کد خبر: ۵۸۸۵۹۸
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲

پنس: امنیت گوآیدو اولویت آمریکاست/تحریم مقام‌های رویگردان از مادورو لغو می‌شود

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا با اعلام لغو تحریم‌ یک ژنرال ونزوئلایی که به تازگی از دولت مادورو جدا شده است، تاکید کرد ایالات متحده لغو تحریم‌ها علیه آن دسته از مقام‌های ونزوئلایی که از دولت کاراکاس نافرمانی کنند در دستور کار قرار می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه در "کنفرانس قاره آمریکا در وزارت خارجه" در واشنگتن اعلام کرد تحریم‌ها علیه ژنرال مانوئل کریستوفر فیگوئرا، رئیس سابق سرویس اطلاعاتی ونزوئلا "فورا" لغو خواهد شد.

پنس گفت: آمریکا لغو تحریم‌ علیه کسانی که قدم پیش بگذارند، برای دفاع از قانون اساسی برخیزند و از اجرای مقررات حمایت کند، در اولویت قرار می‌دهد.

آمریکا بیش از ۱۵۰ مقام دولتی و کسب و کار وابسته به دولت مادورو را تحریم کرده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا پس از سخنان مایک پنس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «خروج نام ژنرال کریستوفر از لیست تحریم‌ها نشان‌دهنده حسن ‌نیت ایالات متحده برای لغو تحریم‌ها علیه کسانی است که اقدامات معنادار و قاطعی برای احیای نظم دموکراتیک انجام دهند، از مشارکت در اقدامات ناقض حقوق بشر خودداری کنند، به سوء رفتارهای رژیم غیر قانونی مادورو اعتراض کنند یا به مقابله با فساد در ونزوئلا برخیزند، لغو می‌کند.»

مایک پنس در سخنانش از سایر مقام‌های ونزوئلا هم خواست تا مسیر ژنرال کریستوفر را دنبال کنند. او با ادعای اینکه دیوان عالی این کشور آمریکای لاتین به "ابزار سیاسی" دولت مادورو تبدیل شده است، گفت: زمان آن است که دیوان عالی ونزوئلا به هدف بنیادین خود بازگردد. اگر این دیوان عالی به حکم قانون اساسی خودش در تایید حاکمیت قانون بازنگردد، ایالات متحده آمریکا تمام ۲۵ قاضی آن را مسوول اقداماتشان خواهد دانست.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین اعلام کرد کشتی بیمارستانی یواس‌ان‌اس کامفورت از ژوئن به مدت پنج ماه در کارائیب، آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی مستقر می‌شود تا به "بحران" در ونزوئلا رسیدگی کند. مایک پنس حین سخنانش همچنین گفت: «سلامت و امنیت خوان گوآیدو "رئیس‌جمهوری" و خانواده او یک اولویت برای ایالات متحده آمریکا است.»  


ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین