کد خبر: ۵۸۸۷۷۸
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶

معجزه تاتنهام در آمستردام؛ نخستین صعود زنبق‌های سفید به فینال لیگ قهرمانان اروپا+عکس

بازی پایانی لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ یک ژوئن (۱۱ خرداد) در شهر مادرید اسپانیا برگزار خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
تیم لندنی تاتنهام در شهر آمستردام هلند بازی عقب افتاده خود را با سه گل جبران کرد و به لطف گل بیشتر زده در خانه حریف به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید تا مقابل تیم دیگر جزیره یعنی لیورپول قرار بگیرد.

این بازی که تیم آژاکس در شهر آمستردام هلند میزبانی آن را برعهده داشت با نتیجه ۳ بر ۲ به نفع تاتنهام به پایان رسد. در بازی رفت آژاکس در خانه حریف با یک گل پیروز شده بود. بنابراین این دو تیم در مجموع به نتیجه مساوی ۳ بر ۳ رسیدند اما با توجه به اینکه تاتنهام سه گل در خانه حریف به ثمر رساند برای نخستین بار به دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید.

گل اول این بازی را ماتیاس دلیخت در دقیقه پنج بازی وارد دروازه لوریس کرد. این گل صد و پنجاهمین گل آژاکس در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا بود. در دقیقه ۳۶ بازی هم در یک ضد حمله، حکیم زیاش توانست گل دوم میزبان را وارد دروازه تاتنهام کند.

در نیمه دوم بازی تیم لندنی تاتنهام توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند. این تیم در دقیقه ۵۵ توسط لوکاس مورا به گل رسید. تنها چهار دقیقه بعد، لوکاس مورا با زدن گل دوم خود توانست بازی را به تساوی بکشاند. اما ستاره این بازی قطعا لوکاس مورای برزیلی بود. او توانست در دقیقه ۹۵ بازی گل سوم خود و تیم تاتنهام را وارد دروازه آژاکس کند تا در یک شگفتی به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد.

شب گذشته نیز تیم لیورپول با رقم زدن یکی از نتایج دور از انتظار لیگ قهرمانان بارسلونا را از گردونه رقابت‌ها حذف کرده بود. این تیم با چهار گل پیروز دیداری شد که در بازی رفت آن، بارسلونا سه بر صفر پیروز بود.

تیم آژاکس در مرحله یک‌ هشتم نهایی توانسته بود رئال‌مادرید را حذف کند و در مرحله یک چهارم نهایی هم نوبت یوونتوس تورین بود که توسط این تیم آمستردامی از گردونه رقابت‌ها کنار رود.

بازی پایانی لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ یک ژوئن (۱۱ خرداد) در شهر مادرید اسپانیا برگزار خواهد شد.



منبع: یورونیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین