کد خبر: ۵۸۸۲۰۵
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹
بولتون گفته ناو هواپیمابر و نیروهای بمب‌افکن به خاورمیانه می‌فرستیم

آمریکا ایران را تهدید کرد| مشاور ترامپ: اعزام ناو هواپیمابر لینکلن پیام روشنی برای ایران است

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، گفته است که آمریکا در واکنش به رفتارهای نگران‌کننده ایران، در حال استقرار ناوگروه "یواس‌اس آبراهام لینکتن" و شماری بمب افکن در منطقه تحت نظارت "سنتکام" (فرماندهی مرکزی آمریکا) است.
آفتاب‌‌نیوز :
جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در یک بیانیه مکتوب نوشت: کشتی‌ها و هواپیماها با هدف "ارسال پیامی واضح و بی‌تردید به حکومت ایران مبنی بر این که هر گونه حمله به منافع آمریکا یا متحدانمان با شدت عملی بی امان مواجه خواهد شد" به کار گرفته شده‌اند.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از پایگاه خبری روزنامه گاردین، در این بیانیه همچنین آمده است: " آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست اما ما آمادگی کامل داریم تا به هر گونه حمله‌ای چه از سوی نیروهای نیابتی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا گروه های نیابتی (ایران) است."

آمریکا ایران را تهدید کرد| مشاور ترامپ: اعزام ناو هواپیمابر لینکلن پیام روشنی برای ایران است

یک مقام وزارت دفاع آمریکا در مورد علت این تصمیم در گفت‎وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شد که "نشانه‌های روشنی" وجود داشت که ایران و گروه هایی که به نیابت از آن عمل می‌کنند برای حمله‌ای احتمالی به نیروهای آمریکایی در منطقه آماده می‌شدند.

این مقام که نخواست نامش فاش شود گفت گمان می‌رود نیروهای آمریکایی در دریا و خشکی هدف بالقوه باشند و پنتاگون استقرار این ناوگروه را تایید کرده است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام آمریکایی که نام وی را فاش نساخت، نوشت که این فرمان اعزام نیرو 'به منظور بازدارندگی در برابر آنچه که تدارکات بالقوه نیروهای ایرانی و نیروهای تحت حمایتشان که ممکن است نشانه حملات احتمالی به نیروهای آمریکایی در منطقه باشد، صادر می شود.'

به نوشت خبرگزاری ایرنا، این منبع آگاه با این حال اعلام کرد که آمریکا انتظار حمله قریب الوقوع از جانب ایران را ندارد.

رویترز نوشت که بولتون در بیانیه خود اعلام کرده بود که آمریکا گروه تهاجمی ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن را به همراه یک نیروی ضربت از هواپیماهای بمب افکن را به منطقه فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعزام می کند. نیروی دریایی آمریکا پیشتر بیانیه‌ای صادر کرده بود که بر اساس آن این ناو هواپیمابر و شناورهای متعلق به آن 1 آوریل (12 فروردین) از بندر نورفولک ایالت ویرجینیا به یک ماموریت 'طبق برنامه' گسیل شده بودند. مقصد این گروه در این بیانیه ذکر نشده بود.

به نوشته بی بی سی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز ۸ آوریل در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور سپاه را در فهرست گرووهای تروریستی قرار داده است.

پس از آن نیز شورای عالی امنیت ملی ایران دولت ایالات متحده را "حامی تروریسم" و نیروهایش در غرب آسیا را "گروه تروریستی" معرفی کرد.

فرمانده وقت سپاه نیز گفته بود با قرار دادن نام سپاه در لیست سازمان های تروریستی، نیروهای آمریکایی در غرب آسیا "دیگر آرامش امروز را نخواهند داشت."

گاردین: گردش ناوهای جنگی هواپیمابر و هواپیماهای بمب‌افکن در خاورمیانه روالی عادی است

روزنامه گاردین نیز درباره اظهارات جدید جان بولتون درباره ارسال نیروهای بمب‌افکن و ناو هواپیمابر جدید به خاورمیانه نوشت: گردش ناوهای جنگی هواپیما بر و هواپیماهای بمب‌افکن روالی عادی است. در حال حاضر در منطقه مقر فرماندهی نظامی آمریکا که خاورمیانه و افغانستان را در بر می‌گیرد هیچ یک از این‌ها وجود ندارد. ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن مقر خود را روز یکم آوریل در نورفولک در ویرجینیا برای رفتن به مدیترانه و سپس از آن‌جا به خلیج فارس ترک کرد.

آمریکا بمب‌افکن‌های B-1 را در ماه مارس برای تأمین و نگه‌داری و بهبود امکانات بابت این که تجهیزات کافی نداشتند از خاورمیانه خارج کرد.

در حالی که چنین تغییراتی در صف‌آرایی نظامی جهانی روالی عادی دارند، این که چنین موضوعی از طرف مشاور امنیت ملی آمریکا و نه از سوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اعلام شود، غیرمعمول است.

ایلان گولدنبرگ، یک مقام سابق پنتاگون و یکی از مقامات ارشد مرکز امنیت جدید آمریکا در واشنگتن در این باره گفته است: " وجود یک ناو در سنتکام چیز عجیبی نیست، روالی عادی داشته و برای آن برنامه‌ریزی شده بود. لحن آتش افروزانه بولتون است که عجیب و تحریک‌آمیز است اما به گمان من این یک فرصت برای تهدید ایرانی‌ها و نه چیزی بیشتر است".

جان بولتون به دنبال آن است که آمریکا را به سمت مواضعی سخت در برابر کره شمالی، ونزوئلا و ایران سوق دهد. وی پیش از انتصاب به مقام خود در کاخ سفید این استدلال را مطرح کرده بود که بمباران کردن ایران تنها راه متوقف کردن ایران در مسیر دستیابی به سلاح هسته‌ای است.

به گزارش ایسنا، اظهارات بولتون در حالی مطرح می‌شوند که به گفته وزیر امور خارجه کشورمان بولتون" بیماری مزمن جنگ‌افروزی" دارد و سابقه همکاری با "یک فرقه تروریستی" (منافقین) علیه ایران داشته و در حاضر به عنوان عضوی از گروه ب (بی‌بی، بن زائد، بن سلمان، بولتون) با "تروریسم اقتصادی" مردم ایران را مورد هجمه قرار داده است.

ظریف همچنین درباره احتمال وقوع جنگ با وجود تنش‌های میان آمریکا و ایران گفته بود که "ما خواهان درگیری و تقابل نیستیم اما ما هفت هزار سال را با فرار کردن سپری نکرده‌ایم. ما مقاومت می‌کنیم اما به دنبال جنگ نیستیم. باورمان این است که رئیس جمهور ترامپ خواهان جنگ نیست اما کسانی وجود دارند که برای جنگ فشار می‌آورند. من فکر نمی‌کنم که این اتفاق بیفتد".
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
65
20
انشالله در آینده نزدیک غرقش می کنیم.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
59
19
طبق معمول هیچ غلطی نمینه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
61
13
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند این خبرها برای سرپوش گذاشتن به بی تدبیری و افشا شدن خیانت اصلاح طالبان است ...هم که باشی اینجور خبر ها باور نمیکنی به جز اصلاح طالبان عزیز دشمن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
جو گیر نشو برادر، اصولگراشم دیدیم!!! یادت نرفته که؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
43
17
آفتاب!نترس خبر مهمی نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
6
34
نباید کاری کرد که دشمن تحریک شود باید عاقلانه تصمیم گرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
26
17
این روز ها باید خبرت بوی وحدت ملی بده نه ترس و تا امیدی.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
18
10
راستش خلیج فارس زیاد عمیق نیست

ولی اگه کفش به سنگ نخوره , ازش استقبال میکنیم, مطمئنم بعد از غرق شدن جز آثار دیدنی ملی میشه
رزمنده
|
United States of America
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
19
10
ترامپ برگشته به صد سال گذشته!! الان دیگه کی ناو چنگی رو به حساب میاره...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
14
7
این ناو آمریکا اگر میتونست توی هشت سال جنگ ایران یه حرکتی از خودش نشون میداد.ظاهرا فرمانده ناو خواب بوده نفهمیده پیروز جنگ کی بوده.حالا هم دیر نشده تشریف بیارن چی بهتر از اینکه ناو جنگی آمریکا با پای خودش بیاد توی دام . خلیج فارس برای دفن این ناو جا به اندازه کافی داره .بیا که خوب جایی داری میای .بیا...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
14
9
افتاب از سایه نترس .سرما نمیخوری
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
3
2
جنگ نمیشه،ولی اصلاح طلب های عزیز که قرار بود سایه جنگ رو از سر کشورمون بردارن نترسن،اگر جنگ بشه دوباره انقلابیون میرن جنگ
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین