کد خبر: ۵۸۸۲۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
گرانی بنزین به اقتصاد شوک وارد می‌کند و فشارهای اقتصادی به مردم را دوچندان می‌کند

نتیجه جلسه غیرعلنی نمایندگان مجلس؛ افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین اجرایی نمی‌شود

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست امروز موضوع سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت از این رو مجلس مخالف افزایش قیمت بنزین به خاطر قاچاق سوخت از کشور است.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیر علنی مجلس درباره موضوع سهمیه‌بندی بنزین گفت:درباره بحث سهمیه‌بندی بنزین نظر مجلس بر این نبود که قیمت بنزین افزایش پیدا کند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز یکشنبه در توضیح نشست غیرعلنی پارلمان درباره بنزین، گفت: درباره موضوع بنزین در این جلسه مباحث مفصلی اعم از اینکه سیستم کارتی بر روی بنزین اعمال شود، صورت گرفت. حتما سیستم ارائه بنزین از طریق کارت سوخت  درست است و مجلس از آن حمایت می‌کند.

نتیجه جلسه غیرعلنی نمایندگان مجلس؛ افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین اجرایی نمی‌شود| حمایت از احيای كارت سوخت
 
به نوشته خبرگزاری فارس، رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین درباره بحث سهمیه‌بندی بنزین نظر مجلس بر این نبود که قیمت بنزین افزایش پیدا کند. اکثریت مجلس موافق این فرآیند نبودند و نظر مجلس به دولت منعکس شد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در این جلسه درباره مسائل مهم کشور علی‌الخصوص ابعاد موضوعات اقتصادی که با آن مواجه هستیم بحث و تبادل نظر صورت گرفت.در این جلسه پیشنهاداتی هم سازمان برنامه و بودجه و هم وزارت نفت و هم وزرات کشور داشتند و نمایندگان و روسای کمیسیون ها هم در این زمینه مباحث خود را مطرح کردند.
 
لاریجانی اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد اصلاحات ساختاری در بودجه کشور مد نظر و در زمینه ارائه نیازهای اساسی مردم جوری حرکت شود که یارانه‌ها به درستی به دست مردم برسد.

مردم خیال‌شان راحت بنزین امسال گران نمی‌شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز خبر داد: در پی رایزنی‌های مجلس با دولت بنزین امسال گران نمی‌شود چراکه گرانی بنزین مساوی با گرانی بسیاری کالاهای دیگر است.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حواشی گران شدن قیمت بنزین، گفت: در پی رایزنی‌های مجلس با دولت، بنزین امسال گران نمی‌شود چراکه گرانی بنزین مساوی با گرانی بسیاری کالاهای دیگر است و دولت نمی‌تواند جلوگیری از گرانی کالاهای دیگر را مدیریت کند لذا مردم از این بابت خیال‌شان راحت باشد.

گرانی بنزین فشارهای اقتصادی به مردم را دوچندان می‌کند

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه ادامه داد: مردم در شرایط فعلی نیز فشارهای سختی را متحمل شده‌اند و گرانی بنزین این فشارها را دوچندان می‌کند که دیگر در توان مردم نخواهد بود لذا دولت باید با صرفه‌جویی در هزینه‌های اجرایی نیاز خود را به بودجه حاصل از گرانی بنزین جبران کند.

افزایش 20درصدی قیمت بنزین به اقتصاد شوک  وارد می کند

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه افزایش تقریباً 20 درصدی قیمت بنزین سبب خواهد شد که شوک به اقتصاد کشور وارد شود، اضافه کرد: این شوک درحالی به اقتصاد به صورت آنی وارد می شود که درآمد 17 هزار میلیارد تومانی دولت از بابت افزایش قیمت بنزین به صورت خرد خرد به حساب دولت واریز خواهد شد و این درآمد به دلیل آنکه به صورت جزئی و نه یکباره به دست دولت می رسد بنابراین نمی‌تواند کارآیی لازم را برای دولت داشته باشد و دولت نمی‌تواند جهت پیش‌بُرد اهداف خود بر روی آن ( از جمله استفاده از آن جهت ایجاد شغل ) برنامه‌ریزی کند.

دولت اجازه افزایش قیمت بنزین را ندارد

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس نیز در تشریح نشست صبح فراکسیون متبوع خود با تأکید بر اینکه دولت نباید قیمت بنزین را افزایش دهد، گفت: اگر مشکل قاچاق بنزین است چرا دولت کارت سوخت را حذف کرد.

 حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست صبح امروز(یکشنبه، 15 اردیبهشت ماه) فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی که با دستور کار بررسی التهاب ایجاد شده پس از شایعه افزایش قیمت بنزین در جامعه  تشکیل شد، گفت: در این نشست که با مشارکت نمایندگان این فراکسیون برگزار شد نمایندگان تاکید کردند برای افزایش قیمت بنزین مجوز قانونی در دست دولت نبوده و دولت نمی تواند قیمت بنزین را بدون مصوبه مجلس افزایش دهد.

منشأ خبر اعلام ناگهانی بنزین 2500 تومانی مشکوک است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: نمایندگان در این نشست به مشکوک بودن منشأ خبر اعلام ناگهانی بنزین 2500 تومانی از نظر قریب الوقوع بودن این اقدام اشاره داشتند.

وی به اعتراض نمایندگان مبنی بر تضعیف شدید جایگاه مجلس در جامعه با اشاعه این خبر اشاره کرد و افزود: این مورد از مصادیق تشویش اذهان عمومی بود و نظام اقتصادی کشور از این گونه خبرها ملتهب شده و موجبات نگرانی بیشتر مردم فراهم می شود.فراکسیون نمایندگان ولایی ضمن مخالفت با این گونه اقدام ها پیشنهاد می کند هر اقدامی از طریق مجلس در این خصوص انجام شود.

ضرورت احیای کارت سوخت برای جلوگیری از قاچاق بنزین

وی اضافه کرد: نمایندگان از دولت می خواهند که مسئولانه در این خصوص اعلام نظر کند چرا که شرایط امروز جامعه به هیچ وجه کشش و تحمل این اقدامات را ندارد.نمایندگان معتقدند اگر هدف جلوگیری از قاچاق بنزین است چرا دولت کارت سوخت را که در گذشته حذف کرده است، احیا نمی کند.

هیچ‌گونه افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین اجرایی نمی‌شود

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس از تصمیم مجلس برای جلوگیری از افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین خبر داد و گفت: این تصمیم، تصمیم مجلس با همدلی دولت بوده است و باید اجرایی شود و پایدار خواهد بود.

بهروز نعمتی در حاشیه نشست علنی امروز (دوشنبه، 16 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در نشست غیرعلنی امروز موضوعات مهم اقتصادی از جمله اصلاح ساختار اقتصادی بودجه که دولت قرار بود آن را انجام دهد، از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح شد و مقرر شد که کمیته مشترکی با مجلس تشکیل شود و روی سناریوهای دولت کار بیشتری در مهلت زمانی 4 ماهه تعیین شده صورت گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع دیگری که در نشست امروز مطرح شد بحث افزایش قیمت بنزین بود که سناریوهای مختلف دولت مورد بحث قرار گرفت و جمع مجلس به این نتیجه رسید که افزایش قیمتی را نداشته باشد و با همین هزار تومان بنزین مسیر خود را طی کند و این تعیین قیمت مربوط به بازه زمانی خاصی نیست و باید ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: برای ساماندهی و سازماندهی سوخت و جلوگیری از قاچاق مقرر شد من بعد کارت‌های سوخت احیاء شود و اگر مشکلاتی در زمینه کارت سوخت وجود دارد نیز اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین در نشست امروز نسبت به گسترش مراکز CNG در کشور تأکید شد که به ویژه این مراکز برای ناوگان‌های عمومی و تاکسی‌ها استفاده شود تا بتوانیم از مصرف بیش از حد بنزین در کشور جلوگیری کنیم.

نعمتی در پاسخ به این سوال که آیا احیای کارت سوخت به معنای سهمیه‌بندی بنزین خواهد بود، تأکید کرد: با احیای کارت سوخت هیچ‌گونه افزایش قیمت و سهمیه‌بندی صورت نمی‌گیرد و به طور فرض ممکن است فردی در ماه 90 لیتر مصرف داشته باشد و فرد دیگری 30 لیتر؛ احیای کارت سوخت فقط به منظور جلوگیری از قاچاق و ساماندهی سوخت صورت می‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در پاسخ به این سئوال که آیا سهمیه بندی بنزین با افزایش قیمت آن تا پایان سال رخ نخواهد داد، تأکید کرد: این تصمیم، تصمیم مجلس با همدلی دولت بوده است و باید اجرایی شود و پایدار خواهد بود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ‌گونه تنشی در جلسه امروز وجود نداشت، درباره افزایش قیمت سایر کالاها نیز توضیح داد: جلسه امروز بیشتر معطوف به اصلاح ساختار بودجه و قیمت بنزین بود و کمتر راجع به سایر مسائل بحث شد.

زنگنه: دولت درباره قیمت بنزین تصمیم‌گیری می‌کند

وزیر نفت نیز گفت: من اطلاعی از امکان افزایش قیمت بنزین ندارم، در این زمینه دولت باید تصمیم‌گیری کند.

به گزارش شانا، زنگنه افزود: دولت در این‌باره هیچ مصوبه‌ای نداشته، اما برخی با شایعات برای کشور مشکل ایجاد کردند، در حالی که وزارت نفت هیچ تصمیمی درباره افزایش قیمت بنزین نداشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
1
1
اگر جنسی قرار است گران شود اندک نه اینکه هزار بشود دوهزار بلکه هزار بشود هزارو صد. در کشور ما خودرو 40 میلیونی یهو میشه صدو چهل اخه با چه فرمولی است!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
1
1
نزدیک انتخابات مجلس هست، دران توپ را می اندازن تو زمین دولت. در نهایت بنزین هم گران و هم سهمیه بندی می شود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین