کد خبر: ۵۸۵۹۴۴
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

اقدام تازه ترامپ برای مقابله با اقامت بیش از مهلت اعتبار ویزا در آمریکا

دولت ترامپ در نظر دارد ورود شهروندان کشورهایی را که نرخ بالایی در ماندن در آمریکا پس از اتمام تاریخ اعتبار ویزای خود دارند، متوقف یا محدود کند.
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به مقامات این کشور دستور داد که راه‌های تازه‌ای را برای کاهش تعداد افرادی که بیش از تاریخ اعتبار ویزای تجاری یا توریستی خود در این کشور می‌مانند، بررسی کنند.

این اقدام همزمان با تمرکز دوباره ترامپ بر مسائل مهاجرتی در آستانه انتخابات ۲۰۲۰ صورت می‌گیرد و یادآور ممنوعیت‌های مسافرتی جنجالی‌ای است که در نخستین سال ریاست جمهوری‌اش آن‌ها را اعمال کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در سندی که رییس جمهور آمریکا برای صدور این دستور امضا کرده، همچنین آمده است که دولت در نظر دارد "شرایط ورود" به این کشور را افزایش دهد و افرادی که وارد آمریکا می‌شوند، مبلغی را پرداخت خواهند کرد که تنها در زمان ترک این کشور به آنان بازگردانده خواهد شد.

دونالد ترامپ در بیانیه‌ای اظهار کرد: ما قوانینی داریم که برای حفظ امنیت آمریکایی‌ها و حفاظت از تمامیت نظامی که در حال حاضر میلیون‌ها نفر به خاطر آن در صف ورود به آمریکا برای دستیابی به رویای آمریکایی ایستاده‌اند، باید رعایت شوند.

طبق گزارش مرکز مطالعات مهاجرتی، بیشتر افرادی که به طور غیرقانونی در آمریکا به سر می‌برند، مهاجرانی که به طور غیرقانونی از مرز عبور می‌کنند، نیستند، بلکه افرادی هستند که بیش از تاریخ اعتبار ویزای خود در آمریکا مانده‌اند.

چاد، جیبوتی، لیبریا، جزایر سلیمان، بورکینافاسو و بنین از جمله کشورهایی هستند که شهروندانشان نرخ بالایی در اقامت بیش از تاریخ اعتبار ویزا در آمریکا دارند. مقامات آمریکایی گفته‌اند که شهروندان ۲۰ کشور بیش از ۱۰ درصد پس از تاریخ اعتبار ویزای خود در آمریکا می‌مانند.

این سند که از سوی دونالد ترامپ به امضا رسیده، به وزرای خارجه و امنیت داخلی این کشور ۱۲۰ روز مهلت می‌دهد تا توصیه‌هایی برای مقابله با این مساله ارائه کنند که احتمالاً محدودیت تاریخ اعتبار ویزاها را شامل می‌شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین