کد خبر: ۵۸۸۳۱۸
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶

استاندار خراسان رضوی: کشف ۱۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان رقم اندکی است

خراسان رضوی گفت: با توجه به برآورد حجم بالای قاچاق کالا، ۱۰۰ میلیارد تومان کشف قاچاق در استان رقم اندکی است و برای افزایش کشفیات باید تصمیمات جدی‌تری گرفته شود.
آفتاب‌‌نیوز :
علیرضا رزم‌حسینی در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در دفتر استاندار، اظهار کرد: باید کمیته تخصصی زیرمجموعه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا تشکیل شود تا پیش از طرح موضوعات در جلسه کمیسیون، مسائل در این کمیته بررسی شود و تمام مدیران به جمع‌بندی کارشناسی برسند.

وی افزود: در صورتی که مدیران به این نتیجه رسیدند که امکان اجرای برخی از بخش‌نامه‌های ملی وجود ندارد یا با توجه به اقتضائات استانی، اجرای آن‌ها به مصلحت نیست، موضوع مربوطه را از طریق استانداری در سطح ملی پیگیری خواهیم کرد.

رزم‎حسینی ضمن قدردانی از همراهی رسانه‌ها به منظور اطلاع‌رسانی به هنگام و موثر در جهت مبارزه با قاچاق کالا و ارز، عنوان کرد: در راستای تحقق رویکرد شفاف‌سازی، در هیچ یک از جلسات به جز شورای تامین حضور رسانه‌ها ممنوع نخواهد بود، بنابراین از اطلاع‌رسانی صادقانه و شفاف استقبال می‌کنیم.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به برآورد حجم بالای قاچاق کالا، 100 میلیارد تومان کشف قاچاق در استان رقم اندکی است و برای افزایش کشفیات باید تصمیمات جدی‌‎تری گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه باید بپذیریم دچار یک سکته اقتصادی شده‌ایم، تصریح کرد: ورود فشارهای بین المللی به اقتصاد کشورمان، مشکلاتی ایجاد کرده، بنابراین اقدامات ما باید در جهت کاهش آثار تخریبی این فشارها باشد.

رزم‎حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور، موضوع تهاتر کالای صادراتی با کالای وارداتی در دستورکار قرار گرفته تا در صورت جمع‌بندی نهایی به صادرکنندگان اجازه داده شود که در قبال صادرات کالاهای خود، کالاهای مورد نیاز جامعه و مواد اولیه کارخانجات را وارد کنند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص طرح ساماندهی پوشاک برند، گفت: باید در جلسه آتی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارش جامعی درباره میزان اثرگذاری اجرای این طرح بر تقویت تولید داخل ارائه شود تا بتوان ارزیابی درستی در این زمینه داشت.

در ادامه حسن جعفری، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: یکی از مباحثی که می‌تواند به تقویت رونق تولید کمک کند، مبارزه جدی با قاچاق کالا است، بنابراین انتظار می‌رود دستگاه‌های ذیربط، با جدیت برنامه‌ریزی‌ها را در این زمینه دنبال کنند.

وی با اشاره به برخی آمارها در زمینه عملکرد کمیسیون هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، عنوان کرد: در سال 97 تعداد 268 جلسه با 1516 مصوبه در کمیسیون و کارگروه‌های اصلی برگزار شده که نسبت به سال 96 از نظر تعداد جلسات، 29 درصد و از نظر تعداد مصوبات 27 درصد کاهش داشته است.

جعفری ادامه داد: مجموع کشفیات مظنون به قاچاق در سال 97 از نظر ارزش ریالی، 2893 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ماقبل آن، 54 درصد افزایش داشته و بیشترین سهم دستگاه‌های کاشف مربوط به نیروی انتظامی با 84 درصد و مرزبانی با 6.5 درصد بوده است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 3543 پرونده با ارزش ریالی 345 میلیارد ریال در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده و از این نظر نسبت به سال 96، 38 درصد و از نظر ارزش ریالی، 58 درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: از مجموع پرونده‌های تشکیل شده در تعزیرات حکومتی طی سال 97، 3266 پرونده منجر به محکومیت شده که ارزش ریالی آن 200 میلیارد ریال بوده و نسبت به سال 96 از نظر تعداد پرونده، 39 درصد افزایش و از نظر ارزش ریالی 55 درصد کاهش داشته است.

جعفری گفت: در سال 97، 35 درصد از مجموع جرایم تعیین شده برای پرونده‌های تعزیرات حکومتی به مبلغ 127 میلیارد ریال وصول شده که نسبت به سال 96 با رشد 16 درصدی روبه‌رو بوده است.

منبع: روابط عمومی استانداری خراسان رضوی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین