کد خبر: ۵۸۶۸۹۸
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹

پاپ نیم میلیون دلار به مهاجران مرز مکزیک کمک کرد

پاپ فرانسیس بارها از دولت ها خواسته به مهاجرانی که از فقر و خشونت فرار کرده‌اند کمک کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
پاپ فرانسیس به مهاجرانی که به قصد رسیدن به آمریکا در داخل مکزیک و مرزهای این کشور با ایالات متحده گرفتار مانده‌اند کمک کرده است.

این مبلغ از محل کمک‌های مردمی به کلیساهای کاتولیک در سراسر جهان تامین شده است.

در بیانیه واتیکان که به همین مناسبت منتشر شده آمده با توجه به کاهش توجه رسانه‌ها به مهاجران در آمریکای جنوبی و مرکزی، میزان کمک به این افراد که اکثرا از بیم خشونت‌های داخلی و استیلای سازمان‌های تبه‌کاری به سوی آمریکای شمالی متواری شده‌اند، کاهش یافته است.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان پیش‌تر هم از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، به علت سیاست‌های مهاجرت‎ستیزانه و اصرارش بر دیوار کشیدن در مرز مکزیک انتقاد کرده بود.

آقای ترامپ پس از آن که از تهدید به بستن مرز مکزیک عقب نشست دولت این کشور را تهدید کرد که چنانچه با جریان مهاجرانی که به سوی مرزهای آمریکا روانه شده‌اند ظرف مهلتی یکساله مقابله نکند مجازات‌های اقتصادی اعمال کند و در صورت ادامه مرزهای جنوبی آمریکا با مکزیک را ببندد.

واتیکان در بیانیه خود آورده: "در سال ۲۰۱۸ شش کاروان از مهاجران که در مجموع شامل ۷۵ هزار نفر بود وارد مکزیک شدند. بسیاری از این افراد گرفتار شده‌اند، نه می‌توانند وارد آمریکا شوند و نه خانه و زندگی دارند. کلیسای کاتولیک بسیاری از آنها را در نقاط مختلف مکزیک و در اماکن مربوط به کلیسا اسکان داده و برای آنها مایحتاج ضروری و غذا و سرپناه تامین کرده است."

بسیاری از این مهاجران می‌گویند از فقر، خشونت، ارعاب در کشورهای خود فرار کرده‌اند.

مقام‌های مرزبانی آمریکا گزارش کرده‌اند که همین هفته گذشته ۴۰۰ مهاجر را که به طور غیرقانونی از مرز آمریکا عبور کرده بودند بازداشت کرده‌اند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا ماه گذشته (مارس) گفت تنها ظرف یک ماه حدود ۱۰۰ هزار مهاجر از مرزهای جنوبی وارد ایالات متحده شده‌اند.

همزمان با این موج مهاجران پاپ فرانسیس هم ماه مارس گذشته از دولت‌هایی که با تحکیم موانع مرزی مانع حرکت و ورود این مهاجران می‌شوند انتقاد کرد.

او گفته بود: "آنها که دیوار می سازند؛ چه از سیم خاردار، چه از آجر و خشت، باید بدانند که در نهایت خود را پشت آن دیوارها زندانی کرده‌اند."

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین