کد خبر: ۵۸۹۰۳۶
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴

واکنش آیت‌الله مکارم به آهنگ ساسی مانکن در برخی مدارس

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: کسانی که دروغ های سیاسی را در فضای مجازی مطرح می کنند، فاقد شرف، انسانیت، غیرت و وجدان بوده و در پی این هستند که مردم را از آینده ناامید کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
این مرجع تقلید شیعیان شامگاه جمعه در ضیافت افطاری که در بیت علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: مرحوم آیت الله طباطبایی فرزندی از خود به جای نگذاشت، اما خداوند افرادی را مامور کرد که مرکزی به نام ایشان تاسیس کنند و یاد و آثار ایشان را گرامی بدارند.

او با بیان اینکه اگر انسان خلوص نیت داشته باشد، بعد از وفاتش نیز او را تنها نمی گذارد، افزود: ماه رمضان ماه دعا بوده و با توجه به اینکه قرآن کتابی جامع است، حتی چگونگی دعا کردن را نیز به ما آموخته است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به آیه ربنا آتنا فی الدنیا حسنه و فی الاخره حسنه و قنا عذاب النار گفت: در سوره بقره عبارتی وجود دارد که مردم در قنوت قرائت می کنند و این عبارت نشان دهنده این است که دنیا مقدمه آخرت است.

او تاکید کرد: قرآن مجید به ما می آموزد که اگر جان ما در خطر بود دعای اصحاب کهف را قرائت کنیم و اگر در بیماری شدید گرفتار شدیم قرآن قرائت دعای مربوط به حضرت ایوب را به ما سفارش کرده است.

این مرجع تقلید شیعیان یادآور شد: وقتی انسان در مقابل فردی زورگو و قلدر قرار می گیرد باید دعای حضرت موسی یا همان دعای رب اشرح لی صدری… را قرائت کند.

او با اشاره به ذکر یونسیه اضافه کرد: اگر انسان کار خطایی کرد و اندوه آن اشتباه گریبان گیر او شد، باید دعای حضرت یونس را بخواند و بگوید لا اله الا انت، سبحانک انی کنت من الظالمین، در این عبارت انسان به توحید خداوند اقرار می کند و به خدا می گوید که اگر خطا کردم مرا ببخش.

آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: جامعیت قرآن بسیار عجیب است و این کتاب الهی طرز دعا کردن در موارد مختلف و شرایط گوناگون را به انسان نشان می دهد.

او ادامه داد: اگر دست انسان از همه جا کوتاه شد، می توان از دعای موسی استفاده کرد، زمانی که به دروازه مدین آمد و دید چوپانان اجازه نمی دهند گوسفندان دختران شعیب آب بنوشند، پس از کمک به آنان کنار دیواری نشست و به خداوند عرض کرد که خداوندا هر خیراتی به من برسانی باز هم به تو نیازمند هستم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: همیشه دعا باید در کنار عمل صالح باشد و موسی زمانی که در حق دختران شعیب عمل صالح انجام داد دعایی را نیز قرائت کرد.

او ابراز کرد: انسان گاهی از عواقب گناه می ترسد و می خواهد به خداوند پناه ببرد که باید آیه ۲۸۶ سوره بقره را قرائت نماید.

آیت الله مکارم شیرازی یادآور شد: اگر مسئولیت سنگین مدیریتی بر دوش انسان افتاد باید سوره فرقان آیه ۷۶ را قرائت کند. در این عبارت به خداوند عرض می شود که اگر قرار است پیشوا شویم، پیشوای پرهیزگاران شویم. مدیریت برای افراد فاسق افتخار نیست، بلکه افتخار این است که بر پیشوایان مدیریت کنیم.

او گفت: هر چه انسان در مورد قرآن بیشتر فکر می کند، جامعیت آن در نظرش بیشتر آشکار می شود، چرا که قرآن کریم به ما می آموزد در شرایط مختلف باید به چه صورت خداوند را مورد خطاب قرار دهیم.

این مفسر قرآن کریم بیان کرد: شرایط اقتصادی، سیاسی و اخلاقی امروز بسیار پیچیده بوده مسائل اخلاقی در خطر است، مسئله ای که اخیرا در برخی از مدارس تهران واقع شده و عده ای از دانش آموزان در مدارس سرودی رکیک را همخوانی می کردند، بنده با شنیدن این خبر تاسف خوردم، چرا که این سرود بسیار سخیف بود.

او با بیان اینکه اگر در مقابل مسائل اینچنینی سکوت کنیم، آثار زیان بار آن در آینده بیشتر می شود، اظهار داشت: این فضای مجازی بلای مجازی شده و آماری به بنده ارائه شده و طبق آن کلاهبرداری ها ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد مسائل و مشکلات فرهنگی و اخلاقی ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: روس ها توانسته اند خلا فضای مجازی را پر کنند، اما ما به عنوان نظام اسلامی نتوانسته ایم برای آن جایگزینی پیدا کنیم.

او گفت: کسانی که دروغ های سیاسی را در فضای مجازی مطرح می کنند، فاقد شرف، انسانیت، غیرت و وجدان بوده و در پی این هستند که مردم را از آینده ناامید کنند.

این مرجع تقلید عنوان کرد: در بخت آزمایی اخیر که در تلویزیون به اشتباه در مسابقه ای افراد شرکت می کردند انحرافی آشکار بود که خوشبختانه جلوی آن گرفته شد.

او اضافه کرد: مسئولین ذی ربط امروز موظفند وظیفه امر به معروف را انجام دهند، اگر امروز در حوزه و در میان مردم اختلافات از بین برود، بسیاری از مسائل حل می شود.


شفقنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین