کد خبر: ۵۸۶۰۳۴
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲

سفر رسمی ترامپ به لندن تایید شد

دفتر نخست وزیری انگلیس امروز (سه شنبه) تایید کرد که 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا سوم ژوئن (13 خرداد) به لندن سفر خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 در این سفر سه‌روزه که در سطح رسمی صورت خواهد گرفت، ترامپ علاوه بر دیدار با مقام‌های سیاسی انگلیس با خاندان سلطنتی و ملکه الیزابت دیدار خواهد کرد.

نخست ‌وزیر انگلیس با صدور بیانیه ای در ‌باره این سفر اظهار داشت: دو کشور رابطه‌ عمیق و طولانی با یکدیگر دارند که در تاریخ و منافع دو کشور ریشه دارد. 

'ترزا می' افزود: ما بیش از هر دو کشوری با یکدیگر همکاری داریم و به همین خاطر آبادتر و امن‌تر هستیم.

وی سفر رسمی ترامپ به لندن را فرصتی دانست که می‌تواند به تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های تجاری، سرمایه‌گذاری، امنیتی و دفاعی کمک کند و اینکه دو کشور چطور می‌توانند روابط خود را در آینده توسعه دهند.

کاخ سفید هم با صدور بیانیه‌ای انجام این سفر را تایید و تصریح کرد که دو کشور رابطه ویژه‌ای با یکدیگر دارند.

گزارش‌ها حاکیست که مقام‌های دفتر نخست‌ وزیری انگلیس و کاخ سفید از ماه‌ها پیش به ‌صورت مخفیانه درباره سفر دوباره ترامپ به لندن رایزنی را آغاز کرده‌ بودند.

'وودی جانسون' سفیر آمریکا در انگلیس نیز از تمایل ترامپ برای سفر به این کشور خبر داده و گفته بود که رئیس‌جمهوری آمریکا مشتاق است قراردادهای تجاری قابل‌توجهی را با انگلیس در دوره پسا برگزیت امضاء کند.

ترامپ سال گذشته پس ‌از آنکه چهار بار از ترس رویارویی با معترضان سفر خود به انگلیس را لغو کرده بود، تیر سال 1397 با کاهش سطح سفر رسمی به کاری، در میان تدابیر شدید امنیتی وارد لندن شد.

معترضان از ابتدای ورود رییس جمهوری آمریکا به لندن با تجمع در مقابل فرودگاه و سپس اقامتگاه وی در لندن مراتب انزجار خود را نسبت به حضور ترامپ در این کشور اعلام کردند. 

یک روز بعد، نزدیک به 200 هزار نفر از معترضان در خیابان‌های مرکزی شهر لندن دست به تظاهرات زدند و شعارهایی را علیه ترامپ و رابطه ویژه لندن و واشنگتن سر دادند.

ملاقات ترزا می نخست‌ وزیر انگلیس با رئیس‌ جمهوری آمریکا نیز از ترس رویارویی با معترضان، خارج از لندن برگزار شد و ترامپ در طول مدت اقامت خود با بالگرد تردد می‌کرد. 

بر اساس برآوردهای صورت گرفته، تأمین امنیت رئیس‌جمهوری آمریکا در سفر به انگلیس، حدود 18 میلیون پوند خرج روی دست مالیات‌دهندگان انگلیسی گذاشت. 

برخی گروه‌های حقوق بشری و ضد جنگ از هم‌ اینک برای برپایی تظاهرات اعتراضی علیه ترامپ دوباره اعلام آمادگی کرده‌اند. 

گروه با یکدیگر علیه ترامپ و ائتلاف ضد جنگ و علیه ترامپ می‌ایستیم روز چهارم ژوئن (14 خرداد) را برای برگزاری تظاهرات اعتراضی در لندن انتخاب کرده‌اند.

در بیانیه‌ای که این سه نهاد منتشر کرده آمده است: ترامپ نماد افراط ‌گرایی، اسلام ‌ستیزی، یهود ستیزی، جنگ و درگیری است. این بار با حضور در خیابان‌های شهر نشان خواهیم داد که از سیاست‌های او متنفر هستیم.

ایرنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین