کد خبر: ۵۹۰۰۶۴
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳

معاون وزیر دفاع عربستان: حوثی‌ها ابزار ایران هستند

همزمان با حمله نیروی‌ هوایی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به مواضع شبه نظامیان حوثی در یمن، معاون وزیر دفاع عربستان گفت که حمله حوثی‌ها به تاسیسات نفتی آرامکو نشان داد که این شبه نظامیان «ابزار ایران» هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
شبکه تلویزیونی العربیه عربستان اعلام کرد که نیروی هوایی ائتلاف اعراب روز پنج‌شنبه و با هدف خنثی کردن حملات آتی شبه نظامیان حوثی، به ۹ پایگاه نظامی این گروه در محدودۀ شهر صنعا حمله کرده است.

البته شبکه تلویزیونی المصیره که متعلق به حوثی‌های یمن است، تعداد مراکز هدف قرار گرفته توسط نیروهای ائتلاف را ۶ مرکز اعلام کرده است.

عربستان سعودی روز سه‌شنبه از وقوع حملات هوایی توسط چندین پهپاد به برخی اهداف نفتی در این کشور خبر داد. حملاتی که سپس حوثی‌های یمن مسئولیت آن را بر عهده گرفتند.
 
پیش‌تر نیز حملاتی به چهار نفتکش مستقر در آبهای امارات عربی متحده صورت گرفته بود. در واکنش به این حملات، مقامات امارات حوثی‌های یمن را به برخورد تلافی جویانه تهدید کرده بودند.

شبه نظامیان حوثی که گفته می‌شود تحت حمایت حکومت ایران هستند از سال ۲۰۱۵ میلادی در حال جنگ با نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان هستند که از دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری پیشین یمن حمایت می‌کنند.

منبع: یورونیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین