کد خبر: ۵۸۸۹۲۷
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

ارزان‌ترین روش برای سفر به تهران

تهران از مجموعه ای خارق العاده از جاذبه‌های گردشگری اعم از پارک‌ها، موزه‌ها و کاخ‌ها برخوردار است. در ادامه با مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر آشنا خواهیم شد.
آفتاب‌‌نیوز :

تهران پایتخت ایران و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور به شمار می‌رود. شهر تهران به عنوان دومین شهر پرجمعیت خاورمیانه نیز محسوب می‌شود. این شهر در بین کویر و کوه و در دامنه‌های جنوبی البرز قرار دارد. تهران با ۷۳۰ کیلومتر مربع به عنوان بزرگ‌ترین شهر ایران شناخته می‌شود. این شهر دارای اقلیم نیمه خشک است ولی شمال شهر به دلیل ارتفاع بیشتر نسبت به سایر نقاط شهر از آب و هوای خنک‌تری برخوردار است.

تهران کانون اقتصادی در کشور ایران است. این شهر با در برداشتن مجموعه ای از کاخ‌ها، موزه‌ها، پارک‌ها و دو برج بسیار معروف، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در کل کشور نیز به شمار می‌رود. تهران دارای دو نماد اصلی است؛ برج آزادی از دیرباز نماد شهر تهران بوده و به عنوان نماد قدیمی‌تر شناخته می‌شود و برج میلاد که نمادی مدرن‌تر در شهر تهران است.

ارزان‌ترین روش برای سفر به تهران

سفر به تهران

شهر تهران از پیشرفته ترین سیستم حمل و نقل در کشور برخوردار است. تاکسی، مترو، اتوبوس‌های تندرو و مینی بوس وسایل حمل و نقل درون شهری این کلان‌شهر را تشکیل می‌دهند. برای سفر از نقاط مختلف ایران به تهران نیز راه‌های متنوعی وجود دارند؛ هواپیما، اتوبوس و قطار را می‌توان به عنوان وسایل نقلیه‌ی عمومی برای سفر به تهران نام برد. همانطور که ذکر شد می‌توان بلیط هواپیما تهران را خریداری نمود و به این شهر سفر کرد؛ شهر تهران از دو فرودگاه بین المللی‌ برخوردار است، فرودگاه بین المللی مهرآباد که به پروازهای داخلی و پروازهای حج اختصاص یافته و فرودگاه بین المللی امام خمینی که فقط برای پروازهای بین المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما ارزان‌ترین راه برای سفر به این شهر اتوبوس محسوب می‌شود. بلیط اتوبوس تهران توسط تمامی شرکت‌های مسافربری به مسافران ارائه می‌گردد. در مِستر بلیط که یکی از قدیمی‌ترین سامانه‌های فروش آنلاین بلیط اتوبوس، هواپیما و قطار است می‌توانید لیست کاملی از بلیط‌های اتوبوس، قطار و هواپیما به تهران، این مرکز مهم گردشگری را بیابید. در مستر بلیط همچنین می‌توانید به مقایسه‌ی قیمت‌ها بپردازید. این سامانه امکان مشاهده‌ی لیست بلیط سرویس‌های مختلف در مسیرهای پرتقاضا مانند بلیط اتوبوس اصفهان تهران را به آسانی تهیه نمایید.

جاذبه‌های گردشگری تهران

همانطور که ذکر شد تهران از مجموعه ای خارق العاده از جاذبه‌های گردشگری اعم از پارک‌ها، موزه‌ها و کاخ‌ها برخوردار است. در ادامه با مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر آشنا خواهیم شد.

موزه‌ی ملی ایران

موزه‌ی ملی ایران که از دو ساختمان مجزا تشکیل شده حاوی مجموعه ای از آثار تاریخی ایران است. یکی از ساختمان‌ها موزه‌ی ایران باستان نام دارد و در سال ۱۳۱۶ افتتاح شده و ساختمان دیگر موزه‌ی باستان شناسی است و در سال ۱۳۷۵ گشایش یافته است. موزه‌ی ایران باستان مشتمل بر مجموعه ای از غنی‌ترین و کهن‌ترین آثار باستان شناسی ایران است؛ قدیمی‌ترین آثار در این مجموعه بیش از ۱۲ هزار سال و جدیدترین آثار آن بیش از ۱۷۰۰ سال قدمت دارند. موزه‌ی ملی ایران به عنوان مهم‌ترین موزه در کل کشور در خصوص نگهداری و نمایش مجموعه‌های باستان شناختی است. این موزه از بخش‌های پژوهشی در زمینه‌های مرمت، کتیبه‌ها، استخوان شناسی، مهر و سکه، ... نیز بهره مند است. موزه‌ی ملی ایران در خیابان امام خمینی، مجموعه‌ی تاریخی باغ ملی قرار دارد.

کاخ گلستان

ارزان‌ترین روش برای سفر به تهران

مجموعه‌ی تاریخی گلستان با قدمتی در حدود ۴۴۰ سال به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین اماکن دیدنی شهر تهران به شمار می‌رود. ساخت کاخ گلستان در حقیقت به زمان شاه عباس صفوی باز می‌گردد، اما می‌توان گفت اثری از بناهایی که در آن زمان ساخته شده دیده نمی‌شود. محوطه ای که در حال حاضر با عنوان کاخ گلستان شناخته می‌شود در زمان کریمخان زند احداث شد. مجموعه‌ی گلستان از بناهای متعددی تشکیل شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به شمس العماره، ایوان تخت مرمر، تالار سلام، تالار آینه، خلوت کریمخانی، عمارت بادگیر، تالار عاج، تالار الماس و حوضخانه اشاره کرد. این مجموعه در تاریخ ۲۳ ژوئن سال ۲۰۱۳ میلادی مطابق با دوم تیرماه ۱۳۹۲ شمسی و در سی و هفتمین اجلاس سالانه‌ی کمیته‌ی میراث جهانی یونسکو در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

برج میلاد

ششمین برج بلند مخابراتی جهان و بلندترین برج ایران عناوینی هستند که به برج مخابراتی میلاد نسبت داده شده اند. برج میلاد با ارتفاع ۴۳۵ متر، در حقیقت برج چند منظوره ایست که در شمال غربی شهر تهران واقع شده است. این برج با هدف احداث سازه ای به یاد ماندنی و همچنین به عنوان نمادی جدید برای شهر تهران ساخته شده است. رفع نیازهای تلویزیونی و مخابراتی نیز از جمله مهم‌ترین اهداف ساخت این برج به شمار می‌رود. در کنار این موارد نمی‌توان از جایگاهی که برج میلاد در صنعت گردشگری برای خود دست و پا کرده غافل شد. برج میلاد با بهره مندی از فضاهای گردشگری، تجاری و فرهنگی، رستوران‌ها، واحدهای تجاری و رواق‌های هنری در کنار مرکز همایش‌های بین المللی به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در شهر تهران شناخته می‌شود.

منبع:‌ ویرلن

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین