کد خبر: ۵۸۵۲۴۴
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲

۳ روش استفاده از خدمات یکبار رمز بانک ملت

بانک ملت به منظور افزایش امنیت در سامانه بانکداری اینترنتی، خدمت یکبار رمز را به مشتریان خود ارائه می دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
از متداول ترین روشها برای ارتقا سطح امنیت کاربران سامانه های الکترونیکی، استفاده ازکلمه عبور یکبارمصرف یا همان OTP است و بطورکلی هدف پیچیده ترشدن دسترسی های غیرمجاز به منابع اطلاعاتی می‌باشد.

 تجربه نشان داده است رمزهای ایستا که بر روی یک سیستم تعریف می شوند، بسیار سریع و با تلاش توسط کاربران غیرمجاز کشف و مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما باتغییر دائمی کلمه عبور که به وسیله OTP انجام می‌شود، خطر دسترسی‌های غیرمجاز تا حد زیادی کم خواهد شد.

هم اکنون توکن های امنیتی یکباررمز (OTP) جهت ارتقای امنیت ورود به سامانه و انجام تراکنش های الکترونیکی در سامانه های الکترونیکی بانک ملت مورداستفاده قرار می گیرد. همچنین درراستای تکمیل سبد محصولات بانکداری الکترونیک و نیزجلب رضایتمندی مشتریان و ترغیب ایشان به استفاده از روش‌های غیرحضوری؛ استفاده از امکان "خدمت یکبار رمز همراه" راه اندازی گردید تا علاوه بر امکان دارا بودن توکن های سخت افزاری موجود، بتوان از روش نرم افزاری و با بهره مندی از فناوری تلفن همراه از خدمت OTP استفاده نمود.

با استفاده از خدمت یکباررمز همراه (OTP Mobile) و یکبار رمز پیامکی (OTP SMS) کاربران به جای مراجعه به شعب و پرداخت هزینه توکن سخت افزاری، کافی است با ثبت نام جهت دریافت رمز یکبارمصرف بانک ملت از طریق تلفن همراه، خدمت یکباررمز را دریافت نمایند. بر این اساس کاربران پس از ثبت نام جهت دریافت خدمت یکبار رمز همراه/ پیامکی، رمز یکبار مصرف خود جهت استفاده در سامانه های الکترونیکی بانک ملت را از طریق تلفن همراه دریافت میدارند.

انواع روشهای دریافت یکبار رمز

بنابراین در حال حاضر روشهای دریافت یکبار رمز به شرح زیر در دسترس مشتریان قرار دارد:

1.توکن یکبار رمز: جهت دریافت توکن مذکور امکان مراجعه به تمامی شعب بانک ملت فراهم میباشد.

2 .یکبار رمز همراه: به منظور فعالسازی این خدمت، کاربران این سامانه میتوانند به سامانه بانکداری اینترنتی مراجعه و گزینه تخصیص یکبار رمز همراه/ پیامکی را از منوی تنظیمات کاربر انتخاب نمایند.

3 .یکبار رمز پیامکی: به منظور سهولت در دریافت رمز یکبار مصرف، علاوه بر راهکارهای موجود (توکن یکبار رمز و یکبار رمز همراه) امکان استفاده از خدمت یکبار رمز پیامکی با استفاده از موبایل به عنوان در دسترس ترین ابزار الکترونیک فراهم گردیده است.

همچنین امکان استفاده از این سه روش به صورت همزمان وجود دارد.

منبع: عصربانک
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین