کد خبر: ۵۸۴۶۳۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
سفیر فرانسه در تهران بر اراده پاریس برای اجرای کامل مفاد برجام تاکید کرد

عراقچی: مواضع سفیر فرانسه نقض برجام است| پاریس فوراً آن را اصلاح کند| احضار سفیر فرانسه

اگر توییت‌های ژرار آرو، موضع فرانسه است، ما با نقض آشکار و عمده اهداف برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ روبرو هستیم. نیاز است پاریس فوراً آن را اصلاح کند یا ما اقدام مقتضی را انجام می‌دهیم.
آفتاب‌‌نیوز :
معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی به مواضع اخیر سفیر فرانسه در آمریکا واکنش نشان داد.عراقچی: مواضع سفیر فرانسه نقض برجام است| پاریس فوراً آن را اصلاح کند| احضار سفیر فرانسه در تهران

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ سید عباس عراقچی روز یک‌شنبه در توییتی در واکنش به اظهارات اخیر سفیر فرانسه در آمریکا نوشت: اگر توییت‌های ژرار آرو، موضع فرانسه است، ما با نقض آشکار و عمده اهداف برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ روبرو هستیم. نیاز است پاریس فوراً آن را اصلاح کند یا ما اقدام مقتضی را انجام می‌دهیم.

سفیر فرانسه در واشنگتن در صفحه توئیتر خود با بیان این که انقضای برجام به معنای عدم پایبندی ایران به یک برنامه غیرنظامی برای فعالیت‌های هسته‌ای آن نیست مدعی شد، در صورت عدم رعایت این مسئله از سوی ایران پس از برجام ممکن است باز هم تحریم‌هایی علیه این کشور اعمال شود.

او گفته بود: اینکه بگویم ایران پس از انقضای برجام اجازه دارد اورانیوم غنی سازی کند، اشتباه است. براساس ان پی تی و پروتکل الحاقی آن، ایران باید تحت نظارت‌های شدید ثابت کند که فعالیت‌های هسته‌ای آن غیرنظامی است.

احضار سفیر جدید فرانسه در تهران به وزارت امور خارجه

همچنین «فیلیپ تیبو» سفیر جدید جمهوری فرانسه در تهران امروز توسط سید حسین سادات میدانی رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری اجرای برجام به وزارت امورخارجه احضار شد.

در این جلسه طرف ایرانی با اشاره به توییت های منتسب به سفیر فرانسه در واشنگتن که محتوای آنها از نظر کشورمان به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست، خواستار توضیح دولت فرانسه شده و اعلام کرد در صورتی که اظهارات مزبور مورد تأیید دولت فرانسه بوده و بیان کننده مواضع رسمی این کشور باشد، این امر در مخالفت آشکار با اهداف و مفاد برجام خواهد بود و چنانچه به نحوی رضایت بخش به این مساله رسیدگی نشده و موضوع فیصله نیابد، جمهوری اسلامی موضوع را براساس سازوکارهای پش بینی شده در برجام پیگیری نموده و حق خود برای هرگونه واکنش مقتضی را محفوظ می‌داند.

در واکنش، سفیر فرانسه در تهران ضمن ابراز بی‌اطلاعی از توئیت‌های منتسب به سفیر کشورش در واشنگتن، بر اراده سیاسی این دولت بر اجرای کامل مفاد برجام تاکید ورزیده و اعلام نمود مراتب را بلافاصله به پاریس گزارش خواهد نمود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
1
3
عراقچی انگار به بچش دستور میده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هههههههههه
پاسخ ها
یک فرهنگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
دوست عزیز فراموش نکنیم آقای عراقچی معاون وزیر خارجه ی ایران و نماینده ی کشوری به قدمت بی مانند در اروپا و به پهناوری نیمی از قاره اروپا هستند لطفا خودمان رو دست کم نگیریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
0
1
عراقچی و تخت روانچی همه سوتی داده اید ، اسمتان در تاریخ ایران ثبت شد ورفت ، برید حال کنید
پاسخ ها
سید حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
معلومه خیلی از مرحله پرت هستی رفیق!!!!؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین