کد خبر: ۵۹۰۳۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰

مقام آمریکایی: منتظر تماس ایران، پای تلفن نشسته‌ایم| تهران باید به سمت مذاکره برود

یکی از مقامات دولت ایالات متحده آمریکا از انتظار سردرمداران این کشور برای دریافت تماس از سوی ایران خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
بعد از گذشت‌ روزها از اظهارات مقام‌های کاخ سفید در خصوص اینکه واشنگتن شماره‌ تلفن‌هایی برای تماس ایران در اختیار سوئیس گذاشته، یکی از مقامات آمریکا گفت که رهبران این کشور همچنان در انتظار این تماس هستند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ شبکه المیادین به نقل از خبرگزاری رویترز شامگاه جمعه (۲۶ اردیبهشت) به نقل از مقام مسئولی در دولت دونالد ترامپ گزارش داد، هنوز ایرانی‌ها تماسی با آمریکایی‌ها نداشته‌اند.

این مقام گفت: «ما کنار تلفن نشسته‌ایم؛ ولی هیچ پاسخی (تماسی) از سوی ایران در ارتباط با گفت‌وگوهای رو‌ در رو دریافت نکرده‌ایم».

به نوشته خبرگزاری فارس، مقام آمریکایی همچنین گفت: «به اعتقاد ما تهران باید از تنش [با آمریکا] خلاص شود و به سمت مذاکره برود».

در پی اقدام متقابل ایران برای کاهش سطح تعهدات برجامی خود، دونالد ترامپ اظهار کرده بود که تمایل دارد ایران برای مذاکره با وی تماس بگیرد.

به نوشته خبرگزاری ایسنا، سید کمال خرازی، رییس شورای راهبردی روبط خارجی در گفت‌وگو با شبکه خبری فرانسه ۲۴ در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان به این امید داشت که به کاخ سفید تلفن شود، گفت: قطعاً این اتفاق نمی‌افتد و به وی تلفن زده نمی‌شود. فراموش نکنید رئیس جمهور ترامپ علاقه‌منداست به هر قیمت که شده با همه ملاقات کند و عکس یادگاری بگیرد و برای خودش تبلیغ کند. ما نمی‌توانیم به آمریکا اعتماد کنیم، فراموش نکنید که آن‌ها از توافق هسته‌ای خارج شدند. آن‌ها قوانین بین‌المللی را نقض کردند، زیرا این توافق هسته‌ای با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل تأیید شده بود و خود آمریکایی‌ها نیز به آن رأی داده بودند.

وی در ادامه در این باره گفت: هدف او این است فشارهای بیشتری بر ایران وارد کند. تلفن کردن به وی هیچ فایده‌ای ندارد زیرا با کره شمالی هم به نتیجه‌ای نرسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
0
0
روزی خواهد رسید..........؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
0
0
بابا خدارو خوش نمی یاد زنگ بزنیم فوت کنیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین