کد خبر: ۵۹۰۲۸۲
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹

امامان جمعه امروز چه گفتند؟

چگونگی رویارویی در مقابل آمریکا پس از تحریم های وضع شده از سوی آنان، ضرورت تلاش بیشتر مسئولان برای جلوگیری از افزایش فشار اقتصادی بر زندگی مردم و مبارزه با سودجویان در بازار و نیز ضرورت افزایش فرزندآوری جوانان و توجه به اکرام ایتام و نیازمندان در هفته اکرام از جمله رهنمودهای امامان جمعه در سراسر کشور بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
امام جمعه مشهد گفت: آمریکا به ما نمی‌رسد، نه تنها آمریکا، بلکه همه دشمنان ما در منطقه و دشمنان داخلی ما به ما نمی‌رسند، زیرا تمام انگیزه آن‌ها تا پای شکم و شهوتشان است اما ما دنبال خدا می‌دویم و خدا از جان ما عزیزتر است.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در خطبه‌های عبادی-‌سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، با بیان اینکه در شرایطی که امروز به سر می‌بریم، آمریکای ملعون بعد از ۴۰ سال شکست در مقابله با ما وارد فاز جدیدی شده و به تعبیر مقام معظم رهبری آرایش جنگی گرفته است، عنوان کرد: البته جنگ نظامی چیزی نیست که به راحتی راه بیفتد، زیرا ما اهل جنگ نظامی نیستیم و آمریکا هم جنگ نظامی را در همه تهدیدها به منفعت خود نمی‌بینید و بیشتر موجب ضرر و خسارت خود احساس می‌کند اما آنچه امروز آمریکا به عنوان آرایش جنگی به آن دست زده، دو کار می‌خواهد انجام دهد، در حقیقت یک کار با دو عامل است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: عامل اول ایجاد فشارهای اقتصادی در تحریم نفت ایران، منع کردن از معاملات نفتی، تحریم بانکی ایران، منع از انتقال ارز و پول از دنیا و روابط تجاری ما با دنیا، راهی است که پیش گرفته و در این فشار بی‌رحمانه اقتصادی ما را به قدری به هم بمالد که تسلیم آمریکا شویم.

وی ادامه داد: عامل دومی که آمریکا برای تسلیم ما در نظر گرفته، ایجاد رعب و ترس است. عربده‌هایی که امروز رئیس‌جمهور آمریکا می‌کشد، ۴۰ سال است از رؤسای پیشین آمریکا تجربه کردیم، آن‌ها هم همین‌گونه عربده می‌کشیدند، منتها عربده‌هایش وقیح‌تر و خشن‌تر است. ما به این عربده‌ها عادت کردیم تاکنون مردم ما در برابر عربده‌های آمریکا عقب‌نشینی نکردند.

وی با اشاره به صحبت مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امروز عربده‌های آمریکا در فضای مجازی به این اندازه زیاد شده و می‌خواهد ایجاد رعب، هراس و ترس در دل ما کند، دلیل بر ضعف آمریکا است، تصریح کرد: این عربده‌کشی آمریکا دلالت بر ضعف و ناتوانی او از نظر تقابل با ما دارد. مهم این است ما نترسیم، نه از فشار اقتصادی او هراس داشته باشیم و نه از عربده‌کشی‌های او در فضای مجازی بترسیم، زیرا او می‌خواهد کاری کند، ما وحشت کنیم، اراده ما سست شود و بعد در مقابل او تسلیم شویم و تسلیم شدن در مقابل او یعنی در مقابل نابودی خود تسلیم شویم.

علم‌الهدی بیان کرد: مدام می‌گوید مذاکره با آمریکا؛ سر چه مذاکره کنیم؟ می‌گوید دیگر موشک نسازید، موشک‌هایی را هم که ساختید جمع کنید به این دلیل که موشک‌هایی که ساختیم تا برد دو هزار کیلومتر حداقلش است. هرچه آمریکا در منطقه ما امکانات دارد در تیررس موشک‌های ما است و گل سر سبد دردانه‌اش اسرائیل نیز در تیررس موشک‌های ما است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مسئولان ما در اینجا تکلیف دارند و در مقاوم‌سازی ما مکلف هستند، عنوان کرد: باید مدیریت‌ها را به صورت جهادی در شکلی قرار دهند که مردم ما بتوانند در برابر آمریکا مقاومت کنند. امروز ما در زندگی و معیشت خود دچار مشکلاتی هستیم که به آمریکا مربوط نیست. خرما را که از آمریکا نمی‌آورند و برای وارد کردن آن هم که دلار آمریکایی نمی‌خواهد، چگونه کیلویی سی و چند تومان می‌شود؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این گرانی برای مردم طاقت‌فرسا است. در ماه مبارک رمضان حتی اقداماتی که برای خانواده‌های محروم می‌شد، الان هم که آن اقدامات را انجام می‌دهیم به جای اینکه ۱۰۰ یا ۵۰۰ خانواده را زیر پوشش بگیرد، ۱۰ خانواده را زیر پوشش می‌گیرد.

وی بیان کرد: این مشکل گرانی مشکل قابل توجیه نیست. هیچ توجیهی ندارد، عده‌ای سودجو به جان مردم بیفتند، در بازار آزاد هرچه می‌خواهند ببرند، بدزدند و بچاپند و کسی جلوی آن‌ها نگیرد. بازار را تنظیم و با مدیریت مساله گرانی را در معیشت مردم حل کنید. چیزی نیست که مربوط به فشار آمریکا باشد، این مدیریت مربوط به خود ما است، در درجه اول مسئولان ما باید نترسند و نسبت به مدیریتشان سست نشوند، مجاهدانه و مرد و مردانه وسط بیایند و مشکل را حل کنند.

امام جمعه موقت ورامین: جوانان باید پس از ازدواج زودتر فرزنددار شوند

حجت الاسلام سید محسن محمودی، امام جمعه موقت ورامین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین اظهار کرد: سعادت یا شقاوت در زندگی انسان چیست؟ آنچه که از قرآن بیان می‌شود این است که هرگونه دگرگونی در خوشبختی یا بدبختی افراد و اقوام در دست خود آنها است.

وی با اشاره به روز ملی جمعیت اظهار کرد: مسئله جمعیت یکی از دغدغه‌های جدی امروز در کشور محسوب می‌شود؛ نباید اجازه داد کشور از نظر نسل جوان و جمعیت کارآمد دچار اختلال شود و در این خصوص ازدواج آسان باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه دچار سختگیری‌های بی‌حساب و کتاب در برخی خانواده‌ها هستیم که در مسئله مهریه و متعلقات ازدواج سخت‌گیری‌های غلطی را انجام می‌دهند؛ برخی خانواده‌ها با این مشکل تراشی‌ها به جوانان خود ظلم می‌کنند.

امام جمعه موقت ورامین، فرزند آوری را مسئله دوم و مهم دانست و ادامه داد: جوانان باید پس از ازدواج زودتر فرزنددار شوند، برخی خانواده‌ها مبتلا به تک فرزندی هستند و این آفت بسیار بدی است و بحث مفصلی دارد که باید خانواده‌ها چند فرزند داشته باشند و در غیر این صورت جامعه و خانواده به مشکل برخورد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: رسیدگی به امور مردم و جلوگیری از سرگردانی آنها در پیچ و خم‌های اداری باید به صورت جدی مورد توجه باشد؛ استفاده از نظر شهروندان و صاحب نظران در تصمیم گیری ها می‌تواند بسیار راه گشا باشد.

محمودی با اشاره به دیدار مسئولان نظام با مقام معظم رهبری گفت: در این دیدار مطالب بسیار مهمی بیان شد، مورد اول خطاب مقام معظم رهبری به دشمنان بود که باید مسئولان داخلی مدیریت و برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند، مسئله دوم مسئله اقتصادی است که مشکل عمده در آن وجود دارد که در آن هم فشار بر معیشت طبقات ضعیف و حتی متوسط وجود دارد و ما نمی‌دانیم چرا برخی مسئولان در نظام اسلامی حاضر نیستند.

وی در خصوص مدیریت قیمت مرغ و گوشت و پیاز و سیب زمینی اظهار کرد: در مدیریت این امور ناتوان شده‌ایم و علت آن این است که مدیریت جوان انقلابی و جهادی وجود ندارد؛ چرا برخی مسئولان، ناتوانی خود را به کمبود اختیارات نسبت می‌دهند. قانون اساسی ما بهترین قانون اساسی است و دارای اختیارات تمام است و نمی‌توانیم از این ظرفیت‌ها درست بهره بگیریم، این مسئله به ضعف ما بر می‌گردد، وگرنه کمبود اختیارات نداریم.

محمودی گفت: همه می‌دانند که قسمت عمده مشکلات به خاطر ضعف مدیریت درون کشور است نه برجام و تحریم، لذا باز هم از مسئولان کشور درخواست می‌کنیم رهنمودهای رهبری را ببینند و بیشتر اجرا کنند.

خطیب جمعه ورامین گفت: ملت مظلوم یمن زیر بمباران‌های هواپیماهای سعودی قتل عام می‌شوند، اگرچه مبارزان غیرتمند یمنی با تمام وجود در برابر آل سعود ایستاده است. پرواز پهپادهای یمنی بر فراز عربستان و هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی توسط یمنی‌ها اوج اقتدار یمنی‌ها را به نمایش گذاشته و نشان داد، امروز یمن از اقتدار دیگری برخوردار است.

وی یادآور شد: برخی موسیقی‌های مبتذل را به عنوان الگوهای غلط معرفی می‌کنند، آنها می‌دانند حجاب چقدر در فرهنگ اسلامی و انقلابی ما مهم است، لذا به جنگ با حجاب می آیند و در ماه مبارک رمضان بر علیه حجاب شعار می‌دهند.

وی ادامه داد: آنها می‌دانند حوزه هنر چقدر تأثیرگذار است و امروز با نفوذ خود در حوزه هنری مثل سینما، کتاب و… به دنبال اهداف شوم خود هستند و در این میان اگر غفلت کنیم زمین‌گیر می‌شویم، وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیریم، اگر تعارف کنیم، اگر کوتاهی کنیم و اگر به این وظیفه پایبند نباشیم این انحرافات و مفاسد دین را از ما خواهد گرفت.

تشکر امام جمعه اصفهان از اقدامات دادستان اصفهان برای جلوگیری از برخی مفاسد اجتماعی همچون دوچرخه سواری بانوان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: آنچه که ترامپ به سفارت سوئیس جهت اعلام شماره خود به ایران گفته بود شوخی نبود، بلکه آنان مؤمنان را نمی‌شناسند و بر این اندیشه هستند با چندین ناو جنگی مؤمنان به خدا از آنان می‌ترسند.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان، از اقدامات اخیر دادستان اصفهان تشکر کرد و گفت: اقدامات دادستان اصفهان برای جلوگیری از برخی مفاسد اجتماعی در خصوص دوچرخه سواری بانوان و سگ گردانی و بی حجابی قابل تشکر است و باید گفت هر جا از مسئله دوچرخه سواری بانوان صحبت می‌کنیم داد برخی از افراد بلند می‌شود که بعضاً مرد هستند و باید بدانند که از اسلام به دور هستند. بانوان بدانند برخی مردان فاسدند و برای سو ء استفاده خودشان از زنان حمایت می‌کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد به روز ملی جمعیت در سی ام اردیبهشت ماه اشاره و تصریح کرد: باید از اشتباهی که در گذشته متحمل شدیم بازگردیم، چرا که این کار غلط سبب شد امروز جوانان این مرز و بوم کاهش یابند و خداوند در قرآن در همین خصوص می‌فرماید بچه‌های خود را برای ترس از فقر و کمبود تلف نکنید چرا که خداوند روزی دهنده است و ثروتمند یا ثروتمند نبودن ارتباطی با تعداد فرزندان ندارد، بلکه تقدیر الهی است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان، گفت: آنچه که ترامپ به سفارت سوئیس جهت اعلام شماره خود به ایران گفته بود شوخی نبود، بلکه آنان مؤمنان را نمی‌شناسند و بر این اندیشه هستند با چندین ناو جنگی مؤمنان به خدا از آنان می‌ترسند.

طباطبایی نژاد با بیان سخنان رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود بر این تاکید کردند که مذاکره با آمریکا سم است و به خصوص مذاکره با ترامپ سمی مهلک‌تر چراکه ما می‌دانیم آنها برای چه می‌خواهند با ما مذاکره کنند و خواسته آنان جهت مذاکره فقط کوتاه کردن برد موشک‌های ایران است و باید گفت آمریکا از محبوبیت ما در منطقه می‌ترسد در همین خصوص خداوند در قرآن می‌فرماید از کفار چه توقعی دارید که به شما کمک کنند؟

امام جمعه ایلام: آمریکا معجزه‌ی طبس را فراموش کرده است

امام جمعه‌ی ایلام گفت: آمریکا در مناسبات خود به رمز پیروزی ملت ایران یعنی نصرت الهی بی‌توجه است و معجزه‌ی طبس را فراموش کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار» در خطبه‌ای این هفته نماز جمعه، اظهار کرد: بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و کارگزاران نظام بار دیگر توطئه دشمنان را نقش بر آب کرد و اهمیت مقاومت به‌جای مذاکره را بیشتر نمود و به مردم این اطمینان داده شد که جنگی در کار نیست چون توانایی دشمن کمتر از این است.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان هم باید گوش‌به‌فرمان امام مسلمین باشند و رهنمودهای معظم‌له را اجرایی کنند، تصریح کرد: بحمدالله موضع مسئولان عزتمندانه بود و برای ۱+۵ خط و نشان کشیدند که پایبند برجام باشند و در غیر این صورت شاهد کاهش همکاری‌ها خواهیم بود.

امام جمعه بوشهر: در ماه رمضان بهترین هدیه برای خانواده‌های زندانیان، آزادی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار کرد: در سراسر ایران و در استان بوشهر تعداد زیادی زندانی با جرایم غیرعمد داریم و در ماه مبارک رمضان بهترین هدیه برای خانواده‌های زندانیان آزادی است.

آیت الله صفایی بوشهری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بوشهر گفت: رهبر انقلاب فرمودند مدیریت‌ها و برنامه‌ها به ویژه در عرصه اقتصاد جدی تر شود.

امام جمعه شهر بوشهر با بیان اینکه مراتب پیچیده اداری و موانع کار باید برطرف شود، تاکید کرد: انجام امور در ساختار اداری تسهیل شود، تا کی باید مردم پشت در ادارات انتظار موافقت داشته باشند؟

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به آغاز هفته اکرام گفت: یکی از کارهای بزرگ این ماه یتیم نوازی و اکرام ایتام و همچنین اطعام و برپایی سفره‌های افطاری است، بنابراین اکرام ایتام و خدمت به خدا را اصل قرار دهید.

وی با اشاره به توقعات و خواسته‌های مردم، خطاب به مسئولان بیان کرد: مردم در این شرایط سخت اقتصادی دو خواسته دارند که یکی رفع گرانی و دوم اشتغال است. در حال حاضر برخی کالاهای اساسی بسیار گران شده و قیمت‌ها واقعی نیست، که این موجب شده پدران پیش خانواده خود شرمنده باشند.

آیت الله غلام‌علی صفایی بوشهری ضمن ابراز نارضایتی از نبود نظارت و مدیریت و تاکید بر برخورد قاطع گفت: مردم از وضعیت اقتصادی به ویژه در زمینه کالاهای اساسی موردنیاز خانواده‌ها رضایت ندارند.

وی با بیان اینکه گرانی محصول خرما نتیجه عدم نظارت و سودجویی سودجویان است، تاکید کرد: مسئولان باید محکم و قاطع برخورد کنند، چون اگر درست عمل شود مردم نیز حمایت خواهند کرد.

امام جمعه بوشهر، راه حل بهبود وضعیت اشتغال و ایجاد شغل را برنامه ریزی صحیح دانست و افزود: متأسفانه امروز می‌بینیم اشتغال ایجاد نشده، بلکه آن جوان‌هایی که سرکار هستند هم اخراج می‌شوند، در این زمینه باید جهادی عمل کرد و به فکر این جوان‌ها و مردم بود.

امام جمعه شهرکرد: گزینه ملت، مقاومت و استقامت در برابر آمریکاست

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیطنت‌های تمام‌نشدنی آمریکا، گفت: آنها در برابر مقاومت ملت ما مأیوسند چرا که اراده آنها تحمیل فشار و گزینه ما، مقاومت و استقامت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نمازجمعه امروز شهرکرد با اشاره به آیه ۱۰۰ سوره مبارکه اعراف، اظهار کرد: در این آیه سرزنشی از جانب خداوند متعال برای جماعتی از انسان‌ها شاهد هستیم و آن کسانی‌اند که از تاریخ عبرت نگرفتند و مدام باعث تکرار تاریخ می‌شوند.

وی با بیان اینکه برخورد بسیاری از مسلمانان پس از وفات پیامبر اسلام (ص) حاکی از ضعف ایمانشان بود، گفت: پس از وفات آن حضرت، یزیدها و معاویه‌ها بر منبر پیامبر (ص) نشستند و ولایت امیرالمومنین (ع) را نادیده گرفتند.

حجت‌الاسلام نکونام در ادامه با اشاره به جامعه اسلامی امروز، تصریح کرد: امروز هم امت اسلامی باید مراقب باشد و با عبرت‌گیری از تاریخ، قدر انقلاب را بداند و آن را به انقلاب جهانی اصلی متصل کند.

وی با اشاره به «روز ملی جمعیت»، بیان کرد: امروز پیروان اهل بیت (ع) باید عِده برایشان مهم باشد و در مسئله جمعیت حرفی برای گفتن داشته باشد.

امام جمعه شهرکرد، میلاد پر برکت امام حسن مجتبی (ع) و آغاز هفته اکرام ایتام و نیازمندان را مورد تأکید قرار داد و افزود: این امام جهادگر، مبارز، مظلوم و برخاسته در برابر ظلم طاغوت، الگوی بزرگ و برجسته زندگی ماست و میلاد این بزرگوار را به نیکی، آغاز ویژه برنامه‌های اطعام و اکرام قرار داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: در راستای هفته اکرام و ایتام مناسبت روز اهدای عضو، که از مصادیق احسان به شمار می‌رود، در پیش است که در استان ما اقبال خوبی در این زمینه وجود دارد و اهدای عضو در نزد خداوند پاداش فراوان دارد.

وی با اشاره به اول خرداد، سالروز آغاز حصر اقتصادی از سوی آمریکا، بیان کرد: کشور ما از ۴۰ سال گذشته در حصر اقتصادی قرار دارد اما همچنان بالنده و پیشرفته به جلو حرکت می‌کند و یأس و استیصال آمریکا به وضوح مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت اصلاح الگوی مصرف، گفت: کشور ما یکی از پرمصرف‌ترین کشورها در زمینه‌های گوناگون اعم از انرژی، آب، خوراک و … است و برای اصلاح این امر، اصلاح فرهنگ عمومی و عزم همگانی لازم و ضروری است.

حجت‌الاسلام نکونام با استناد به دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص اینکه جنگ نخواهد شد، خاطرنشان کرد: عده‌ای در داخل به جای پرداختن به مشکلات اقتصادی مردم، یاوه‌گویی‌های دشمن را بزرگنمایی می‌کنند حال آنکه آمریکا، علی‌رغم حماقتش، خوب می‌داند که توان مقابله با ایران را ندارد.

امام جمعه بجنورد: ایران مانند عربستان به گاو شیرده برای آمریکا تبدیل نخواهد شد

امام جمعه بجنورد گفت: ایران مانند عربستان به گاو شیرده برای آمریکا تبدیل نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در نماز عبادی و سیاسی جمعه با اشاره به اینکه دیگر خبری از مذاکره با آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی نیست، اظهار کرد: دنیا تا الان باید فهمیده باشد که هر زمان مذاکره پاسخگو نباشد ملت ایران با مقاومت و ایستادگی تو دهنی بزرگی به دشمنان می‌زند.

به گفته وی در ایران نیز جز تعداد محدودی از افراد غرب زده، کسی موافق با مذاکره دوباره با آمریکا نیست و همه ملت ایران می‌دانند که آمریکا بدعهدی کرده است و باید تاوان بد عهدی خود را بدهد و ملت ایران به هیچ عنوان مذاکره‌ای با این دشمن دیرینه انقلاب اسلامی نخواهند داشت.

یعقوبی در رابطه با اتفاقات اخیری که در معدن آلبلاغ اسفراین افتاد، تصریح کرد: مسئولان باید جوابگوی این اتفاق باشند که چرا این اتفاق افتاده است. در این مدت طولانی اموال عمومی مردم این استان به غارت رفته است و مسئولان ذی ربط باید جوابگو باشند که تاکنون چرا کاری نکرده اند.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر آسان‌تر شدن مجوزگیری‌ها، عنوان کرد: گنج‌ها و سرمایه‌های زیادی در استان داریم که متأسفانه استفاده‌ای نمی‌شود و باید با ایجاد شرایط سهل در مجوز گیری پای سرمایه گذاران به استان باز شود تا فعالیت‌های سرمایه گذاری از راه درست و قانونی انجام شود.

امام جمعه بندرعباس: ملت ناامید برای نابودی نیاز به دیگران ندارد

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: ملتی که امیدش را از دست دهد خودش خود را نابود می‌کند و برای نابودی نیاز به دیگران ندارد.

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباسی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه‌ای فرمودند مهم‌ترین توصیه من امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده است، بدون این کلید اساسی همه قفل‌ها هیچ گامی نمی‌توان برداشت، آنچه می‌گویم امید صادق و متکی به واقعیت‌های عینی است، این‌جانب همواره از امید کاذب و فریبنده دوری جستم اما خود و همه را از نومیدی بیجا و ترس کاذب بر حذر داشته و بر حذر می‌دارم.

وی ادامه داد: چند نکته کلیدی در این فرمایشات مقام معظم رهبری مطرح است، ایشان به‌صراحت فرمودند امید به آینده کلید همه قفل‌هاست، این یعنی قفل‌های علمی و اقتصادی نیز با همین کلید باز می‌شوند؛ همچنین مقام معظم رهبری امیدها را بر دو قسم امیدهای صادق و کاذب دانستند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در خصوص نقش امید در فرهنگ اسلامی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) در این خصوص فرمودند امید و آرزو رحمت بر امت من است، اگر در عمل آرزو نبود هیچ مادری فرزند خود را شیر نمی‌داد.

وی با اشاره به اینکه انسان وقتی دست به پایان حیات خود و خودکشی می‌زند که امید خود را از دست بدهد، خاطرنشان کرد: یک ملت هم اگر امیدش را از دست دهد خودش خود را نابود می‌کند و برای نابودی نیاز به دیگران ندارد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه پدران و مادران در تربیت فرزندانشان امید را لحاظ کنند و برای بچه‌ها بن‌بست درست نکنند، ابراز کرد: دشمن بی‌دلیل روی نقطه امید دست نمی‌گذارد، می‌گوید انقلاب برای شما کاری نکرده است، آن‌همه شهید بی‌دلیل شهید شدند و نتیجه این‌ها کمرنگ شدن امید است.

وی ادامه داد: برای مثال می‌گویند نظام در بشاگرد کاری نکرده است، چرا خلاف و دروغ می‌گوئید؟ برق و آب و ساخت خانه و کاهش کپرنشینی کار نیست؟ گاهی افراد برای جلب آرای مردم این حرف‌ها را می‌زنند که حرام است؛ هرکس بر امید مردم ورود پیدا کند گناه بزرگی مرتکب شده است و فرقی ندارد دوست یا دشمن باشد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی بیان کرد: آمریکا خون‌آلوده به ایدز را به انگلستان فرستاده و جان انسان‌های زیادی را به خطر انداخته، باید این جانور را که به هیچ‌کس رحم نمی‌کند بشناسیم.

خطیب جمعه اهواز: پدر و مادرها فرزندانشان را در ماه رمضان چهار فرسخ از شهر دور کنند تا آنجا بخورند و برگردند

امام جمعه اهواز با بیان اینکه ابرچالش ما در نظام جمهوری اسلامی آسیب‌های اجتماعی است و مشکل اقتصاد هم ریشه در این مسئله مهم دارد، گفت: اعتیاد، تضعیف بنیان خانواده و طلاق، بزهکاری، فحشاء، بیکاری، فقر، هنجارشکنی و قانون‌شکنی، اشرافی‌گری و حقوق‌های نجومی از جمله این آسیب‌های اجتماعی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، امروز ۲۷ اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: بزرگترین ثمره ماه مبارک رمضان و یک ماه عبادت خداوند، تقوا است؛ فضیلتی که ریشه بسیاری از صفات نیک و دوری از رذائل اخلاقی است. تقوا موجب افزایش رزق انسان‌ها می‌شود و به او بصیرت می بخشد.

وی ادامه داد: امامان معصوم ما از ما می‌خواهند کوشش ما در به دست آوردن مقام تقوا باشد؛ چون اعمال تنها با تقوا پذیرفته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه به بیان یک مسأله شرعی پرداخت و گفت: امتحان مدارس و دانشگاه‌ها، تمرین ورزش و گرمای هوا موجب نشود فرد از روزه ماه رمضان، این واجب الهی کوتاهی بکند و خانواده‌ها متوجه این موضوع باشند چون این مسائل راهکار شرعی دارد.

وی ادامه داد: پدر و مادر می‌توانند زمینه‌ای فراهم کنند تا فرزند آنها دچار معصیت نشود، راهش این است که بعد از نماز صبح و تا پیش از اذان ظهر دست فرزند را بگیرند، چهار فرسخ از شهر دور شوند و فرزندشان آنجا بخورد و برگردد. بعد از ماه رمضان هم قضای روزه را به جا بیاورد. نمی‌شود به بهانه گرمای هوا یا امتحان انسان از واجب الهی شانه خالی کند. درباره روزه خواری آشکار نیز باید محترمانه تذکر داده شود اگر این تذکرها مکرر شود فضای شهرهای ما معنوی خواهد شد.

موسوی فرد در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مساله سیل و پسا سیل اظهار کرد: مهم‌ترین مساله امروز ما در خوزستان، پرداختن به مساله پسا سیل است. امسال ما در حالی ماه مبارک رمضان را آغاز کردیم که بخش قابل توجهی از هم استانی‌های ما در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند. این حقیر در کنار مسئولان با برنامه ریزی هایی که از قبل انجام شده و کامل خواهد شد، در اسرع وقت به این مهم خواهیم پرداخت.

موسوی فرد تصریح کرد: بعضی از کسانی که ناآگاهانه یا مغرضانه وضعیت کنونی جامعه را منتسب به رهبری می‌کنند، با اینکه خود مخاطب اول این مساله هستند، به این پرسش‌ها پاسخ بدهند که کدام توصیه اقتصادی مقام معظم رهبری غیرعلمی و غیرکارشناسی بوده است؟ ثانیاً آیا این توصیه‌ها عملی شده و نتیجه نگرفتیم که بخواهیم ایشان را مسئول این قضایا بکنیم؟

امام جمعه اهواز درباره آمریکا و مذاکره با آمریکا نیز خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مذاکره با آمریکا سم است. اگر مفهوم سم را خوب متوجه شویم آن وقت هر روز شاهد این بیچارگی هایی که در فضای مجازی توسط عمله های داخلی مبنی بر مذاکره با آمریکا و ترساندن مردم منتشر می‌شود، نبودیم.

وی ادامه داد: آن زمان که خاورمیانه میدان تسلط آمریکا و استکبار جهانی بود، گذشت. خلیج همیشه فارس و تمامی مدیترانه دیگر جولان گاه آمریکا نخواهد بود. خطاب به آمریکا می‌گوئیم شما در چهل ساله گذشته تمام مؤلفه‌های قدرت خود را به میدان آوردید تا کمر این ملت شریف را زیر فشارهای خود خم کنید اما بدانید اگر بیش از قبل دست از پا خطا کنید، مردم ایران اسلامی برای همیشه شما را به زباله دان تاریخ خواهند فرستاد.

امام جمعه زنجان: اقدامات دشمن جوسازی است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه اقدامات امروز دشمن بیشتر بلوف، فضاسازی و جوسازی است، گفت: دشمنان رشادت ملت ایران در هشت سال دفاع‌مقدس را به خاطر دارند.

آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، اظهار کرد: دشمن در چهل سال گذشته هر کاری که توانسته علیه کشورمان انجام داده است اما باید بداند که ملت ایران هیچ هراسی از دشمنان خود ندارد.

امام جمعه زنجان با اشاره به شماره دادن ترامپ برای گفت‌وگو با ایران، افزود: ما دو سال و نیم با آن‌ها گفت‌وگو کردیم ولی آن‌ها زیر همه چی زدند، چگونه دوباره از گفت‌وگو سخن می‌گویند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به فرا رسیدن هفته اکرام ایتام تصریح کرد: امام حسن مجتبی (ع) در طول زندگی خود چند بار همه دارایی خود را به ایتام بخشیدند. باید به فکر نیازمندان باشیم و با تاسی از ائمه معصومین (ع) در این روزها به کمک نیازمندان بشتابیم.

امام جمعه شیراز: اطمینان داریم مسئولان تصمیم گیر مذاکره نمی‌کنند

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با تاکید بر لزوم توجه و دقت در بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان سه قوه و اجرایی شدن تمام منویات معظم له، تاکید کرد که اطمینان دارم هیچ یک از مسئولان تصمیم گیر کشور حاضر به مذاکره نیستند.

آیت الله لطف الله دژکام، در خطبه نماز جمعه ۲۷ اردیبهشت شیراز، با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند که مقاومت در مقابل زیاده خواهی آمریکا تنها گزینه ملت و کشور ایران و مذاکره سم مهلکی است، گفت: همه کسانی‌که تجربه کوچکی هم دارند می‌دانند که نمی‌توان با آدم بد قول مذاکره و معامله و دوستی کرد، مانند معاویه که بعد از امضای سند صلح‌نامه، اعلام کرد که حکومت را می خواسته و همه مسائل را زیرپا گذاشت.

آیت الله دژکام گفت: اگر بخواهیم مقاومت کنیم، باید بدانیم دشمن چه اهدافی را دنبال می‌کند، ما هم برنامه ریزی کنیم؛ همانگونه که رهبر معظم فرمودند؛ دشمن در دو جهت کار می‌کند، یکی اینکه مسئولان را در مقابل فشار تسلیم کند و دوم اینکه بین مردم و مسئولان فاصله بیندازند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: انتظار و مطالبه ما از مسئولان اینست که با زیاد شدن فشار شجاعت بیشتری نشان دهند، اگرچه اطمینان داریم که در سطح مسئولان تصمیم گیر کشور، کسی نیست که مذاکره را بپذیرد.

امام جمعه شیراز یکی دیگر از مطالبات مهم رهبری معظم انقلاب را اصلاح نظام بانکی عنوان و تاکید کرد: نمی‌شود که بانک‌ها سود مرکب بگیرند و کسی به کسی نباشد؛ باید این مسئله سامان داده شود.

آیت الله دژکام همچنین استفاده از ظرفیت جوانان را یکی از مطالبات مقام معظم رهبری دانست و گفت: نهایتاً استفاده از ظرفیت مردم و جوانان نکته بسیار مهمی است که در آن موفق نبودیم، البته به تجربه مدیران احترام می‌گذاریم، اما به نوآوری و ریسک پذیری جوانان خصوصاً در شرایط کنونی باید اعتماد کرد.

امام جمعه شیراز همچنین در تاکید بر لزوم اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری، لزوم توجه مسئولان دولتی به تسهیل راه اندازی کسب و کار را یادآور شد و گفت: امروز و در شرایط مقابله با زیاده خواهی‌های دشمن، این موضوع ضرورتی صد چندان دارد.

امام جمعه شیراز با تبریک قرار داشتن در آستانه روز میلاد مسعود حضرت امام حسن مجتبی (ع) و پیشی گرفتن آن حضرت در گشاده دستی و صدقه دادن و کار خیر، گفت: این کشور تحت فشار شیطان بزرگ است، آمریکا تلاش می‌کند که مردم ناراحت شوند؛ آنانکه دستشان باز است و توان اقتصادی دارند، باید متوجه قشر ضعیف جامعه باشند.

او با تاکید بر اینکه باید به حدی برسیم که مردم ما در سطح شهر و استان و کشور احساس کنند همه با هم یکی هستیم و اگر قرار است سختی بکشیم، همراه خواهیم بود، با سیره امام حسن مجتبی (ع) اشاره و اضافه کرد: در شیراز سنت حسنه توزیع نان صلواتی در سطحی وسیع وجود دارد؛ این سنت را در دیگر زمینه‌ها هم باید توسعه داد.

امام جمعه موقت قم: دشمن می‌خواهد مردم از رهگذر تحریم به خیابان‌ها بریزند

امام جمعه موقت قم گفت: دشمن علیه کشور ما جنگی روانی در پیش گرفته است، اما ملت آبدیده ایران، از جنگ روانی دشمن نمی‌هراسد.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلی قدس با تاکید بر مواجهه با حریم‌شکنی در قم بیان کرد: مردم دارای وظیفه امر به معروف و نهی از منکر هستند و باید نسبت به حریم شکنی در قم احساس مسئولیت کنند، همچنین نیروی‌های انتظامی و ناصحین و متولیان امر به معروف و نهی از منکر نیز حضوری جدی داشته باشند تا فضای جامعه مان، دینی و انقلابی باشد.

وی عنوان کرد: از ۱۵ تا ۲۱ رمضان، هفته اکرام و اطعام ایتام نام گذاری شده است، در این ایام باید به فکر نیازمندان و مستمندان باشیم، البته حمایت‌های مردم قم از فقیران، ستودنی است و باید این حمایت‌ها افزایش یابد.

وی با اشاره به سالروز میلاد امام حسین مجتبی (ع) در نیمه ماه مبارک رمضان بیان کرد: ایشان شبیه‌ترین افراد به پیامبر (ص) از نظر عبادت و بندگی است، باید ویژگی‌ها و فضیلت‌های ایشان را الگوی زندگی خود قرار دهیم.

وی اظهار کرد: ۲۸ اردیبهشت ماه نیز روز جهانی موزه است، در کشورهای مختلف، موزه‌های گوناگونی وجود دارد که آثار فرهنگی برای پژوهش و آموزش در آن نگهداری می‌شود و با ارزش است، آستان مقدس امام رضا (ع) و قم دارای چنین موزه‌هایی است و مردم می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر جنگ اقتصادی، دشمن از نظر جنگ روانی نیز روی اعصاب ملت کار می‌کنند. دشمنان می‌خواهند از ره گذر تحریم، آثار آن را در خیابان‌ها ببینند و رابطه مردم و نظام اسلامی را از بین ببرند و مردم به خیابان بریزند و اهداف دشمن تحقق یابد.

وی اظهار کرد: عده‌ای نیز در کمال تأسف، اینها را تیتر روزنامه می‌کنند و رعب و وحشت درونی خود را به جامعه منعکس می‌کنند و می‌خواهند جامعه را بهراسانند. اگر این افراد همراهی با ملت و رهبری و انقلاب ندارند، لااقل دل مردم را خالی نکنند، این ملت ۸ سال در مقابل همه دشمنان اسلام و انقلاب جنگیده است، دشمن دنبال جنگ روانی است، رهبری در این باره فرمودند ما دنبال جنگ نیستیم، آنها می‌خواهند با ناو ملت ایران را بترسانند اما موفق نمی‌شوند.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: ما نباید در حد شعار باقی بمانیم، باید نقاط ضعف را بشناسیم و دنبال راه حل باشیم، اقتصاد امروز ما دچار بیماری مزمن است، اقتصاد ما وابسته به نفت خام فروشی است و اقتصادی دولتی به شمار می‌رود و اینها از عوامل اقتصاد بیمار است.

وی اظهار کرد: اصل ۴۴ قانون اساسی بنا بود پیاده شود، اما اراده‌ای برای آن وجود ندارد، تخریب فضای کسب و کار با قوانین دست و پا گیر نیز یکی دیگر از آسیب هاست، قوانین آن قدر دست و پاگیر است که نمی‌گذارد فردی کسب حلال داشته باشد و آبرومندانه زندگی کند.

امام جمعه موقت قم افزود: مشکلاتی که در مورد نظام بانکی داریم، اقتصاد را بیمار کرده است، این نظام بودجه ریزی نیز صحیح نیست و بارها رهبری در این باره تذکر داده اند و گوش شنوایی نبوده است. همچنین نظام بهره وری ما دچار مشکل است، زیر یک درصد بهره وری ماست و این رقم پایینی است.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: از طرفی مصرف بی رویه و بی محابا به ویژه در مورد انرژی یکی دیگر از مشکلات است و ما سه برابر مصرف جهانی، انرژی مصرف می‌کنیم، درست است نفت و گاز داریم اما قرار نیست مصرفی سه برابر جهانی داشته باشیم و اقتصاد را بیمار کنیم.

وی اظهار کرد: ما می‌توانیم در عرصه اقتصادی نیز بدرخشیم، دلالی باید از این کشور رخت بربندد، دلالان جنس را از کشاورز ارزان می خرند و با نشستن در یک اتاق و با یک تلفن، قیمت جنس را بالا می‌برند و چند برابر می‌کنند، باید جلوی دلال بازی‌ها گرفته شود.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: باید جلوی محتکرانی که خیانت می‌کنند و با انبار کالاها، اجناس را نجومی و نایاب می‌کنند ایستاد، مشکل در عدم نظارت دقیق است، باید قوه قضائیه و دولت به میدان بیایند، گاهی مردم می‌گویند جامعه رها شده است، ما نمی‌خواهیم این جملات را بشنویم، بلکه می‌خواهیم اقتدار مسئولان و دولتمردان را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: ما دو راه بیشتر نداریم؛ یا باید تسلیم شویم یا مقاومت کنیم؛ رهبری فرمود اراده ملت ایران، پیروز خواهد شد، پس تکلیف روشن است و فقط باید جلوی شایعات را در فضای واقعی و مجازی گرفت.

امام جمعه قزوین: آمریکا توان رویارویی با ایران اسلامی را ندارد

امام جمعه قزوین گفت: آمریکا توان رویارویی با ایران اسلامی را ندارد و اقدامات آن‌ها مانوری برای ترساندن غرب‌زدگان وابسته به خودشان است.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی برگزار می‌شود، با اشاره به تهدیدات امریکا و القای جنگ از سوی مزدوران غرب گفت: حواسمان باشد هیچ‌گونه علامتی مبنی بر اینکه امریکا قصد جنگ با ما را داشته باشد وجود ندارد، آن روزی که امریکا ابرقدرت بود ما با دست‌خالی در مقابل شاه پهلوی ایستادیم اما امریکا جرئت حمله به خود نداد و امروز که آن‌ها به قدرت پوشالی تبدیل شده و در کشورهای کوچک هم شکست خورده‌اند، توانایی جنگ با ایران قدرتمند را ندارند.

وی ادامه داد: امثال این وابستگان که از تهدیدات دشمن می‌ترسند همین حامیان برجام هستند؛ خدا دهان غرب‌زدگانی که کلمه مذاکره از آن نمی‌افتد را ببندد، زیرا صدمه و آسیب زیادی با همین بهانه به کشور ما وارد کردند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: حامیان برجام در حمایت از دشمن سخنرانی می‌کنند اما ملت مؤمن، قرآنی و ولایی ایران فرهنگ متفاوتی با حامیان غرب دارند؛ این ملت بار خود را در لیله القدر می‌بندد و فقط به خدا تکیه دارد.

آیت‌الله عابدینی افزود: رهبر فرزانه انقلاب که برای ملت خود رحمت و عطوفت است و به دشمن خود می‌گوید اگر غلطی بکنید تلاویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم شامل حال نصرت الهی می‌شود و ما یقین داریم که خداوند دست از حمایت دین خود برنمی‌دارد. تهدیدات امروز دشمن برای این است که بگویند ما هنوز زنده هستیم درصورتی‌که آن‌ها مرده‌اند و در حال نابودی هستند.

امام جمعه سمنان: برخی در پی ترساندن ملت از جنگند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان معتقد است که امریکا توان به راه انداختن یک جنگ دیگر علیه ایران را ندارد.

آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سمنان با اشاره به زیاده خواهی‌های دولت امریکا اظهار کرد: دولت امریکا در عرصه بین المللی منزوی است و در داخل با مشکلاتی همچون فقر و بی عدالتی و اعتیاد و مشکلات اخلاقی و اقتصادی و…روبرو است و لذا این کشور توان جنگ با ایران اسلامی را ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه عده‌ای به دنبال ترساندن ملت از جنگ با امریکا هستند گفت: توصیه ما به این افراد این است که دست از این کار بردارند چرا که امریکا توان جنگ با ما را ندارد و هیچگاه جنگ نخواهد شد.

امام جمعه موقت زاهدان: امروز کشور به روحیه انقلابی برای پیروزی مقابل دشمنان نیاز دارد

امام جمعه موقت زاهدان گفت: امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به روحیه انقلابی برای پیروزی مقابل دشمنان نیاز دارد.

حجت‌الاسلام مجتبی عزیزی ظهر امروز در مصلی قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه نیاز به اتحاد، وفاق و همدلی دارد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها اعلام کردند آمریکا قابل اعتماد نیست، تصریح کرد: با دشمن بیگانه، بنده نفس، سلطه طلب و استعمارگر نمی‌توان عهد و پیمان داشت.

امام جمعه موقت زاهدان در ادامه در خصوص استفاده از ایام ماه مبارک رمضان نیز افزود: یک دهه از ماه مبارک رمضان گذشت و اگر نتوانستیم در این مدت توشه جمع کنیم باید به خودمان بنگریم و در اعمال خود تجدید نظر کنیم بلکه در ادامه راه موفق باشیم.

امام جمعه سنندج: راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کنونی تکیه بر توان داخلی است

امام جمعه سنندج راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کنونی را تکیه بر توان داخلی دانست و گفت: با تعامل و یکدلی مردم و مسئولان در تمامی عرصه‌های مختلف می‌توان توطئه اقتصادی دشمن را پشت سر گذاشت.

 ماموستا عبدالرحمن خدایی، امروز، ۲۷ اردیبهشت ماه در آئین عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته با تأکید بر لزوم ادای فریضه روزه و تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: مردم مؤمن و روزه‌دار باید از فرصت ماه رمضان برای شب زنده‌داری و ادای سنت‌های پیامبر (ص) به بهترین شیوه استفاده کنند.

ماموستا خدایی عنوان کرد: مسلمانان روزه‌دار باید با پیروی از دستورات خداوند و پیامبر الهی (ص) به یاری کسانی که به دلایل اقتصادی و مالی در حبس بسر می‌برند، بشتابند.

امام جمعه گرگان: آمریکا می‌خواهد مردم ایران را به اعتراضات خیابانی هدایت کند

امام جمعه گرگان با تاکید بر اینکه برای عبور از شرایط کنونی باید از مسیر مقاومت و ایستادگی به پیش برویم، گفت: آمریکا می‌خواهد بر روی نقاط قوت ایران همچون تجهیزات موشکی و سامانه‌های پرتاب موشک و نفوذ منطقه‌ای ایران مذاکره کند که این امر محال است.

آیت الله سیدکاظم نور مفیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرگان اظهار کرد: آمریکا به دنبال این است که با تقویت فشارها و مشکلات اقتصادی مقدمات تسلیم شدن برخی از مسئولان ایرانی را از مقاومت و ایستادگی در برابر خود فراهم کند.

وی افزود: آمریکا می‌خواهد مردم ایران را به اعتراضات خیابانی هدایت کند اما این راهبرد نخ نما شده آنها به شکست خواهد انجامید.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه در این شرایط نباید عقب‌نشینی کنیم و این که باید مذاکره کنیم مناسب نیست، تصریح کرد: آنها می‌خواهند ما قدرت خود در زمینه موشکی را از دست بدهیم اما به فرموده مقام معظم رهبری کدام عاقل این کار را می‌کند و دیگر خواسته آن‌ها کاهش نفوذ منطقه‌ای ما است چون ما در یمن، سوریه، عراق و لبنان نفوذ داریم، آیا ما حاضریم آنها را از دست بدهیم پس مذاکره با این شرایط سم است.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: هیچ دولتی به تنهایی و بدون مردم موفق نمی‌شود. باید تولیدات داخلی را خریداری کنیم و تولیدکنندگان هم باید محصولات با کیفیت تولید کنند و در کنار آن اسراف نکنیم.

امام جمعه رشت: اروپا یدک‌کش آمریکاست

امام جمعه رشت، با تصریح بر فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب امکان حمله آمریکا به ایران را غیر ممکن دانست و تصریح کرد: آمریکا جرأت ندارد به ایران حمله کند، اما باید بدانیم که در جنگ اراده‌ها به سر می‌بریم و امروز باید پیروز این میدان باشیم.

آیت‌الله رسول فلاحتی، در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت که در مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار شد، با بیان اینکه مقام معظم رهبری از مذاکره با غرب در شرایط فعلی تعبیر به سم کردند، گفت: عده‌ای ترسو و مرعوب قدرت آمریکا همچنان حرف از مذاکره با سران استکباری می‌زنند.

وی با تصریح بر فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب امکان حمله آمریکا به ایران را غیر ممکن دانست و تصریح کرد: آمریکا جرأت ندارد به ایران حمله کند و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند هرگز جنگی اتفاق نمی‌افتد و مذاکره هم نخواهیم کرد، اما باید بدانیم که در جنگ اراده‌ها به سر می‌بریم و امروز باید در مقابل آمریکا پیروز این میدان باشیم.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد به واسطه جنگ روانی و فشار اقتصادی مردم را از نظام دور کند، ادامه داد: باید به دشمن بگوییم که دچار اشتباه محاسباتی شده و مردم ولایتمدار ایران همواره در صحنه دفاع از انقلاب و نظام حضور دارند. البته مسئولان باید توجه کنند که فریب آمریکا را نخورند و تسلیم نشوند.

وی وعده‌های اروپاییان در برجام را توخالی دانست و یادآور شد: اروپا یدک‌کش آمریکاست، اما بدانند جمهوری اسلامی ایران معادلات منطقه را بر هم زده و صحنه گردان است و امروز آحاد ملت ایران خواستار راه‌اندازی مجدد سانتریفیوژها و افزایش فعالیت‌های هسته‌ای هستند.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری برای برون‌رفت از مشکلات، اضافه کرد: مقام معظم رهبری از اصلاح الگوی مصرف سخن به میان آوردند، اما همچنان شاهد عدم تحقق این مطالبه در جامعه هستیم. همچنین ساماندهی مصرف حامل‌های انرژی مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مردم از وضعیت نابسامان بازار گله دارند، اظهار کرد: از دستگاه قضائی می‌خواهیم در صورت تداوم روند افزایش بی‌حساب قیمت کالاهای اساسی ورود کند و اخلال‌گران بازار را به دست قانون بسپارد.

امام جمعه خرم آباد: مسئله اصلی کشور حل مشکلات اقتصادی است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: مسئله اصلی کشور حل مشکلات اقتصادی است.

آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد تصریح کرد: آنچه که امروز وظیفه همه است توجه به مشکلات اقتصادی است، دولت باید برنامه ریزی جدی و عملی نسبت به حل مشکلات اقتصادی مردم داشته باشد.

وی با اشاره به هفته کمک به محرومان و نیازمندان، بیان کرد: ما باید کمک به نیازمندان را به عادت همیشگی خود تبدیل کنیم، به خصوص که امسال تعدادی از هموطنان و هم استانی‌های عزیز ما دچار سیل زدگی شده‌اند، در چادر به سر می‌برند. در هوای ۳۸ درجه پلدختر و معمولان، این عزیزان در چادر هستند و روزه می‌گیرند، به فکر سیل زدگان باشیم و آنها را فراموش نکنیم. مسئولان به امر رسیدگی به سیل زدگان سرعت ببخشند، تیم‌هایی ایجاد شود تا به سرعت مشکلات سیل زدگان برطرف شود.

میرعمادی بیان کرد: یمنی‌ها گفتند که ما امروز خودمان این تجهیزات را داریم و فکر نکنید که ایران پهپاد به یمن می‌دهد؛ امروز طرفداران جمهوری اسلامی در دنیا فراوان هستند، مبارزان ضد استکباری در دنیا فراوان هستند، امروز مقابله با آمریکا و اسرائیل خواسته تمام مسلمانان آزاده دنیا است.

امام جمعه اراک: خانواده‌ها باید تعداد فرزندان خود را حداقل به ۳ فرزند برسانند

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در نماز عبادی سیاسی جمعه اراک با بیان اینکه وضعیت صادرات غیرنفتی در کشور مناسب است، بیان کرد: ارز ناشی از صادرات غیرنفتی باید به کشور بازگردد، ارز ما، ناموس ماست و باید به پیکره کشور تزریق شود در غیراین صورت این بدن دچار ضعف می‌شود.

وی با تاکید بر کنترل و تنظیم وضعیت بازار تصریح کرد: نباید اجازه داد که وضعیت بازار لجام گسیخته شود، باید کالاهای اساسی به بازار عرضه و در اختیار مردم قرار گیرد، از طرفی مردم نیز باید قناعت کنند، متأسفانه ایران در مصرف شکر، روغن و حتی آب جزو جوامع پرمصرف است و باید این رویه غلط اصلاح شود.

وی به دیدار کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری بر تقوا، هوشیاری و مقاومت در برابر انحرافات و توجه به ظرفیت‌ها و امکانات داخلی کشور و مسائل اقتصادی تاکید داشتند. ایران به نفت به عنوان یک ظرفیت اقتصادی وابسته شده است و باید این رویه اصلاح شود چراکه این وابستگی‌ها بواسطه تحریم‌ها مشکل‌آفرین می‌شود، هرچند که تحریم‌ها و فشار باعث می‌شود در داخل کشور فعل خواستن و توانستن را صرف کنیم و روی پای خود بایستیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: از دولت، مجلس شورای اسلامی، قوه‌قضاییه و مردم می‌خواهم بازار را کنترل کنند، شرایط را تحت نظارت داشته باشند، هرج و مرج و سوءاستفاده قابل قبول نیست. باید در شرایط کنونی حامی و پشتیبان یکدیگر باشیم.

وی با اشاره به ۳۰ اردیبهشت روز جمعیت بیان کرد: امید است وضعیت جمعیتی استان مرکزی دچار تحول و به سمت افزایش ۵۰ درصدی نرخ باروری، نرخ زاد و ولد و کاهش نرخ طلاق حرکت کند، سن ازدواج بالا رفته است و باید امر ازدواج تسهیل شود که این امر قطعاً افزایش زاد و ولد را به دنبال خواهد داشت و خانواده‌ها باید تعداد فرزندان خود را حداقل به ۳ فرزند برسانند.

امام جمعه همدان: امنیت کشور نباید فدای سیاست بازی برخی سیاستمداران شود

آیت الله شعبانی ظهر جمعه ۲۷ اردیبهشت در خطبه نخست نماز جمعه این هفته همدان، اظهار کرد: ما اهل جنگ نیستیم و هیچگاه اهل تعدی نبوده ایم بلکه فقط اهل دفاع هستیم و هشت سال دفاع مقدس این مسئله را ثابت کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: دشمن نیز به خوبی می‌داند که جنگ به ضرر وی خواهد بود زیرا شرایط امریکا اقتضای جنگ را ندارد و اکنون در افغانستان و عراق گیر کرده و شرایط جنگ را ندارد ولی برخی از احزاب سیاسی دوست دارند مردم را بترسانند.

وی عنوان کرد: دشمن از قدرت منطقه‌ای و موشکی ما اطلاع دارد و پایگاه‌های ما را در لبنان و انصارالله یمن دیده است.

وی با بیان اینکه دشمن نسبت به قدرت کشور ترس دارد، تصریح کرد: ایران نه عراق، نه افغانستان و حتی عربستان نیست و کوچک‌ترین جنگ در منطقه اقتصاد منطقه را به هم می‌ریزد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پاسخ به این سوال که چرا برخی ترس از وقوع جنگ را در دل مردم می‌اندازند، بیان کرد: باوجود مشکلات اقتصادی مردم و گاهی گرانی‌های مربوط به اقلام ضروری در کشور، برخی فضایی در رسانه‌ها ایجاد می‌کنند تا حواس مردم پرت شود و مسبب مشکلات دیده نشود.

وی ادامه داد: برخی از افراد برای فرافکنی و جلوگیری از پاسخگویی به مردم، پیشنهاد ترغیب به مذاکره را می‌دهند و این در حالیست که امام راحل در بخشی از سخنرانی‌های خود فرموده اند؛ از شر پهلوی راحت شدیم ولی از تربیت شدگان لیبرالی غرب و دست نشاندگان آنها راحت نشده ایم و متأسفانه برخی سرباز غرب هستند.

شعبانی افزود: گزینه ما مقاومت است و طرف مقابل نیز قصد جنگ ندارد. وی گریزی به موضوع مذاکره زد و تاکید کرد: دشمن می‌خواهد ما در یکی از موارد هسته‌ای، موشکی، حقوق بشر و یا نفوذ منطقه‌ای مذاکره کنیم.

این مقام مسئول درباره مسائل هسته‌ای کشور گفت: موضوع هسته‌ای ما بخاطر برجام معلق شده و این در حالیست که عربستان و پاکستان انرژی هسته‌ای دارند پس مذاکره در این موضوع معنی ندارد.

شعبانی با بیان اینکه دو عامل مانع جنگ است، تاکید کرد: دشمن به دو دلیل قدرت موشکی و نفوذ منطقه‌ای ایران، جرأت حمله به کشور را ندارد.

وی اظهار داشت: دشمن از ما می‌خواهد قدرت موشکی خود را نادیده بگیریم و در واقع برد موشکی ما به پایگاه‌های اسرائیل نرسد که با گرفتن قدرت موشکی ما یکی از موانع جنگ کنار می‌رود. اگر مذاکره کنیم فردا با کوچک‌ترین مسئله به کشور حمله می‌شود و کدام انسان عاقلی نقاط قوت خود را به دشمن می‌دهد.

وی درباره حواشی ایجاد شده درباره مراسمی در دانشگاه بوعلی تاکید کرد: مسئولین دانشگاه مدیریت مناسبی داشته باشند زیرا این مجموعه فضای نخبگانی استان است و اکثریت دانشجویان خوب هستند و نگذارید برخی اتفاقات باعث خدشه دار شدن عظمت دانشگاه شود.

امام جمعه یزد: ایستادگی در برابر استکبار تنها راه عبور از مشکلات موجود است

امام جمعه یزد با اشاره به حرکت خوب دولت در شورای امنیت ملی علیه آمریکا، گفت: ایستادگی مقتدرانه در برابر دشمنان تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و سیاسی امروز است.

آیت الله «محمدرضا ناصری یزدی» در خطبه‌های این هفته ۲۷ اردیبهشت ماه نماز جمعه یزد با اشاره به خروج آمریکا از برجام، افزود: مسئولان و مردم نباید با اعلام ضعف در برابر تحریم‌ها کوتاه بیایند چون در این حال دشمن فشار خود را اضافه می‌کند.

ناصری یزدی ساخت تجهیزات و تکنولوژی جدید را از جمله ضرورت‌های اجرایی برای نخبگان و جوانان ایرانی دانست و بیان کرد: استفاده از ساختار نیروی انسانی بومی توسط مسئولان و مدیران ارشد کشور ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فضای مجازی را یکی از مهمترین راه‌های نفوذ بیگانگان به افکار و باور جوانان ایرانی عنوان کرد و گفت: عدم استفاده بی رویه از فضای مجازی به منظور افزایش بصیرت از دیگر ضرورت‌های اجرایی برای توسعه بیش از پیش کشور است.

امام جمعه یزد با بیان این که غربی‌ها قصد دارند با دروغ پراکنی در فضای مجازی مردم ایران اسلامی را هراسان و نسبت به دستاوردهای نظام بی تفاوت کنند، گفت: مردم ایران و تمام مسلمانان جهان بدانند آمریکا به هیچ عنوان توان مقابله با ایمان و بصیرت ملت ایران را ندارد.

امام جمعه تبریز: آمریکا برای حمله نظامی به ایران هیچ بهانه و دلیلی ندارد

امام جمعه تبریز گفت: القای احتمال آغاز جنگ بین آمریکا و ایران از طریق رسانه‌ها و ایجاد جو نگرانی بین مردم ایران، توطئه‌ی دشمنان در هفته گذشته بود؛ اما آمریکا برای حمله نظامی به ایران و شروع آتش افروزی در منطقه هیچ بهانه و دلیلی ندارد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت: توانمندی موشکی ایران کاملاً دفاعی بوده و در طول چهل سال نشان داده‌ایم که هیچ‌گاه رویکرد تهاجمی نداریم و اجازه‌ی تهاجم را نیز به کشوری نمی‌دهیم.

وی ادامه داد: مشکلات اجتماعی و اقتصادی آمریکا نظیر بدهی‌های کلان، آسیب‌پذیری دشمن در سطح منطقه و توانمندی دفاعی ایران، اجازه‌ی ورود آمریکا به جنگ را نمی‌دهد. امروزه اقتدار نیروهای مسلح ما با تکیه بر تجربیات دفاع مقدس در سطح بسیار بالاست و اجازه‌ی تهاجم به دشمن داده نخواهد شد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگر سخنانش با اشاره به انفجار چهار کشتی در نزدیکی یکی از بنادر امارات، گفت: طبق اعلام وزارت امور خارجه امارات، بندری که در نزدیکی آن، این چهار کشتی مورد هدف قرار گرفتند، بسیار حائز اهمیت بوده و روزانه یک میلیون و ۸۰۰ بشکه نفت از همین بندر صادر می‌شود.

وی ادامه داد: معتقدم این حادثه توسط افرادی اتفاق افتاده که می‌خواهند امنیت منطقه را از بین ببرند.

وی با اشاره به عملیات پهپادی یمن علیه تأسیسات بسیار مهم عربستان سعودی، خاطرنشان کرد: بسیاری از منابع خبری از این اتفاق به عنوان «عملیات بزرگ علیه اهداف عربستان سعودی» نام می‌برند که در واقع واکنشی علیه تجاوز چند ساله عربستان به یمن است.

وی تصریح کرد: اگر خدای ناکرده جنگی بین ایران و آمریکا شروع شود، هیچ جا در خلیج فارس آرام نمی‌شود و شعله‌های جنگ تمامی پایتخت‌های منطقه را شعله‌ور می‌کند، امروز ایران تنها نیست.

وی تصریح کرد: دولت ایران نیز برای مقابله با مشکلات اقتصادی، درمان بیماری اقتصاد کشور، اصلاح ساختار بودجه کشور، شرطی نشدن اقتصاد به موضوعات خارجی، مبارزه با قاچاق و احتکار و اصلاح نظام بانکی باید تلاش بیشتری داشته باشد، مدیریتش نیز شجاعانه، امیدوارانه، جهادی و همراه با اشراف میدانی بر مشکلات شود.

امام جمعه ارومیه: متولیان امور اقتصادی باید از قاچاق و احتکار کالا جلوگیری کنند

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه با تاکید بر اینکه مسئولان باید به مسئله تولید اهمیت فراوان دهند گفت: پیچ و خم‌های اداری که سد راهی برای تولید کننده است را کم‌تر کنند تا تولید کنندگان بتوانند باعث شکوفایی اقتصاد کشور و استان شوند.

وی بابیان اینکه متولیان امور اقتصادی باید از قاچاق و احتکار کالا جلوگیری کنند و مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور را حل کنند تصریح کرد: در این مسیر بایستی از راهنمایی‌های متخصصان امور اقتصادی بهره برد.

امام جمعه اردبیل: به این ملت رحم کنید و تدبیر اقتصادی داشته باشید

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: آمریکایی‌ها در یک هفته گذشته حرکت‌هایی را مرتکب شده‌اند که نشان از انفعال آنهاست که از آن در عالم دیپلماسی به عنوان جنون یاد می‌کنند.

حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل خاطرنشان کرد: بعد از اینکه دولت ایران سطح تعهدات خود در برجام را کاهش داد، ترامپ در عرض دو روز دو بار از ایرانی‌ها خواست تا با او تماس بگیرند و پای مذاکره بیایند و بدنبال آن به صورت کاملاً غیرعادی شماره تلفن خاص خود را نیز به دولت سوئیس داد تا به ایران تحویل دهد تا ایرانی‌ها با او تماس بگیرند و قول داد که مذاکره، عادلانه خواهد بود.

امام جمعه اردبیل افزود: این انفعال در عالم دیپلماسی، انفعال جنون‌آمیز است و آنها از مقاومت ملت ما دیوانه شده‌اند.

عاملی ادامه داد: آمریکا باید بداند که ایران اهل مذاکره است و اگر اهل مذاکره نبود، پای برجام نمی‌رفت. اما مذاکره ایران دو شرط دارد که اول، برداشتن تمام تحریم‌ها و دوم بازگشت به برجام است و آمریکا غیر از این چاره‌ای ندارد.

وی بیان کرد: آنها وقتی از اثر تحریم مأیوس شدند هفته گذشته ناوهای جنگی، هواپیماهای جنگی و تجهیزات جنگی بسیار پیشرفته و خطرناک را راهی خلیج فارس کردند و چنان جنگ روانی راه انداختند که خیلی از نخبگان خیال کردند جنگ حتمی است.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: یک ضربه بزرگ ایران به آمریکا در این هفته این بود که در اثر فشار افکار عمومی و مراکز تصمیم‌گیری آمریکا به جنگ‌طلبی دولت آمریکا، ترامپ مجبور شد بگوید که مشاورانش به او خیانت کرده و خودسرانه شعار جنگ داده‌اند و اینکه ترامپ اصلاً راضی به درگیری با ایران نیست و خواستار گفتگوی مستقیم با سران ایران است.

عاملی تصریح کرد: دولت نباید هیچ واهمه‌ای داشته باشد و از موضع قدرت، بیشتر از آنچه اعلام شد تعهدات خود را به برجام کمتر کنند و قطعاً آنها به دنبال ما خواهند آمد و از حالا هم با دادن شماره تلفن وارد کار شده‌اند.

عاملی خاطرنشان کرد: به این ملت رحم کنید و تدبیر اقتصادی داشته باشید چرا که نوسان قیمت‌ها و بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی، همه ریشه و سبب و راهکار علمی دارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: من در آینده به این بحث وارد خواهم شد که کارشناسان زبده و امین اقتصادی در این بحران اقتصادی راهکارهای علمی به دولت و مجلس نشان می‌دهند، اما به جایی نمی‌رسد. دولت نه به آنها توجه دارد و نه اذهان مردم را روشن می‌کند که چرا به آنها بی‌اعتناست.

عاملی ادامه داد: دو مساله در حوزه کاغذ وجود دارد نخست آنکه عده‌ای ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفتند و کاغذ نیاوردند و دوم آنکه عده‌ای کاغذ آوردند ولی مشخص نیست آن را کجا بردند که از اینجا اعلام می‌کنم هر ایرانی این سخن را بشنود، دیوانه می‌شود چرا که این سخن معنایش چراغ سبز کامل برای غارت بیت‌المال است.

وی گفت: من از دستگاه قضائی می‌خواهم بر اساس اظهارات وزیر ارشاد، سریعاً به این جنایت بزرگ رسیدگی و مقصرین را چه دولتی و چه غیردولتی به جزای بازدارنده برسانند.

امام جمعه کرج: ایران پایین‌ترین نرخ باروری در جهان اسلام را به خود اختصاص داده است

امام جمعه کرج گفت: جمعیت ثروت و قدرت به دنبال دارد و تمدن را شکل می‌دهد، اگر جمعیت کم باشد رونق و کشاورزی از بین می‌رود بنابراین لازم است در این مورد در کشور فرهنگ‌سازی شود.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۷ اردیبهشت کرج، از تذکر رهبر انقلاب مبنی بر بی اعتمادی به دشمن گفت و اظهار کرد: اگر ایشان اجازه مذاکره نمی‌دادند برخی می‌گفتند اگر مذاکره می‌کردیم مشکلات کشور حل می‌شد اما نگذاشتند، رهبری مذاکره را پذیرفتند تا حجت تمام و چهره دشمن روشن شود؛ حال در این شرایط که خسارت‌هایی به کشور وارد شده برخی هنوز بر طبل مذاکره می‌کوبند.

وی ادامه داد: در این مدت توان هسته‌ای را از خود دور کردیم اما از آن طرف تحریم‌ها چند برابر بیشتر شد، با ادامه یافتن این اقدامات، دشمنان سپاه را نیز تروریستی اعلام کردند.

امام جمعه به جوی که اخیراً در خصوص خطر جنگ ایجاد شده است اشاره و اعلام کرد: خود دشمن اعلام کرده که قصد جنگ ندارم اما برخی در داخل از خطر جنگ می‌گویند.

وی در ادامه در واکنش به اینکه گفته شده اختیارات رئیس جمهور باید بیشتر شود افزود: مگر اختیارات رئیس جمهور کم است؟ در ۴۰ سال گذشته کشور چگونه اداره شده است؟ با همین اختیارات مدیریت شده است.

حسینی همدانی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز به فرارسیدن روز جهانی جمعیت اشاره و اعلام کرد: جمعیت به معنای امنیت ملی است و باید از منابع انسانی صیانت کرد چون دشمنان در تهاجم فرهنگی سعی در کاهش جمعیت دارند و بر خانواده تمرکز کرده تا اساس و نظام خانواده را سست کنند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه فیلم‌ها و برنامه‌های موجود در رسانه ملی بر خلاف هدف افزایش جمعیت است افزود: ایران پایین‌ترین نرخ باروری در جهان اسلام را به خود اختصاص داده است.

امام جمعه موقت بیرجند: ما هرگز سر دوراهی جنگ و صلح قرار نداریم

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه ایران همواره ثابت کرده است که قدرتش برای صلح، ثبات و امنیت است، گفت: گزینه نهایی ملت ایران در برابر معاندان و دشمنان مقاومت و عزت است.

حجت الاسلام محمد مختاری، امروز ۲۷ اردیبهشت، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: با کسانی که در سطح جامعه هنجارشکنی می‌کنند و قوانین الهی را زیر پا می‌گذارند باید برخورد قاطع شود چرا که حرمت جامعه اسلامی را نگه نمی‌دارند.

مختاری ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش و دولت باید بیش از گذشته مراقب باشند و فضا را برای افراد مغرض و هنجارشکن ناامن کنند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه گزینه نهایی ملت ایران در برابر معاندان و دشمنان مقاومت و عزت است، یادآور شد: امروز نظام ما به یک نظام بین المللی و مقتدر در جهان و منطقه تبدیل شده است و ما هرگز سر دوراهی جنگ و صلح قرار نداریم.

امام جمعه یاسوج: محتکران مایحتاج مردم در همین دنیا گرفتار عذاب می‌شوند

امام جمعه شهر یاسوج گفت: محتکران در همین دنیا به عذابی سخت گرفتار می‌شوند.

حجت الاسلام سید علی اصغر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج با اشاره به دشمنی دیرینه آمریکا با کشور ما عنوان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، در مقابل دشمنان اسلام باید مقاومت کرد و ایستادگی رمز پیروزی است.

حسینی با اشاره به وضعیت معیشت مردم اضافه کرد: برخی از افراد از شرایط اقتصادی سو استفاده کرده و مواد غذایی و مایحتاج مورد نیاز مردم را احتکار می‌کنند این افراد بدانند که به عذابی سخت گرفتار می‌شوند و این افراد سزای اعمال خود را در همین دنیا خواهند دید.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین