کد خبر: ۵۸۶۵۹۰
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
"ترامپ در پی جنگ با ایران نیست و در مبارزات انتخاباتی اعلام کرد که مخالف ورود آمریکا به جنگ دیگری است"

ظریف: بولتون، بی بی، بن‌سلمان و بن‌زاید در پی جنگ با ایران هستند| کارزار فشار حداکثری ترامپ، محکوم به شکست است

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به تلاش‌های «تیم ب» جهت تغییر نظام ایران، گفت که کارزار فشار حداکثری رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران محکوم به شکست است.
آفتاب‌‌نیوز :
«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» گفت که مشاور امنیت ملی کاخ سفید، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و امارات عربی متحده در تلاش برای تغییر نظام ایران هستند.

در بخش کوتاهی از این مصاحبه که شامگاه جمعه منتشر شده (نسخه کامل آن روز یکشنبه منتشر می‌شود) ظریف در پاسخ به سوال مجری فاکس‌نیوز که می‌پرسد "پس اعتقاد دارید که بولتون، اسرائیل، عربستان سعودی و امارات می‌خواهند نظام ایران را تغییر بدهند، اظهار داشت که این حداقل کاری است که آنها می‌خواهند انجام دهند.

ظریف: بولتون،بی بی، بن سلمان و بن زاید در پی جنگ با ایران هستن| کارزار فشار حداکثری ترامپ، محکوم به شکست است

وی در ادامه توضیح داد: «همه آنها این تمایل را بروز دادند که می‌خواهند ایالات متحده را به یک درگیری (نظامی با ایران) بکشانند. من گمان نمی‌کنم که (دونالد) ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا خواستار چنین کاری باشد».

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به شعارهای تبلیغاتی و ضد جنگ ترامپ در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری 2016، افزود: «من معتقدم که ترامپ کارزار انتخاباتی خود را با شعارهایی مبنی بر وارد نکردن آمریکا به جنگی دیگر، پیش برد. اما معتقدم که نیّت ترامپ از کاراز فشار حداکثری علیه ایران، برای به‌زانو درآوردن آن و تسلیم شدن ما در برابر فشارها، محکوم به شکست است».

ظریف چندی پیش در صفحه توئیتر خود، چهار نفر بولتون، بن‌سلمان، بن‌زائد و بی‌بی (نتانیاهو) را در گروهی به نام «تیم ب» دسته بندی کرده و نوشته بود اعضای این گروه برای هر جنایتی از مصونیت برخوردار هستند.

پامپئو روز دوشنبه با بیان اینکه کاخ سفید دیگر قصد ندارد معافیت‌های تحریمی کشورهای واردکننده نفت ایران را تمدید کند، گفت عربستان سعودی و امارات عربی متحده قرار است خلأ ناشی از حذف نفت ایران از بازار را پر کنند و واردکنندگان نفت ایران می‌توانند نفت خود را از این دو کشور تأمین کنند.

ترامپ در روز ۱۸ اردیبهشت سال گذشته به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل برجام، کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد. 

وی سپس در تاریخ ۱۵ مرداد سال گذشته با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. دومین بسته تحریم‌ها که بخش‌های کشتی‌رانی، مالی و انرژی ایران را هدف قرار می‌دهند هم از ۱۴ آبان‌ماه همان سال از سر گرفته شده‌اند. دولت ترامپ، چند ماه بعد برای ۸ کشور معافیت از تحریم‌های نفتی صادر کرد. 

تصمیم ترامپ با مخالفت‌های زیادی در سراسر جهان رو به شده است و غیر از رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، جامعه جهانی با آن مخالفت کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین