کد خبر: ۵۸۸۹۲۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹

نکاتی برای سفر طولانی با هواپیما

اگر نکات کاربردی و البته ساده‌ی سفر طولانی با هواپیما را بدانیم سفر راحت‌تر و سریع‌تر می‎گذرد. در این مطلب، این نکات را مرور می‌کنیم پس قبل از خرید بلیط هواپیما علی بابا، حتما آن را بخوانید.
آفتاب‌‌نیوز :

شما سفر‌های طولانی هوایی را دوست دارید یا از آن‌ها بدتان می‌آید؟ وقتی بلیط خارجی می‌خرید خوشحال می‌شوید یا فکر گذراندن چند ساعت طولانی در یک محفظه بسته آن هم روی هوا، به شما اضطراب می‌دهد و ناراحتتان می‌کند؟

در زندگی هر کدام از ما یکی دو بار (و شاید هم بیشتر) پیش می‌آید که بخواهیم به مقصد‌های خیلی دور در کشور‌های خارجی برویم. چه به خاطر کار، چه تفریح و گردش و چه دیدار با خانواده. این طور وقت‌ها بعد از خرید بلیط هواپیما خارجی، باید بدانیم سفر‌های طولانی دقیقا چه نیاز‌هایی دارند و چه کار‌هایی باید بکنیم (یا نکنیم). 

نکاتی برای سفر طولانی با هواپیما

اگر نکات کاربردی و البته ساده‌ی سفر طولانی با هواپیما را بدانیم سفر راحت‌تر و سریع‌تر می‎گذرد. در این مطلب، این نکات را مرور می‌کنیم پس قبل از خرید بلیط هواپیما علی بابا، حتما آن را بخوانید.

بدون شارژ نمانید!

احتمالا شما هم مثل بسیاری از افراد، در سفر‌های طولانی با خودتان موبایل، تبلت، لپ تاپ و… می‌برید، چه برای کار کردن و چه برای سرگرم شدن. پاور بانک گوشی‌تان را قبل از سفر شارژ کنید و در کیف دستی خودتان به داخل کابین بیاورید تا گوشی‌تان خاموش نشود. شارژر لپ تاپ را هم فراموش نکنید. در استفاده از وسایل دیجیتالی که با شما همسفر هستند، زیاده‌روی نکنید تا بدون شارژ نمانید. بهتر است وقتی بلیط خارجی می‌خرید، مسیرتان را بررسی کنید و بفهمید دقیقا قرار است چند ساعت در هواپیما باشید؟ این موضوع به شما کمک می‌کند بهتر برنامه‌ریزی کنید.

وسایل خواب را فراموش نکنید

نکاتی برای سفر طولانی با هواپیما

در هر سفر چند ساعته‌ای چه در روز انجام شود و چه در شب، شما احتمالا نیاز دارید چند ساعتی بخوابید. بیشتر ایرلاین‌ها صندلی‌های قابل تا شدن دارند و یک بالشت کوچک هم به شما می‌دهند، اما اگر به چیزی بیشتر از این نیاز دارید، با خودتان یک بالشتک و یک پتوی مسافرتی کوچک به داخل کابین بیاورید، به ویژه اگر با بچه‌ها سفر می‌کنید. بچه‎‌ها بیشتر می‌خوابند و روی صندلی هواپیما می‌توانند به راحتی چند ساعت استراحت کنند. همچنین اگر نور اذیتتان می‌کند، چشم‌بند را هم فراموش نکنید.

زمانی که بلیط هواپیما تهران مشهد یا خارجی را از علی بابا می‌خرید، زمان سفر را روی بلیط مشاهده می‌کنید. در پرواز چندین ساعته حتما به خواب نیاز دارید؛ بنابراین برای آن برنامه‌ریزی کنید.

از زمان، بهینه استفاده کنید

نکاتی برای سفر طولانی با هواپیما

چه کسی گفته که در هواپیما نمی‎‌توانید کار‌های روزمره‌تان را انجام بدهید و از زندگی عقب نمانید؟ وقتی بلیط خارجی می‌خریم و قصد سفر می‌کنیم پیشاپیش می‌دانیم که قرار است چند ساعت را در فضایی بگذرانیم که به محل کار و منزلمان دسترسی نداریم. با بردن لپ تاپ شخصی می‌توانید کارهایتان را انجام بدهید، حداقل آن کار‌هایی که به تایپ یا اتصال به اینترنت نیاز دارند (با پرداخت هزینه جداگانه می‌توانید از اینترنت وای فای بعضی از خطوط هوایی بهره‌مند شوید) مثل پرداخت قبض‌ها، چک کردن ایمیل و رزرو هتل یا اقامتگاه.

لباس‌های راحت بپوشید

نکاتی برای سفر طولانی با هواپیما

این نکته را فراموش نکنید که هنگام سفر با هواپیما، شما قرار است روی یک صندلی و در یک وسیله نقلیه هوایی جابجا شوید، و وقتی که این سفر طولانی است باید لباس‌هایتان راحت باشند تا یک شلوار تنگ یا یک شال گردن کلفت و ناراحت، اعصابتان را به هم نریزد و کلافه‌تان نکند. در تابستان لباس‌های نازک و گشاد بپوشید تا هم گرما اذیتتان نکند و هم بتوانید در صندلی‌تان به راحتی جابجا شوید. علاوه بر این، به جای پوشیدن کفش‌های ورزشی و بزرگ، صندل بپوشید تا پاهایتان که چند ساعت رو به پایین قرار دارند ورم نکنند و خواب نروند. زمستان‌ها هم در پوشیدن لباس‌های گرم زیاده‌روی نکنید یا دو لایه لباس بپوشید که بتوانید یکی از آن‌ها را دربیاورید. پس درست بعد از خرید بلیط هواپیما خارجی، سری به کمدتان بزنید!

داروهایتان را در کیف دستی بگذارید

اگر نوبت خوردن داروهایتان در زمانی که داخل هواپیما هستید قرار می‌گیرد، حتما آن دارو‌ها را در کیفی بگذارید که داخل کابین می‌آورید. فراموش کردن یا نخوردن یک دارو در زمان مناسب، به ویژه اگر داروی قلبی یا اعصاب باشد می‌تواند حال شما را بد کند و روی کل سفرتان تاثیر بگذارد. پس وقت جمع کردن وسایل، دارو‌ها را فراموش نکنید! اگر زیاد آب می‌خورید و زود تشنه می‌شوید، یک قمقمه آب بزرگ هم با خودتان به داخل کابین بیاورید. حتما به دارو‌های ممنوعه در پرواز‌های خارجی نیز توجه نمایید.

وسایل سرگرمی ضروری هستند

نکاتی برای سفر طولانی با هواپیما

چه کسی می‌تواند چند ساعت را بدون هیچ و مطلقا هیچ وسیله سرگرمی سر کند؟ خاموش بودن موبایل حتی برای یکی دو ساعت هم ترسناک است! پس اگر بلیط خارجی خریده‌اید و قرار است سوار پروازی شوید که چند ساعت طول می‌کشد حتما لپ تاپ، تبلت یا دستگاه پخش موسیقی شخصی‌تان را همراه ببرید تا سرتان گرم شود. بعضی از خطوط هوایی، برای دادن دسترسی به اینترنت هزینه جداگانه می‌گیرند که اگر بخواهید می‌توانید با پرداخت این هزینه به اینترنت وصل شوید و از روند روزانه‌تان عقب نمانید. کتاب مورد علاقه‌تان را با خودتان به داخل کابین بیاورید یا آخرین شماره مجله‌ای که ماهانه می‌خوانید را در راه بخرید. کتاب خواندن هم سرتان را گرم می‌کند و هم چشم‌هایتان را خسته می‌کند تا بهتر و زودتر بخوابید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین