کد خبر: ۵۸۶۷۳۱
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲

وضعیت قرمز در بازار مسکن

بازار مسکن به علت افزایش قیمت دچار رکود شده و این مسئله قطعا به ضرر سازندگان و مصرف‌کنندگان خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره برنامه ریزی های صورت گرفته برای تدوین و اجرای بسته رونق بازار مسکن، گفت: در شرایط کنونی بازار مسکن به علت افزایش قیمت دچار رکود شده و این مسئله قطعا به ضرر سازندگان و مصرف کنندگان خواهد بود.افزایش سقف تسهیلات کلید رونق بازار مسکن

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم یکی از راه کارهای بهبود بازار مسکن، افزایش سقف تسهیلات بوده، موضوعی که تاکنون به درستی مورد توجه قرار نگرفته است.

در شرایط کنونی وام مسکن بخش کوچکی از قیمت تمام شده ملک را شامل می شود که این موضوع موجب شده، مردم توان مالی برای خرید مسکن جدید را نداشته باشند

وی گفت: در شرایط کنونی وام مسکن بخش کوچکی از قیمت تمام شده ملک را شامل می شود که این موضوع موجب شده، مردم توان مالی برای خرید مسکن جدید را نداشته باشند.

ضرورت افزایش سقف تسهیلات مسکن برای خریداران و سازندگان

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: به نظر من تسهیلات مسکن در سال ۹۸ باید افزایش یابد، البته این مسئله تنها منحصر به خریداران نباید باشد، بلکه سقف تسهیلات برای سازندگان نیز افزایش یابد.

عدم تعادل میان عرضه و تقاضا مسکن؛ گسترش تولید مسکن در دستور کار دولت

رضایی کوچی ادامه داد: امروز میان عرضه و تقاضای مسکن تعادل وجود ندارد و امروز تقاضا بسیار بالاتر از میزان عرضه و تولید مسکن است، بنابراین برای متعادل کردن قیمت ها، باید زمینه را برای تولید مسکن فراهم کرد.

وی گفت: بر اساس آمارها، حدود ۴ میلیون نفر در سقف خرید مسکن قرار دارند، اما به علت افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت ملک، عملا نمی توانند اقدام به خرید مسکن کنند، بنابراین نسخه اصلی در بهبود این حوزه را می توان در افزایش تسهیلات مسکن یافت، البته برخی کارشناسان اعلام می کنند که افزایش وام موجب بروز تورم در بازار مسکن می شود، اما به نظر من افزایش سقف تسهیلات، آثار مثبت بسیاری دارد که این مسائل می تواند آثار منفی آن را خنثی کند.

تسهیلات باید ۵۰ تا ۷۰ درصد قیمت تمام شده مسکن را پوشش دهد

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: به طور حتم تسهیلات مسکن باید به میزانی افزایش یابد که حداقل ۵۰ تا ۷۰ درصد قیمت تمام شده مسکن را پوشش دهد، در غیر این صورت نمی توان به رونق گرفتن بخش مسکن امید داشت.

منبع: خانه ملت
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین