کد خبر: ۵۸۵۲۹۸
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵
سیلاب تاسیسات نفتی مستقر در تالاب هورالعظیم را محاصره کرده است

استانداری خوزستان: امکان وقوع یک فاجعه زیست محیطی در هورالعظیم وجود دارد

مشاور استاندار خوزستان در امور تالاب ها و سواحل، نسبت به وقوع یک فاجعه زیست محیطی در هورالعظیم بر اثر آلودگی نفت و گاز ناشی از آبگرفتگی تاسیسات نفتی هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز :
احمد سواری روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به ورود حجم زیادی از سیلاب های کرخه به هورالعظیم بیان کرد: هم اکنون سیلاب تاسیسات نفتی مستقر در هورالعظیم را محاصره کرده و احتمال آلودگی نفتی و فاجعه زیست محیطی در هورالعظیم دور از ذهن نیست.

وی افزود: تعدادی از تاسیسات نفتی در هورالعظیم از مدار خارج شده یا در حال خارج کردن آنها از مدار هستند ولی در صورت ورود آب به یکی از این تاسیسات، به طور قطع مقادیر زیادی نفت وارد تالاب خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، با بیان اینکه اطراف بعضی از تاسیسات نفتی دایک حفاظتی ساخته شده، گفت: این سیل بندها آنقدر قوی و بلند نیست که جلوی سیلاب فزاینده را بگیرند؛ از سوی دیگر به دلیل شکافتن برخی از جاده ها امکان دسترسی به تاسیسات و تحکیم سیل بندها وجود ندارد. 

وی با بیان اینکه مستندات تهیه شده و گزارش آن در آینده ارایه می شود، افزود: ما به دنبال ورود آب به هورالعظیم بودیم اما اکنون تالاب دیگر جایی برای آب ندارد؛ تاسیسات نفتی نیز اگر چه ثروت ملی است اما اکنون حفاظت از تالاب اهمیت دارد، چون اگر نفت وارد تالاب بشود یک فاجعه زیست محیطی رقم می خورد. 

سواری تاکید کرد: خطر تاسیسات نفتی فقط ورود آلودگی نیست بلکه احتمال انفجار و تصاعد گازهای سمی و خطرناک وجود دارد که این را با مسئولان استان و شرکت های نفتی مطرح کردم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین