کد خبر: ۵۸۸۰۳۴
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲

ابراز نگرانی سازمان ملل از اوضاع غزه

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل پیرامون افزایش تنش در غزه به شدت ابراز نگرانی کرده و خواستار بازگشت فوری به تفاهم چند ماه گذشته شد.
آفتاب‌‌نیوز :
«نیکلای ملادینوف» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل برای روند صلح خاورمیانه در بیانیه ای که در تارنمای رسمی این سازمان منتشر شد، نسبت به اوضاع غزه به شدت ابراز نگرانی کرد.

ملادینوف با تاکید بر اینکه سازمان ملل با مصر و دیگر طرف ها برای آرام کردن اوضاع همکاری می کند، خواستار بازگشت به تفاهم موجود در چند ماه گذشته شد.

وی تاکید کرد کسانی که به دنبال تخریب این تفاهم هستند، مسئول درگیری هایی خواهند بود که پیامدهای وخیمی برای همه در پی دارد.

هماهنگ کننده سازمان ملل گفت: تداوم این مسیر تنش زا، همه دستاوردها را به سرعت به باد داده و فرصت دستیابی به راه حل خروج از بحران را از بین می برد.

مصر در چند ماه گذشته برای میانجیگری میان گروه های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی تلاش کرده است.

رژیم صهیونیستی از جمعه گذشته حملات هوایی و توپخانه ای گسترده ای را به غزه آغاز کرده که بر اثر آن تاکنون دستکم 9 تن از جمله یک کودک به همراه مادرش به شهادت رسیده و ده ها تن نیز رخمی شده اند.

سخنگوی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که روز شنبه حدود 200 راکت از سوی نیروهای حماس و جهاد اسلامی به اسرائیل شلیک شد که سامانه گنبد آهنین توانست ده ها فروند از آنها را ساقط کند.

بالگردهای رژیم صهیونیستی عصر جمعه با بمباران مرکز نوار غزه موجب شهادت چهار شهروند فلسطینی و زخمی شدن 3 نفر دیگر شدند.

همچنین روز جمعه دو نظامی رژیم صهیونیستی بر اثر تیراندازی در غزه زخمی شدند و این رژیم به بهانه این اقدام دست به بمباران غزه زد.

غزه از 13 سال پیش در محاصره نظامیان رژیم صهیونیستی است و در این مدت از ورود غذا و دارو به آن جلوگیری می کنند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین