کد خبر: ۵۸۷۹۵
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۲:۰۶

شايعه حضور رايكارد در ميلان

آفتاب‌‌نیوز :

وضعیت متفاوت رونالدو و دیدا
شكست برابر اینتر شرایط میلان را در جدول سری A برای رسیدن به جمع چهار تیم و كسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا دشوارتر كرد. میلان هم اكنون با چهل امتیاز در رتبه ششم جدول ایستاده است و شش امتیاز تا رسیدن به رتبه چهارم فاصله دارد. در جریان شكست برابر اینتر، كارلو آنچلوتی از نحوه بازی رونالدو ابراز رضایت كرد اما دیدا را مقصر شناخت تا آینده این دروازه‌بان در میلان متزلزل‌تر از قبل شود. آنچلوتی در این خصوص گفت: همیشه رونالدو را ستایش كرده و او را به عنوان یك فوتبالیست بزرگ قبول داشتم. رونالدو وقتی در اوج باشد بسیار كارساز است و من فكر می‌كنم در میلان هنوز جای پیشرفت فراوانی داشته باشد. سال آینده رونالدو در بهترین شرایط قرار خواهد گرفت و مهم‌ترین نكته این است كه رونالدو اكنون با نهایت انگیزه در زمین ظاهر می‌شود. برابر میلان از تلاش او راضی هستم. رونالدو وظایفش را به خوبی انجام داد.

اكثر كارشناسان عقیده داشتند دیدا روی دو گل خورده میلان ضعیف ظاهر شد. آنچلوتی در این خصوص گفت: دیدا در این فصل اشتباهات زیادی داشته است هر چند به نظرم ضربه‌ای كه زلاتان ابراهیموویچ به توپ زد بسیار محكم و دفع آن كار سختی بود. البته همیشه به این نكته توجه كرده‌ام كه برای رسیدن به موفقیت تمام بازیكنان تیم باید كنترل بازی را در دست داشته باشند و در صورت شكست مقصر دانستن یك بازیكن اصلا درست نیست.

شایعه حضور رایكارد
هر چند تاكنون چندین بار این موضوع از سوی مدیران میلان و بارسلونا و فرانك رایكارد تكذیب شده است اما روزنامه‌های ایتالیا طی چند روز گذشته باز هم به این خبر و در حقیقت شایعه دامن زدند. نكته‌ای كه این بار موضوع را جدی‌تر از قبل کرد این بود كه ظاهرا فرانك رایكارد از طریق دوستانش به دنبال خرید خانه‌ای جدید در میلان است و این خبر برای شروع دور جدیدی از فشار به آنچلوتی كافی بود.

قرارداد فرانك رایكارد با بارسلونا تا سال 2008 است اما او می‌تواند با پرداخت غرامت یك سال باقی مانده مدت آن را فسخ كند و راهی تیم جدیدی شود. شكست این هفته برابر اینتر از دید كارشناسان فوتبال ایتالیا باعث شد مسؤولان میلان به صورت جدی به فكر تعویض نیمكت خود بیفتند. آنچلوتی در پاسخ به این شایعات گفت: می‌دانم كه آینده‌ام بستگی به نتایجی دارد كه تا پایان فصل با میلان خواهم گرفت. شخصا دوست دارم چند سال آینده را هم در میلان سپری كنم اما در فوتبال همه چیز خیلی سریع تغییر می‌كند و باید آمادگی هر نوع پیشامدی را داشت.

گفته می‌شود برلوسكونی در انتظار نتایج میلان در لیگ قهرمانان اروپا است. اگر روسونری بتواند یك بار دیگر قهرمان این رقابت‌ها شود آنچلوتی برای فصل آینده هم روی نیمكت میلان خواهد نشست اما در غیر این صورت فرانك رایكارد جانشین او خواهد شد و احتمالا آنچلوتی به اسپانیا خواهد رفت و جای كاپلو را روی نیمكت رئال مادرید خواهد گرفت.

مصدومیت مالدینی
بدترین خبر این هفته برای هواداران میلان مصدومیت و غیبت احتمالا طولانی مدت كاپیتان پائولو مالدینی بود. اسطوره روسونری كه بیست و سومین فصل حضورش در این تیم را سپری می‌كند از چند ماه قبل با مصدومیت زانو دست و پنجه نرم می‌كرد و چندین بار به علت تشدید این مصدومیت دور از تركیب میلان بود.

در بازی یكشنبه برابر اینتر كه در حقیقت ششصدمین بازی مالدینی در سری A با پیراهن میلان بود این مصدومیت مجددا تكرار شد تا مالدینی با آزمایشات اولیه در حدود شش هفته دور از میادین باشد و یك قدم دیگر به خداحافظی از میادین نزدیك‌تر شود. گفته می‌شود زانوی مصدوم مدافع میلان نیاز به عمل جراحی دارد و این عمل توسط پروفسور مارك مارتنس انجام می‌شود كه سال قبل نیز عمل مشابهی روی مالدینی انجام داده بود.

البته پزشكان میلان تصریح كردند كه مالدینی تحت آزمایشات بیشتری قرار خواهد گرفت. در هر صورت كاپیتان میلان در بهترین حالت فقط می‌تواند در چند بازی آخر تیمش حضور داشته باشد. مالدینی از سال 1986 كارش را به صورت حرفه‌ای با میلان در سری A شروع كرد و تاكنون فاتح هفت عنوان اسكودتو شده است. مالدینی طی چهارده سال حضورش در تیم ملی ایتالیا 126 بازی برای تیم ملی ایتالیا انجام داد.

مالدینی در خصوص مصدومیت جدیدش گفت: اصلا فكر نمی‌كردم با این شرایط وحشتناك روبرو شوم قبل از بازی با اینتر هیچ مشكلی نداشتم اما متأسفانه برابر اینتر مصدوم شدم و منتظر تصمیم پزشكان هستم. دوست نداشتم در این شرایط حساس از تركیب میلان خارج شوم اما مصدومیت قدیمی باز هم تكرار شده است. تاكنون در خصوص خداحافظی از میادین تصمیم نگرفته‌ام اما این صدمه‌دیدگی جدید احتمالا تأثیرگذار خواهد بود. شخصا احساس خوبی دارم و هنوز مثل بیست سالگی انگیزه دارم، اما با 38 سال سن نمی‌توان زیاد بلندپرواز بود. فعلا فقط می‌توانم برای بازی‌های آینده تیم آرزوی موفقیت كنم و البته این آرزوی شخصی كه بتوانم در فینال آتن حضور پیدا كنم. اگر قرار بر این باشد كه در انتهای فصل خداحافظی كنم خیلی دوست دارم با قهرمانی در اروپا از دنیای حرفه‌ای كنار بروم، هر چند برای بازیكنی كه بیست و سه سال در سطح اول فوتبال حضور داشته است صحبت از خداحافظی آسان نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین