کد خبر: ۵۸۷۷۰۷
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴

افزایش آزار جنسی در ارتش آمریکا

پنتاگون در گزارشی سالانه اعلام کرد که موارد آزار و اذیت جنسی از سال 2016 تا سال 2018(1395تا 1397) 36 درصد افزایش داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس جهانی بی بی سی روز پنجشنبه نوشت: حدود 6.2 درصد زنان شاغل در وزارت دفاع آمریکا در سال 2018 (1397) آزار جنسی یا تماس جنسی ناخواسته را تجربه کردند و این میزان 1.9 درصد بیشتر از آمار سال 2017 (1396)است.

بدنبال انتشار این گزارش پاتریک شاناهان وزیر دفاع موقت آمریکا خواستار برخورد قاطع با موارد آزار و اذیت جنسی در ارتش این کشور شده است.

موارد آزار جنسی مردان نیز نسبت به درصد 2سال قبل از آن یک دهم بیشتر شده است. روی هم رفته میزان آزار جنسی در ارتش آمریکا نسبت به دو سال قبل از آن 36 درصد افزایش نشان می دهد.

ماه گذشته سناتور زن آمریکایی افشا کرد در ارتش این کشور مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اما به دلیل بی اعتمادی به نظام ایالات متحده هیچ گاه شکایت نکرده است.

«مارتا مک سالی» سناتور جمهوریخواه زن آمریکایی در نشستی در کمیته نیروهای مسلح سنای این کشور اعتراف کرد که در ارتش آمریکا تجاوز جنسی روی می دهد.

مک سالی در نشستی که درباره تجاوز جنسی در ارتش بود گفت زمانی که در ارتش آمریکا بوده مورد تجاوز قرار گرفته اما این مساله را به خاطر بی اعتمادی به نظام کشورش گزارش نکرده است.
از هر سه مورد آزار جنسی در ارتش آمریکا تنها یک نفر شکایت خود را مطرح می کند، از این رو تعداد واقعی موارد آزار جنسی بیشتر از آمارهای اعلام شده است.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین