کد خبر: ۵۸۴۸۵۵
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹

خیانت است کرکره یک کسب و کار را به راحتی ببندیم

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه نباید کرکره یک کسب و کار را به راحتی ببندیم و این خیانت است، تصریح کرد: قانونی داریم که می توانیم با یک نفر برخورد بد کرد یا کُلی از او حمایت کرد بنابراین باید قوانین مزاحم را برطرف کنیم که دست و بال یک کارآفرین را نبندیم.
آفتاب‌‌نیوز :
سورنا ستاری بعد از ظهر دوشنبه، ۲۶ فروردین ماه ۹۸ در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: گفت: پایه توسعه اقتصاد دانش بنیان بخش خصوصی وابسته به منابع انسانی و توسعه کارآفرینی است و آینده اقتصاد کشور حوزه دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان این استان اتفاقات مناسبی در دست اقدام است، متذکر شد: مشکلات زیرساختی و زیربنایی در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان این استان محسوس است و بدیهی‌ترین آن نبود صندوق نوآوری و شکوفایی است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید اکوسیستم لازم با تکیه بر بوم استان ایجاد شود و بخش‌های گیاهان دارویی، گردشگری و IT از جمله پتانسیل‌های این استان است .

ستاری با بیان اینکه تولید محصول دانش بنیان وجود شرکت را طلب می‌کند، تصریح کرد: نقش پارک علم و فناوری استان در تحقق این بخش می‌تواند محوری باشد و حمایت استانی، اکوسیستمی، بازاریابی، فرهنگی و دولتی در این زمینه ضروری است.

وی با بیان اینکه ارزش کارآفرینی از موارد بسیار مهم است، ادامه داد: تسهیل در روند فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان یک نیاز مهم است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان برخی از مشکلات و ظرفیت‌های حوزه دانش بنیان، عنوان کرد: اگر محیط در اختیار جامعه هدف قرار گیرد، می‌توان خروجی بهتری در دستیابی به اهداف داشت.

ستاری با اشاره به اینکه اقدام لازم در حوزه هزینه تعمیر، تجهیز و تأمین سوله‌های پارک علم و فناوری استان انجام می‌شود، بیان کرد: پیگیری لازم برای این بخش را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه سال گذشته و اوایل امسال ۲۰۰ محصول بیوتک ثبت قرارداد شده است، اظهار کرد: عمده قراردادها با شتاب دهنده‌های بخش خصوصی است. بیش از ۶۰ شتاب دهنده در سطح کشور فعال است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: شتاب دهنده‌ها با همکاری پارک علم و فناوری و محوریت حضور بخش خصوصی اجرایی می‌شود. نقش اکوسیستم در حوزه ظرفیت‌های گیاهان دارویی را محسوس است و پیگیری برای کمک‌های لازم به این بخش در این استان را نیز خواهیم داشت.

ستاری حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بخصوص در این استان را از محورهای فعالیت این معاونت دانست و افزود: ۱۴۰ نوع خدمت در این بخش ارائه می‌شود. این استان کمترین استفاده را از تسهیلات ارائه شده در زمینه شرکت‌های دانش بنیان کرده است.

وی در خصوص تقاضای بیش از یک میلیارد تومانی دانشگاه پیام نور استان برای در اختیار قرار دادن سوله خود به پارک علم و فناوری برای شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: بخشی نگری در دولت نداریم و باید همه با هم کاری کنیم از شنیدن این مساله تعجب می‌کنم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: پایه توسعه اقتصاد دانش بنیان بخش خصوصی وابسته به منابع انسانی و توسعه کارآفرینی است.

وی ادامه داد: این استان می‌تواند قطب گیاهان دارویی کشور باشد، خام فروشی مساله دارد و آنچه که ارزش افزوده ایجاد می‌کند دانشی است که روی گیاهان قرار داده می‌شود. سالانه ۶۰۰ میلیون دلار مواد اولیه وارد می‌کنیم که بیشتر این میزان در گیاهان دارویی است که در کشور داریم.

به گزارش ایسنا، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه با خام فروشی ارزش افزوده کسب نمی‌کنیم، اضافه کرد: کشت و زر گیاهان دارویی خیلی ارزش افزوده برای استان کهگیلویه و بویراحمد ندارد، قریب ۹۵ درصد زعفران دنیا را در ایران اسلامی تولید می‌شود اما درآمد ما از این میزان تولید تنها ۴۵۰ میلیون دلار است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین