کد خبر: ۵۸۶۶۷۵
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵

حقایقی جالب که 5 دقیقه قبل آن‌ها را نمی‌دانستید

برخلاف بقیه اعضای بدن، هیچ خونی به قرنیه‌های شما وارد نمی‌شود، چون که آن‌ها فاقد رگ می‌باشند. آن‌ها اکسیژن را مستقیم از هوا می‌گیرند و مواد غذایی را مایعی مخصوص و اشک‌هایی که تولید می‌کنند می‌گیرند. شاید وقتشه که ما کمی بیشتر گریه کنیم!
آفتاب‌‌نیوز :
در این مطلب شما را با حقایقی جالب از انواع مختلفی از موضوعات آشنا می‌کنیم که ممکن است تا همین چند دقیقه قبل اطلاعی از آن‌ها نداشتید و باعث تعجب و حیرت شما می‌شود.

۱- کفش‌های پاشنه بلند در ابتدا برای مردان طراحی شدند!
مدت زمان طولانی نیست که زنان شروع به پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند کرده اند. پاشنه‌های بلند برای اولین بار در ایران باستان استفاده می‌شد و سپس در اواخر قرن شانزدهم به اروپا رسید. در آن زمان مردم عقیده داشتند که پاشنه‌های بلند خیلی مردانه هستند و قطعا آن‌ها روشی بسیار عالی بودند تا یه مرد از بقیه بلندتر باشد.


۲- ونوس احتمالا تنبل‌ترین سیاره منظومه شمسی است!
ونوس چنان آهسته می‌چرخد که مدت زمانی که این سیاره یک دور کامل دور خود می‌چرخد (روز) از مدت زمانی که این سیاره دور خورشید می‌چرخد (سال) بیشتر است! در نتیجه یک روز در ونوس، از یک سال ونوسی بیشتر طول می‌کشد.


۳- دریاچه‌ی نمک ناترون در شمال تانزانیا: گورستان پرندگان
یکی از مخوف‌ترین مکان‌ها بر روی کره زمین، احتمالا دریاچه ناترون در آفریقاست. آب این دریاچه حاوی آن چنان میزان از سدیم بی کربنات است که حیوانتای که در اطراف و یا در درون این دریاچه می‌میرند، ظرف مدت کوتاهی تبدیل به مومیایی می‌شوند. علاوه بر این به خاطر مواد شیمیایی موجود در دریاچه رنگ آب آن قرمز رنگ است.

 
۴- کوهستان هویشان: ترسناکترین مکان گردشگری جهان
یکی از ترسناکترین مکان‌ها برای گردش در جهان کوهستان هویشان است. برای فهمیدن خطری که این گردش می‌تواند داشته باشد کافی است تا نگاهی کوتاه به تصویر زیر داشته باشید. می‌توانید ببینید که چرا رفتن به هویشان را خطرناک‌ترین گردش جهان می‌نامند. مسیری باریک که راه عبور هویشان را می‌سازد ۶۰۰ متر از سطح زمین ارتفاع دارد. شاید برایتان سوال باشد که چه چیز مهمی در آن سوی راه وجود دارد که کسی باید ریسک این راه پر خطر را بپذیرد؟ هیچ فقط آدرنالین!

 
۵- اخطاپوس‌ها انطباق پذیرترین موجودات روی کره زمین هستند
این موجود می‌تواند رنگ خود را تغییر دهد که چیز نادری در ساکنین زیر آب نیست، اما قضیه به اینجا ختم نمی‌شود! اخطاپوس همچنین می‌تواند شکل، رفتار و بافت خود را نیز تغییر دهد. به طور کلی اخطاپوس‌ها می‌توانند به صورت ۱۵ گونه مختلف دریایی رفتار نمایند.

 
۶- گاو‌ها زمانی که از بهترین دوستانشان دور هستند ناراحت می‌شوند!
بله درسته... این حیوانات بین خود پیوند‌های اجتماعی قوی تشکیل می‌دهند و وقتی که دوستان نزدیکشان از آن‌ها جدا می‌شوند، گاو‌ها علامت‌های فیزیکی همچون استرس و افسردگی از خود نشان می‌دهند.

 
۷- سمور‌های در یایی متراکم‌ترین مو‌ها را در دنیای پستانداران دارند
تصورش سخته، ولی این حیوانات بیشتر از یک میلیون مو روی تنها فقط ۱ اینج از بدنشان دارند، آن‌ها همچنین دارای دو لایه از مو هستند. یک لایه کوتاه و یک لایه محافظ که دارای مو‌های بلندتری است؛ در نتیجه این دولایه باعث گیر افتادن هوا و جلوگیری از ورود آب بر روی سطح پوست سمور می‌شوند.

 
۸- زامبی‌ها واقعا وجود دارند!
با این حال آن‌ها شبیه موجودات زشت درون فیلم‌های ترسناکی که می‌بینید نیستند. گونه‌ای از زنبور در کاستاریکا وجود دارد که به عنکبوت‌ها حمله و ذهن آن‌ها را کنترل می‌کنند و آن‌ها را به زامبی‌هایی واقعی تبدیل می‌کنند. برای اینکار، زنبور سم موجود در نیش خود را به بدن عنکبوت تزریق و باعث می‌شود تا عنکبوت از آن‌ها اطاعت کند و بدن خود را میزبان لارو‌های زنبور‌ها کند.


۹- گوزن‌های شمالی می‌توانند رنگ چشمان خود را تغییر دهند.
رنگ چشمان آن‌ها از طلایی در تابستان به آبی در زمستان تغییر می‌کند. این تغییر حساست شبکیه چشم را تغییر می‌دهد و باعث می‌شود تا آن‌ها در تاریکی مداوم زمستان بهتر ببینند؛ بنابراین آن‌ها می‌توانند غذا‌ها را تشخیص و حیوانات شکارچی را به راحتی ببینند.

 
۱۰- قله اورست ممکن است که بلندترین قله در جهان باشد، اما در منظومه شمسی نه!
قله المپوس در مریخ بسیار بزرگتر از آن چیزی است که ما در سیاره زیبا و کوچک خود فکر می‌کنیم. در واقع این کوهستان یک سپر آتشفشانی است که حدود ۲۶ کیلومتر ارتفاع و دامنه‌ای به وسعت ۶۰۰ کیلومتر دارد. به همین خاطر این کوه مریخی ۳ برابر از قله اورست بلند‌تر است.

۱۱- قرنیه شما هیچ رگ خونی ندارد!
برخلاف بقیه اعضای بدن، هیچ خونی به قرنیه‌های شما وارد نمی‌شود، چون که آن‌ها فاقد رگ می‌باشند. آن‌ها اکسیژن را مستقیم از هوا می‌گیرند و مواد غذایی را مایعی مخصوص و اشک‌هایی که تولید می‌کنند می‌گیرند. شاید وقتشه که ما کمی بیشتر گریه کنیم!

 
۱۲- از عینک آفتابی برای محافظت از چشمانتان در برابر نور خورشید استفاده می‌کنید؟
خب خیلی خوبه، اما درباره استفاده‌ای که قاضی‌های چینی در قرن‌ها قبل از آن‌ها می‌کردن چیزی می‌دانید؟ در قرن ۱۲ در چین، قاضی‌ها عینک‌های با شیشه‌های تیره استفاده می‌کردند تا احساساتشان را در حین قضاوت مخفی نمایند.

 
۱۳- شما قادر نخواهید بود بزرگترین الماس را بر روی کره زمین پیدا کنید.
همین الان این الماس با خوشحالی در فضا شناور است با ۵۰ سال نوری فاصله از زمین و در صورت فلکی قنطورس. این الماس که در واقع یک ستاره کوتوله سفید است BPM ۳۷۰۹۳ نامیده می‌شود، اما بعد از آنکه گروه بیتلز آهنگ "لوسی در آسمان با الماس ها" را خواند اسم مستعار آن لوسی شد. لوسی باعث خجالت زده شدن بزرگترین الماس روی زمین می‌شود با وزن سرسام آور ۵ میلیارد تریلیارد تریلیارد کیلوگرم!


۱۴- با سرخ شدن شما معده شما قرمز می‌شود!
وقتی که شما خجالت می‌کشید، بدنتان آدرنالین آزاد می‌کند که خود را برای یک موقعیت استرس زا و خطرناک آماده می‌کند. تحت تاثیر این هورمون، رگ‌های خونی گشادتر می‌شوند تا جریان خون را افزایش دهند. در یک مورد اظطراری این مورد به شما کمک می‌کند تا با بالاترین سرعت ممکن فرار کنید! به همین خاطر است که رگ‌های سراسر بدنتان به ویژه صورت و شکمتان که رگ‌های بیشتری دارند قرمز می‌شوند.

منبع: برترین ها

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین