کد خبر: ۵۸۴۹۳۲
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

مهار آتش در «نوتردام» و نجات آثار هنری و مذهبی موجود در کلیسا

در ساعات اولیه صبح سه‌شنبه آتش مهیبی که به جان کلیسای جامع نوتردام پاریس افتاده بود بالاخره توسط آتش‌نشانان مهار شد. با این حال مسوولان اعلام کردند هنوز شعله‌های آتش این کلیسا را تهدید می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
عصر و شامگاه دوشنبه، هزاران پاریسی شاهد ویرانی مناره و بخش اعظمی از سقف کلیسای نوتردام بر اثر آتش بودند. بررسی‌های انجام شده مبنی بر کشف علت اصلی این واقعه نشان می‌دهد که حادثه به طور اتفاقی رخ داده و ممکن است مرمت و بازسازی کلیسا با این آتش‌سوزی ارتباط داشته باشد.

پروژه مرمت و بازسازی این شاهکار ۸۵۰ ساله که به سبک معماری گوتیک ساخته شده است چندی پیش آغاز شده بود.

گاردین نوشت که «امانوئل مارکرون» رئیس جمهور فرانسه در محل حادثه حضور یافته و طی یک سخنرانی اعلام کرد، کلیسای نوتردام دوباره از نو ساخته خواهد شد.

وی درباره این رخداد بیان کرد: «کلیسای نوتردام، تاریخ، ادبیات، بخشی از روح و روان ما و مکانی است که بزرگ‌ترین رویدادها همچون حماسه‌های ما، جنگ‌های ما و آزادی‌های ما در آن به وقوع پیوستند. این مکان مرکز زندگی ما بود. پس امشب اعلام می‌کنم، ما این کلیسا را از نو می‌سازیم».

آتش‌نشانان همچنین اعلام کردند که برج‌ها و ساختار اصلی این کلیسا سالم باقی مانده است.

کلیسای تاریخی نوتردام که متعلق به قرن دوازدهم میلادی است، خانه بسیاری از آثار هنری ارزشمند و یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان محسوب می‌شود که در رمان «گوژپشت نوتردام» ویکتور هوگو جاودانه شد. این مکان هر ساله ۱۳ میلیون گردشگر را از سراسر جهان به پاریس می‌کشاند.

مناره کلسیا در قرن نوزدهم بازسازی شد و در جریان این بازسازی مجسمه‌های برنزی اطراف این مناره از این محل خارج شدند.

«آن ایدالگو» شهردار پاریس اعلام کرد، آثار هنری و مذهبی این کلسیا در حالی که آتش‌نشان‌ها سعی بر مهار شعله‌های آتش داشتند، از این کلیسا خارج شده‌اند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین