کد خبر: ۵۸۸۹۶۸
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹

برخی مخالفان مادورو به سفارتخانه های خارجی پناه بردند

گزارش برخی رسانه ها از تحولات جاری در ونزوئلا حاکی است در بحبوحه برخورد دولت این کشور با همپیمانان خوان گوایدو رهبر مخالفان، دو نفر از اعضای پارلمان و از حامیان کودتای نافرجام علیه نیکولاس مادورو، به سفارتخانه های خارجی در کاراکاس پناه بردند.
آفتاب‌‌نیوز :
رویترز دیروز (۱۹ اردیبهشت) خبر داد که همزمان با این تحولات، مانوئل کریستوفر رئیس پیشین سازمان اطلاعات ونزوئلا که به مخالفان دولت پیوسته برای نخستین بار زبان گشود و خواهان تشکیل یک حکومت جدید و مبارزه با فساد شد.

منابع آگاه و شاهدان عینی به رویترز گفتند که ریچارد بلانکو دیروز وارد سفارت آرژانتین شد و آمریکو دو گراتسیا به سفارت ایتالیا پناه برد. ماموران امنیتی پیشتر ادگار زامبرانو معاون گوایدو رئیس کنونی مجلس ونزوئلا را دستگیر کرده بودند. این سه تن جزء ۱۰ نماینده مجلس هستند که دیوان عالی ونزوئلا رای به لغو مصونیت سیاسی آنها داده است و باید در مورد جرائمی همچون توطئه، خیانت و عصیان بازجویی شوند.

چهارشنبه (۱۸ اردیبهشت) نیز ماریانلا ماگالانس از دیگر قانونگذاران ونزوئلایی به سفارت ایتالیا پناه برد. هفته پیش لئوپولدو لوپز از مخالفان دیرین مادورو پس از فرار از حبس خانگی به اقامتگاه دیپلماتیک اسپانیا در کاراکاس تغییر مکان داد.

از زمانی که نیکلاس مادورو قضات هوادار خود را به دیوان عالی فرستاده، مخالفان وی آراء این نهاد قضایی را به رسمیت نمی شناسند. دولت آمریکا نیز تهدید کرده که تمامی اعضای دیوان را تحریم می کند.

ایرنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین