کد خبر: ۵۸۵۶۶۶
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸

تخلیه سه روستای هیرمند

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: سه روستای "داشک، علی نمرودی و آبیل" شهرستان هیرمند به دلیل حفاظت از جان مردم در برابر تهدیدات احتمالی سیلاب تخلیه شد.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالرحمن شهنوازی اظهار کرد: با شکافی که در دایک نیاتک ایجاد شده آب به سمت یکی از روستاهای این شهر به نام "داشک" رفت که دستور تخلیه آن صادر شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: همچنین برای پیشگیری از خطر سیلاب دو روستای علی نمرودی و آبیل نیز با توجه به بالا آمدن سطح سیلاب و احتمال آب گرفتگی با همکاری هلال احمر و اعضای ستاد مدیریت بحران و همچنین همکاری همه جانبه نیروهای سپاه تخلیه شدند و ساکنان آنها در مکان امن اسکان اضطراری یافتند و اقدامات لازم برای رفع شکاف دایک در حال انجام شدن است.

محور بنجار -بی بی دوست - هیرمند مسدود است

رئیس اداره راه و شهرسازی زابل گفت: محور بنجار- بی بی دوست -هیرمند همچنان مسدود است و تردد در این محور امکان پذیر نیست .

سید مهدی میری افزود: بر اثر ورود سیلاب کشور افغانستان به منطقه سیستان هم اکنون مسیر بنجار بی بی دوست هیرمند مسدود شده و تدابیر لازم برای بازگشایی محور در حال انجام است .

وی بیان کرد: همچنین دایک هیرمند- نیمروز نیز دچار مشکل شده که در حال ترمیم است .

رئیس اداره راه و شهرسازی زابل ادامه داد: دایک زابل نیز تاکنون مشکل خاصی نداشته و اقدامات لازم برای کنترل سیلاب و پیشگیری از خسارت احتمالی در حال انجام است .

میری گفت: هم اکنون نیز شرایط به طور کامل در منطقه تحت کنترل است و نیروهای مربوطه در حال خدمات دهی هستند.

نگرانی از ورود سیلاب به سیستان وجود ندارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیلاب غیر قابل کنترل کشور افغانستان با حداکثر ممکن و بدون خسارت در حال وارد شدن به رودخانه هیرمند است و نگرانی برای آن وجود ندارد .

احمد علی موهبتی در حاشیه بازدید از منطقه سیستان افزود: هم اینک آب با حدود 2 هزار و 500 متر مربع بر ثانیه و ارتفاع 3.90 سانتی متر در حال ورود به منطقه سیستان است .

وی ادامه داد: مسئولان حوزه شورای هماهنگی مدیریت بحران سیستان و بلوچستان و پنج شهرستان شمالی استان پای کارند و در روزهای گذشته تمهیدات خوبی را برای ورود آب و استفاده از نعمت الهی پیش بینی کرده اند .

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در بارندگی های اسفندماه، 31 نقطه آسیب پذیر در سیستان شناسایی شد گفت: همزمان با اوج گرفتن آب سیلاب ورودی به منطقه در روزهای گذشته همه دستگاههای دولتی و عمومی از ظرفیت های خود حداکثر استفاده برای جلوگیری از بروز خسارت این سیلاب کردند .

وی با قدردانی از بخش خصوصی در همکاری برای کنترل سیلاب اخیر بیان کرد: بخش خصوصی در این روزها با تعطیل کردن کار خود و پای کار آمدن در کنار دستگاههای دولتی نسبت به استحکام بخشیدن لازم رودخانه ها و کانالهای سیستان اقدام کردند .

وی افزود: همزمان با افزایش آب در شب های گذشته نگرانی هایی به وجود آمد اما با همت و هماهنگی که صورت گرفت هم اینک سیلاب در حال هدایت به مسیرهای مورد نظر است و نگرانی وجود ندارد .

استاندار سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد که با آورد خوب رودخانه هیرمند بتوان ذخیره لازم در چاه نیمه ها و تالاب بین المللی هامون برای جلوگیری از توفان های شن، بحث های زیست محیطی و رونق صید و دامداری در منطقه داشته باشیم .

وی ادامه داد: امید می رود که این سیلاب زندگی در سیستان را متحول و باری دیگر در این منطقه که روزگاری انبار غلیه ایران بود حداکثر تولیدات را داشته باشیم .

سیلاب 6 روستای هیرمند را در معرض آبگرفتگی قرار داده است

معاون ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: 6 روستای شهرستان هیرمند در شمال استان بر اثر شدت یافتن سیلاب رودخانه هیرمند در معرض آبگرفتگی قرار گرفتند.

روح الله سرگزی افزود: براثر تخریب بخشی از سیل بند نیاتک در شهرستان هیرمند برخی روستاهای این شهرستان دچار آبگرفتگی شدند به طوری که تاکنون سه روستا براثر شدت حجم ورودی سیلاب تخلیه شدند .

وی ادامه داد: هم اینک نیروهای اجرایی و خدمات رسان در کنار سپاه پاسداران در منطقه حضور دارند تا اقدامات لازم را برای مهار سیلاب و هدایت آن به سمت تالاب و چاه نیمه ها انجام دهند .

معاون ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: با وجود افزایش یافتن سطح آب ورودی تمام تلاش برای کاهش مشکلات احتمالی ناشی از سیلاب ادامه دارد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین