کد خبر: ۵۸۷۶۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱

لاریجانی: قبول شروط آمریکا شرفی برای ایران باقی نمی‌گذارد

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه خواسته های آمریکا را نمی پذیریم، گفت: آمریکا با زیرپا گذاشتن توافق هسته ای برای رسیدن به توافق مجدد با ایران 12 شرط تعیین کرده است که قبول این 12 شرط، شرفی برای ملت ایران باقی نمی گذارد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی لاریجانی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز معلم در شهرستان تربت حیدریه افزود: از ما نخواهید به خواسته های آمریکا تن دهیم چون این 12 مورد، ملت ایران را به ذلت می کشد پس باید مقاومت کرد.

وی اضافه کرد: سردمداران نالایق آمریکا با استقامت مجبور به تمکین می شوند اما اگر صبر نداشته باشیم جلوتر می آیند و کاری که با عربستان کردند را با ما هم خواهند کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا هم اینک پول عربستان را می گیرد و این کشور را تحقیر هم می کند اما ملت ایران این گونه نیست چون ریشه دار است و باید از حقوق این ملت دفاع کرد.

لاریجانی ادامه داد: شرایط، سخت است ولی با تلاش بیشتر باید شرایط را تغییر داد و اقتصاد را توانمند کرد تا بتوانیم روی پای خود بایستیم و در این میان، معلمان نیز بخش مهمی از اقتصاد ملی هستند.
وی با اشاره به اجرای طرح مثلت اقتصادی- فرهنگی در خراسان رضوی افزود: این اقدام استاندار خراسان رضوی راهی برای توانمند کردن اقتصاد است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مضایقی در کشور وجود دارد که دشمنان آنها را به وجود آورده اند لذا در شرایط فعلی باید با وحدت و همدلی بر مشکلات فائق آمد.

لاریجانی افزود: اشتباه چهار مدیر نباید منجر به نسبت دادن الفاظ نامناسب به سایر مدیران و اقشار شود چون اکثر مدیران ما انسانهای ارزشمندی هستند که نسبت به حقوق ملت دغدغه مندند.

وی تاکید کرد: ادبیات و سخن گفتن ما باید به گونه ای باشد که به وحدت خدشه ای نرساند و چون حریف از همه ابزارها برای فشار آوردن به ایران استفاده می کند باید در درون منسجم باشیم و یکیگر را آزار ندهیم چرا که همه مسافر یک کشتی هستیم .

* افزایش 40 هزار میلیارد ریالی بودجه آموزش و پرورش
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که پایه بودجه کشور لایحه دولت است افزود: این سالها در مجلس همه اصرار بر این است که منابع آموزش و پرورش و آموزش عالی افزایش یابد.

لاریجانی افزود: در سند بودجه سال 1398 بودجه آموزش و پرورش بیش از 40 هزار میلیارد ریال افزایش یافت و این افزایش جدای از برخی مواردی است که به اقداماتی نظیر فروش امکانات دولت منوط است.

وی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی بر روی موضوع معیشت معلمان تا می توانستیم کار کردیم چون وقتی کمبود وجود دارد منابع باید به گونه ای تنظیم شود که همه بتوانند زندگی کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امسال با توجه به شرایط کشور باید بیشتر روی طبقاتی که درآمد کمتری دارند کار شود لذا در مجلس تصمیم بر این شد که حداقل معیشت به حدی برسد که وزنش نسبت به سطح پایین جامعه بیشتر باشد و بر همین اساس افزایش چهار میلیون ریالی حقوق کارکنان دولت تصویب شد.

لاریجانی در خصوص مشکلات و مطالبات معلمان نیز افزود: برخی مسائل که بار مالی دارد باید توسط دولت بررسی و در صورت ضرورت به مجلس لایحه ارائه شود و در کل در صورت ارائه موضوعی اولویت دار که امکان تامین بار مالی اش هم وجود داشته باشد مجلس به طور قطع حمایت خواهد کرد.

وی ادامه داد: دولت و نمایندگان مجلس دغدغه معلمان را دارند اما برخی پیشنهادهای مطرح شده از سوی معلمان نظیر کاهش سن بازنشستگی منجر به کاهش توان خدماتی صندوقهای بازنشستگی می شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: صندوقهای بازنشستگی مشکلاتی دارند که در این خصوص مجلس و دولت بررسی مفصلی کرده اند و اصلاحاتی نیز انجام شد که بخشی از آن در بودجه امسال نمود یافته است و سیاست کلی این است که صندوق بازنشستگی معلمان باید توانمند شود و دولت نیز باید برای تحقق این امر آستینها را بالا بزند.

لاریجانی در خصوص رتبه بندی معلمان افزود: مجلس، مطابق قانون اساسی نمی تواند راسا در موضوع رتبه بندی معلمان کاری انجام دهد چون بار مالی دارد لذا در این خصوص دولت باید لایحه تهیه و به مجلس ارائه دهد.

وی ادامه داد: معلمان فارغ ازمشکلاتی که دارند در قلب ملت و مردم جای دارند هر چند گاهی مشکلاتشان شدت می گیرد ولی منزلت، کرامت و احترام معلم همیشه محفوظ است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: معلمان درد و برای آینده کشور دغدغه دارند و اگر سخنی می گویند برای بهبود اوضاع کشور است.

لاریجانی افزود: استاد شهید مطهری معلم واقعی انقلاب بود و فکر انقلاب در تئوری پردازیهای این استاد شهید سامان یافت و اگر امروز کشور در عرصه های مختلف ایستادگی می کند نتیجه تلاش افرادی نظیر شهید مطهری، شهید بهشتی و رهبران صدر انقلاب است.

وی اضافه کرد: شهید مطهری هم نقد می کرد و هم منصفانه عمل می کرد و دریافتهای نظامند از تفکر اسلامی در آثار شهید مطهری وجود دارد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
0
0
شرافت زمانی است که حرف و عمل یکی باشد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین