کد خبر: ۵۸۵۵۰۱
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷

مقتدا صدر: جولان و قدس را وهابیت فروخت

رهبر جریان صدر عملکرد فرقه‌های وهابی و حامیان داعش را عامل گسترش نفوذ آمریکا در منطقه و فروش جولان سوریه و قدس دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
مقتدا صدر در بیانیه ای که تصویر آن را در توییتر خود قرار داده است، نوشت: آیا سلفی ها، وهابی ها و امثالشان که با سازمان القاعده سابق و آنچه این روزها داعش نامیده می شود، اظهار همبستگی کردند از خود پرسیده اند که «غزوه های» (جنگ های با پوشش مقدس) آنان چه نتیجه ای به ویژه در عراق و سوریه و کشورهای دیگر بر جا گذاشته است؟

صدر افزود: گمان نمی کنم، پرسیده باشند اما فکر می کنم در آینده خواهند پرسید زیرا از پاسخ آن هراس دارند. رویکرد فرقه گرایی بر احساسات آنها سیطره یافت و فکر کردند که این گروه‌ها خیرخواه هستند، اما من سعی می‌کنم که نتایج ناشی از حملات تروریستی آنها را توضیح دهم؛ حملاتی که خودشان آن را غزوه می‌خوانند. نتایج عبارتند از:

نخست: فروش جولان به استکبار و استعمار جهانی و در راس آن آمریکا و اسرائیل. اگر آنها به جای تخریب سوریه، جولان را آزاد می کردند برایشان بهتر بود اما آنها (داعشی ها) جماعتی نادانند.
دوم: فروش قدس با یک قرارداد عجیب بین نتانیاهو و ترامپ. آنها به جای اینکه قدس را آزاد کنند خودشان را در جایگاه قاضی و جلاد قرار دادند تا بر مردم مسلط شوند.

سوم: تخریب چهره اسلام اعم از شیعی و سنی به خصوص خدشه به اهل سنت و جماعت و تضعیف آنها در سوریه و موصل و الانبار (عراق) به جای ایجاد نزدیکی بین شیعه و سنی....
چهارم: انداختن مصر به دست فرد سلطه طلب جدید با لباسی تازه....
پنجم: کمک گرفتن عربستان از آمریکا برای دور کردن خطر آنها....

ششم: توسعه نفوذ آمریکا در منطقه به ویژه در عراق، خلیج (فارس)، شام و مناطق دیگر که سازمان تروریستی داعش سبب ساز آن شد.

هفتم: دین گریزی نسل جدید به علت افراط گرایی کشنده و اشتباه داعش که این نسل را به سوی افکار خارج از دین سوق داد.

هشتم: فرار ملت های عربی به سوی کشورهای اروپایی به علت جنگ ها و غزوه های کسانی که با آنها اظهار همبستگی کردید و افتادن مردم به آغوش غرب؛ همان غرب که (داعشی ها) جنگ با آن را برایتان تصویر کردند.


خبرآنلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین