کد خبر: ۵۸۷۰۲۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
راهکارهای صندوق بین‌المللی پول برای مقابله ایران با فشارهای اقتصادی در سال جاری

هشدار صندوق بین المللی پول درباره افزایش نرخ تورم 50 درصدی ایران به دلیل تحریم‌های امریکا

"با عدم تمدید معافیت خرید نفت از ایران و تشدید تحریم های امریکا علیه ایران پیش‌بینی می‌شود که نرخ تورم در ایران در سال جاری میلادی به بیش از 50 درصد افزایش یابد. این موضوع به معنای افزایش هزینه‌های زندگی در ایران و افزایش قیمت کالاهای مصرفی خواهد بود".
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اقتصادی- صندوق بین المللی پول به تازگی هشدار داده که تشدید تحریم‌های امریکا علیه ایران می‌تواند باعث افزایش نرخ تورم در ایران در بالاترین حد ممکن از سال 1980 میلادی به این سو شود. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ شبکه خبری "بلومبرگ" می‌نویسد: "جهاد آزور" رییس بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول می گوید: "با عدم تمدید معافیت خرید نفت از ایران و تشدید تحریم های امریکا علیه ایران پیش‌بینی می‌شود که نرخ تورم در ایران در سال جاری میلادی به بیش از 50 درصد افزایش یابد. این موضوع به معنای افزایش هزینه‌های زندگی در ایران و افزایش قیمت کالاهای مصرفی خواهد بود". 

هشدار صندوق بین المللی پول درباره افزایش نرخ تورم 50 درصدی ایران به دلیل تحریم‌های امریکا

این شبکه خبری می افزاید: "ایران و اقتصاد آن کشور تحت فشار است. ارزش واحد پول ملی ایران کاهش یافته و آن کشور به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی امریکا به سختی می‌تواند نفت صادر کند. ترامپ می‌گوید می‌خواهد صادرات نفت ایران را به صفر برساند. چشم انداز وخیم افزایش نرخ تورم در ایران با وضعیت بحرانی در کشورهایی چون سودان، ونزوئلا و زیمبابوه قابل مقایسه است که دچار بحران‌های سیاسی هستند؛ این وضعیتی است که می‌توان با استفاده از داده‌های صندوق بین الملیلی پول آن را دریافت". 

این مقام صندوق بین المللی پول می افزاید: "تا امروز هم ریال به میزان دو سوم ارزش خود را از دست داده است. انتظار می‌رود که ایران دومین سال رکود اقتصادی شدید را تجربه کند. همچنین، انتظار می‌رود که قیمت کالاها در آن کشور افزایش یابند". 

این مقام صندوق بین المللی پول افزوده است که مقام‌های ایرانی باید گام‌هایی را در کوتاه مدت برای کاهش رنج اقتصادی ناشی از این فشار بردارند؛ از جمله مطابقت دادن نرخ ارز رسمی دولتی با نرخ ارز در بازار آزاد و رسیدگی به نقاط ضعف سیستم مالی ایران با رعایت قوانین مبارزه با پولشویی. او همچنین اشاره کرده است که دولت ایران نیازمند اجرای سازوکارهایی برای حمایت اجتماعی بیشتر از فقرا برای مقابله با آسیب‌های اقتصادی خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
10
9
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
1
12
مرگ بر امريکا مرگ بر اروپا مرگ بر كشورهاي عربي بحز يمن سوريه مرگ بر اسيا بجز چين

بسه خستهه شديممم تا كی لجبازيي داريم له ميشيمم
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
10
یعنی 50 درصد بعد از 300 درصد تورم کنونی دیگه چون الآن تورم 300 درصدها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
9
7
والله دوره احمدی نژاد همه تحرمیممون کرده بودن وضعمون اینجوری نبود.ایراد از این دولت بی کفایته.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
1
14
والا هر کی میاد میگه تحریم ها اثری نداره و امریکا هیچ غلطی نمیکنه و ما هم گرسنمونه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین