کد خبر: ۵۹۰۴۲۰
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷

وزیر خارجه فلسطین: ترامپ مثل یک راننده‌ بی‌پرواست

وزیر خارجه فلسطین طرح صلح آمریکا برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها موسوم به "معامله قرن" را به منزله بازگشت استعمار دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از سایت ارم نیوز، ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین در سخنرانی که در موسسه پژوهش‌های بین‌المللی لندن داشت، اعلام کرد، رهبری فلسطین نشست‌هایی را در دوره آتی برای مقابله با طرح آمریکایی معامله قرن و توسعه اشغالگری اسرائیل در اراضی اشغالی برگزار خواهد کرد.

ریاض مالکی تاکید کرد: تشکیلات خودگردان هرگز انجام اقدامات و کارهای لازم برای تقویت استقلال خود و نیز مقابله با اقدامات اسرائیل برای توسعه و تثبیت اشغالگری را متوقف نخواهد کرد و سازمان آزادی‌بخش فلسطین در هفته‌های آتی نشست‌هایی را برای اتخاذ تصمیمات و اقداماتی در این زمینه برگزار خواهد کرد.

وزیر خارجه فلسطین اظهار کرد: همچنین در هفته‌های آینده تلاش‌های دیپلماتیکی را برای اعلام و توضیح موضعگیری فلسطین و جلب حمایت‌ها جهت ارتقای حقوق فلسطینی‌ها انجام خواهیم داد.

این مسئول فلسطینی با تاکید بر اینکه فلسطینی‌ها هرگز به آزادی مشروط راضی نخواهند شد و خواستار حاکمیت، صلح و همزیستی هستند، گفت: "معامله قرن" آمریکا در واقع برای نهادینه‌سازی رنج و مشکلات تاریخی ما در طول قرن حاضر و نه برای استقلال، حاکمیت، آزادی و یا عدالت است، اگر آنها بر این باورند که این وضعیت به هر صورت بر آینده اسرائیل و منطقه تاثیری نخواهد داشت، آنها دچار توهم شده‌اند نه ما.

وی تاکید کرد: در حالی که آمریکا برای ارائه طرح خود آماده می‌شود، فلسطین از تمامی راه‌های قانونی و مسالمت‌آمیز به برقراری صلح برای فلسطینی‌ها ادامه خواهد داد.

او افزود: دو راه برای پایان دادن به هر درگیری وجود دارد، توافقنامه صلح یا قرارداد تسلیم و این یعنی تسلیم شدن. ما همچنان آماده مذاکره درباره توافقنامه صلحی هستیم که متکی به شروط اصلی تعریف شده از سوی جامعه جهانی و در چارچوب زمانی مشخص و الزام‌آوری باشد.

وزیر خارجه فلسطین در ادامه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را با راننده بی‌پروایی قیاس کرد که اتومبیل خود را از بلندی به سوی دره هدایت می‌کند.

مالکی با هشدار به اروپایی‌ها نسبت به اینکه فرمان هدایت این خودرو به دست راننده‌ای بی‌پروا بیفتد، از آنها خواست در برابر مساله برقراری صلح در خاورمیانه بی تفاوت نمانند.

او در ادامه از کشورهای اروپایی خواست موضعگیری جمعی در برابر معامله قرن آمریکا در پیش بگیرند.

وی با اشاره به اینکه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حاضر است به درخواست ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای آغاز مذاکراتی مستقیم با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی عمل کند، گفت: اگر این نشست به شکل خوبی برگزار شود، نتیجه خواهد داد.

مالکی در ادامه دولت آمریکا را مسئول توقف رایزنی‌ها میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی دانست و گفت: دولت ترامپ با وجود پایبندی فلسطینی‌ها به تلاش‌ها برای برقراری صلح، از سال ۲۰۱۷ گام‌هایی را که به منزله اعلام جنگ بوده‌اند، در پیش گرفته است.

وزیر خارجه فلسطین افزود: فلسطینی‌ها همچنان امیدوار هستند که ترامپ به نامه وزیر خارجه ایرلند که در فوریه گذشته نوشته بود و در آن پیشنهاد برگزاری کنفرانسی بین‌المللی درباره سازش در خاورمیانه را مطرح کرده بود، پاسخ دهد.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین