقه فوت کردند و ۲ نفر نیز در استان مازندران که در داخل یک ماشین شاسی بلند بودند، بدون توجه به نکات ایمنی در حال عبور از سیل بودند که جان خود را از دست دادند و یک نفر نیز در استان مازندران در اثر ریزش کوه جان سپرد.

وی افزود: در حال حاضر تعداد فوت شدگان به تأیید پزشکی قانونی رسیده است و علت آن نیز مشخص شده است.

نجار گفت: به هر حال شایعه‌هایی در خصوص افراد مفقودشده در بعضی از فضا‌های مجازی مطرح می‌شود که فقط در حد یک شایعه است زیرا نیروی انتظامی تأیید نمی‌کند و فامیل و بستکان نیز تا حدی اطلاع از خانواده خود دارند.

وی درباره ورود سامانه جدید بارشی به کشور نیز افزود: امیدواریم این سامانه مشکل آن چنانی نداشته باشد و بارش‌هایی در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد پیش‌بینی شده است که تاکنون بارش‌های شدیدی نداشته‌اند و اطلاعیه‌های لازم نیز در این استان‌ها صادر شده است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر تمام استان‌های کشور در حال آماده باش کامل هستند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین