کد خبر: ۵۸۷۲۳۳
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳

تکرار ادعای آمادگی سعودی‌ها برای پر کردن جای نفت ایران

وزیر انرژی عربستان سعودی بار دیگر در مصاحبه با یک خبرگزاری روسی اظهار کرد کشورش آماده است نیاز مصرف کنندگانی را که به دلیل پایان معافیت‌های آمریکا عرضه نفت ایران را از دست می‌دهند تأمین کند.
آفتاب‌‌نیوز :
خالد الفالح به خبرگزاری ریا گفت: توافق جهانی برای کاهش تولید که میان کشورهای اوپک و غیراوپک معروف به گروه اوپک پلاس وجود دارد، ممکن است پس از ژوئن تمدید شود.

بر اساس گزارش رویترز، وزیر انرژی عربستان سعودی به خبرگزاری ریا گفت: ما سطح ذخایر را بررسی خواهیم کرد و مطابق با آن سطح تولید را تنظیم می‌کنیم. بر مبنای آنچه که مشاده می‌کنم مایلم که بگویم توافقی در کار خواهد بود.

وی همچنین گفت: صادرات نفت عربستان سعودی تا پایان ماه مه پایین هفت میلیون بشکه در روز خواهد بود و تولید این کشور تا پایان ماه میلادی آینده کمتر از ۱۰ میلیون بشکه در روز خواهد بود.

خالد الفالح در حاشیه نشست "کمربند و جاده" در پکن درباره اینکه آیا خریداران آسیایی خواستار نفت بیشتری شده‌اند، به رویترز گفته بود: چین هنوز نفت بیشتری از ما نخواسته است. در ابتدای ماه مه ما به میزان تقاضا برای ژوئن پی خواهیم برد و به آن پاسخ می‌دهیم.

دولت آمریکا اعلام کرده که از عربستان سعودی، امارات متحده عربی و همپیمانان دیگرش برای جبران افت عرضه نفت ایران قول همکاری گرفته است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اظهاراتی، ابراز امیدواری کرده است که صادرات نفت ایران با وجود تلاش‌های واشنگتن برای متوقف کردن آن، ادامه پیدا کند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین