کد خبر: ۵۹۰۶۰۳
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹

مهمترین فواید استفاده از صندلی ماساژ + قیمت و راهنمای خرید

یکی از فواید استفاده از صندلی ماساژ ترشح هورمون اندروفین است. هرمونی که مسئولیت حال خوش و شادی شما را بر عهده دارد. ضمنا این هورمون احساسات و حال ذهنی شما را بالانس می‌کند. این موضوع یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که اثبات می‌کند صندلی ماساژور برای سلامتی جسم و جان شما اهمیت دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

آیا شما هم یک صندلی ماساژ دارید و یا همیشه وسوسه داشتن یکی از این تجهیزات لذت بخش خانگی را داشته اید؟ تحقیقات علمی گسترده و معتبری در رابطه با تاثیرات مثبت ماساژ وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم به ۱۰ عدد از مهمترین فواید استفاده از صندلی ماساژ اشاره کنیم. استفاده روزانه و کوتاه مدت از صندلی ماساژور برای سلامتی بسیار مفید است.

10 فایده استفاده از صندلی ماساژ

کاهش استرس و اضطراب و افزایش هوشیاری و کارایی

تحقیقات نشان می‌دهد ماساژ می‌تواند سطح استرس فیزیکی و ذهنی شما را تا حد زیادی کاهش دهد. این فرآیند با کاهش تپش قلب، ضربان و همینطور کاهش سطح ترشح کورتیزول صورت می‌گیرد. ضمنا میزان ترشح سراتونین و دوپامیم افزایش می‌یابد. این دو هرمون به بدن شما کمک می‌کنند تا خستگی‌های مزمن و استرس‌های ناگهانی را بسیار آسان‌تر رفع نماید. تحقیقات دانشگاه میامی نشان می‌دهد ۱۵ دقیقه استفاده از صندلی ماساژور قابلیت فعالیت‌های مغز افراد بالغ را افزایش می‌دهد.

مهمترین فواید استفاده از صندلی ماساژ + قیمت و راهنمای خرید

با استفاده از صندلی ماساژور در طول روز مود بهتری را تجربه می‌کنید

همانطور که گفتیم یکی از فواید استفاده از صندلی ماساژ ترشح هورمون اندروفین است. هرمونی که مسئولیت حال خوش و شادی شما را بر عهده دارد. ضمنا این هورمون احساسات و حال ذهنی شما را بالانس می‌کند. این موضوع یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که اثبات می‌کند صندلی ماساژور برای سلامتی جسم و جان شما اهمیت دارد.

خواب بهتری خواهید داشت

تمامی عناوینی که در این فهرست از مهمترین فواید استفاده از صندلی ماساژ آمده است ریشه در تحقیقات علمی دارد. استفاده از صندلی ماساژور و اساسا تجربه ماساژ موجب ترشح هورمون‌هایی در بدن می‌گردد. هورمون ملاتنین مغر را برای خوابیدن آماده می‌کند. ماساژ و استفاده از صندلی ماساژور می‌تواند منجر به ترشح این هورمون گردد. پس در صورتی که خواب آرام و منظمی ندارید ماساژ یک گزینه کاربردی است.

افزایش سلامتی دستگاه قلبی و عروقی

تاثیر ماساژ در جهت کاهش استرس و همچنین کاهش لحظه‌ای فشار خون می‌تواند در سلامتی سیستم حیاتی قلب و عروق شما بسیار مناسب باشد. در تحقیقات دیگری ثابت شده است که ماساژ می‌تواند موجب کاهش درد و استرس بیماران قلبی، پس از انجام عمل جراحی گردد. این تحقیق نشان می‌دهد ماساژ حتی می‌تواند تنش‌های عضلانی ناشی از جراحی را نیز کاهش دهد. صندلی ماساژور برای سلامتی این افراد بسیار کاربردی است.

کاهش درد‌های مزمن به ویژه در ناحیه کمر

بر اساس گزارش انجمن کایروپراکتیک آمریکا کمر درد همچنان اولین علت از کار افتادگی در افراد سراسر جهان است. طبق همین تحقیقات از هر ۱۰ نفر حداقل ۱ نفر به کمر درد مبتلا است که متاسفانه بی توجه‌ی به این موضوع در بلند مدت موجود مزمن شدن این درد می‌گردد. قطعا کاهش درد‌های مزمن کمر یکی از فواید استفاده از صندلی ماساژ است. ۱۰ جلسه ماساژ ۱۵ دقیقه‌ای و در طول ۱۲ هفته می‌تواند تا ۷۵ درصد این درد‌ها را کاهش دهد.

کاهش سر درد

سر درد‌هایی که بر اثر فشار‌های فیزیکی به وجود می‌آیند بسیار آزار دهنده هستند. زاویه نشستن و ایستادن ناراحت، کمر درد، گرفتگی گردن و خیره شدن طولانی به یک نقطه از اصلی‌ترین علل بروز سر درد است. ماساژ می‌تواند گردش خون را تسریع کرده، عضلات گرفته را رها سازد و در نهایت درد و خستگی را کاهش دهد. تمامی این عوامل باعث می‌شوند تا منشا‌های سر درد شما کاهش یابد. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که به طور منظم ماساژ می‌گیرند معمولا در بازه‌های زمانی طولانی تری سر درد را تجربه می‌کنند. طبق تحقیقات منتشر شده در مجله جهانی عصب شناسی، ماساژ و مزایای آن به راحتی می‌تواند سر درد‌های ناشی از بی خوابی را کاهش دهد.

خلاق‌تر می‌شوید

قطعا آرامش خاطر و رها بودن از استرس‌ها باعث بروز خلاقیت می‌شود. ماساژ ضمنا باعث می‌شود تا شما یک توقف لذت بخش را در میان تعدد کار‌ها و دغدغه‌ها تجربه کنید، در نتیجه ذهن شما باز شده و آماده خلق است. بی دلیل نیست در بزرگترین شرکت‌های آی تی در دنیا، صندلی ماساژ برای کارمندان در نظر گرفته شده است.

زندگی زناشویی زیباتری را تجربه می‌کنید

یکی دیگر از نتایج کاهش استرس به کمک استفاده از صندلی ماساژور داشتن اختلالات جنسی کمتر است. قالب بی میلی‌های جنسی در روابط زناشویی ریشه در افزایش ترشح هرمون‌های استرس زا به علت سبک شلوغ زندگی مدرن ما دارد. صندلی ماساژور برای سلامتی جسمی شما بسیار موثر خواهد بود، البته این تاثیر بصورت همزمان جسمی و ذهنی است

بدنتان تحرک و انعطاف پذیری بیشتری را تجربه می‌کند

ماساژ قطعا می‌تواند به کمک فعال کردن ماهیچه ها، مفاصل و تاندون‌ها موجب افزایش انعطاف پذیری و تحرک بدن شما گردد. همچنین نباید فرموش کرد که افزایش گردش خون در تمامی نقاط بدن یکی از مهمترین فواید استفاده از صندلی ماساژ است. بسیاری از ما تقریبا هیچ برنامه ورزشی منظمی نداریم و در نتیجه تحرک عضلات مان بسیار محدود است. فرآیند ماساژ منجر به تحرک بسیاری از این ماهیچه‌ها می‌شود.

سیستم ایمنی شما تقویت می‌شود

تحقیقات نشان می‌دهد صندلی ماساژور برای سلامتی شما به ویژه در فصل زمستان بسیار موثر است. تحرک ایجاد شده توسط صندلی ماساژ باعث افزایش کارکرد گلوبول‌های سفید شده و در نتیجه سیستم ایمنی شما عملکرد بهتری در مقابل ویروس‌ها خواهد داشت. ضمنا کاهش ترشح سطح هرمون کورتیزول نیز در این میان بی تاثیر نیست. زیرا کورتیزول باعث از بین رفتن گلوبول‌های سفید خون شما می‌شود.

انواع صندلی ماساژور و بودجه‌ای که برای خرید آن‌ها باید در اختیار داشته باشید

صندلی‌های ماساژور معمولا در بازه‌ی قیمتی متوسط تا گران قیمت دسته بندی می‌شوند. قیمت صندلی ماساژور به فاکتور‌های متفاوتی وابسته است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به اعتبار برند، ساختار چهارچوب کلی و روکش آن و از همه مهمتر، تکنولوژی‌های به کار رفته در آن اشاره کرد.

گروه اول: صندلی‌های ماساژور دفتر کار

این صندلی‌ها در واقع یک روکش هستند که بخش میانی بدن شما را ماساژ می‌دهند. از آن‌ها می‌توان بر روی صندلی‌های اداری و خودرو استفاده کرد. اگر مدت زمان زیادی پشت صندلی کار یا خودروی خود هستید، در این راهنمای خرید صندلی ماساژور به شما توصیه می‌کنیم که برای شروع از این روکش‌های صندلی ماساژور استفاده کنید که در بازار ایران قیمتی بین ۲ تا ۵ میلیون دارند.

مهمترین فواید استفاده از صندلی ماساژ + قیمت و راهنمای خرید

گروه دوم: صندلی‌های ماساژور ابتدایی با ابعاد کوچکتر و البته با امکان ماساژ کل بدن

این صندلی‌ها اولین نسل از صندلی‌های ماساژور بوده که امکان ماساژ کل بدن را دارند، اما تعداد غلتک‌های لرزان آن‌ها بسیار محدود بوده و معمولا فاقد کیسه‌های هوا می‌باشند. این نوع از انواع صندلی ماساژور قیمتی در حدود ۵ تا ۱۰ میلیون دارند.

گروه سوم: صندلی‌های ماساژور تمام بدن با امکان انتخاب برنامه‌ی ماساژ متنوع

این گروه که در این راهنمای خرید صندلی ماساژور قصد معرفی آن‌ها را داریم، در حال حاضر پر کاربرد و پرفروش‌ترین نوع این دستگاه‌ها هستند. از مهمترین ویژگی‌های شاخص آن‌ها می‌توان به امکان انتخاب برنامه‌های ماساژ، تعداد غلتک‌های ماساژ بیشتر و همچنین وجود کیسه‌های فشار هوا اشاره کرد.

با توجه به تنوع این گروه، قیمت این صندلی‌ها در بازار ایران بین ۱۲ تا ۳۵ میلیون است.

گروه چهارم: صندلی‌های ماساژور با آخرین تکنولوژی‌های عرضه شده به بازار

این گروه برای افرادی که به طور مستمر علاقه‌مند به دریافت ماساژ هستند، گزینه‌ای ایده آل، اما گران قیمت است. در این گروه از انواع صندلی ماساژور عملکرد دستگاه به گونه‌ای طراحی شده است که بیشترین شباهت را به ماساژ سنتی و حرکت انگشتان دست ماسور دارند. این دستگاه‌ها همچنین دارای برنامه‌های متعددی برای ماساژ بوده و غلتک‌ها و کیسه‌های هوای تعبیه شده در آنها، تعداد بسیار بیشتری دارند.

از دیگر ویژگی‌های ابزار‌های ماساژ این صندلی‌ها می‌توان به امکان ارائه‌ی ماساژ ۳ بعدی با عمق و کارایی بیشتر اشاره کرد.

یکی دیگر از جذاب‌ترین امکانات این صندلی‌ها که به تازگی به بازار عرضه شده است، ویژگی گرانش صفر است. حالتی که با فعال کردن آن، دستگاه شما را در حالت خوابیده و در راحت‌ترین فرم بدن قرار می‌دهد. جایی که تمامی اندام شما، کمترین میزان تاثیر پذیری از گرانش را داشته و در نتیجه حداکثر آرامش و راحتی را در هنگام ماساژ تجربه می‌کنید.

موضوعی که لازم است در این راهنمای خرید صندلی ماساژور به آن اشاره کنیم این است که صندلی‌های این دسته نسبت به سایر گروه‌ها قیمت بسیار بیشتری داشته و بهترین مدل‌های آن‌ها قیمتی از ۴۰ تا ۷۵ میلیون دارند.

راهنمای خرید صندلی ماساژور – کدام ویژگی‌ها اهمیت بیشتری دارند

ویژگی‌های فیزیکی و تکنولوژی‌ها به کار رفته در انواع صندلی ماساژور، مهمترین فاکتور در تعیین قیمت نهایی آن‌ها هستند. در ادامه‌ی این راهنمای خرید صندلی ماساژور شما را با برخی از آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

امکان برنامه پذیری و ارائه‌ی انواع تکنیک‌های ماساژ

این ویژگی که به صورت کامل و با بالاترین کیفیت در آخرین گروه صندلی‌های ماساژور وجود دارد، شما را قادر می‌سازد تا علاوه بر اختصاصی سازی نوع ماساژ، از برنامه‌های پیش فرض مهمترین سبک‌های ماساژ نیز انتخاب خود را داشته باشید.

این دستگاه‌ها قادر هستند انواع ماساژ‌های ضربه ای، رولی، شیاتسو و رفلکسولوژی را به شما ارائه دهند.

سرعت و قدرت ماساژ

از میان انواع صندلی ماساژور، ۲ گروه آخر این امکان را به ماساژ گیرنده می‌دهند تا در لحظه بتواند سرعت و قدرت ماساژ را تغییر دهد تا دقیقا همان سبک از ماساژی را دریافت نماید که به آن نیاز دارد.

برنامه‌های ماساژ تخصصی پیش فرض

این ویژگی در صندلی ماساژور شما را قادر می‌سازد تا انواع مشکلات گرفتگی و یا خستگی از کار روزمره را با انتخاب برنامه‌های پیش فرض برطرف نمایید. در این راهنمای خرید صندلی ماساژور به شما توصیه می‌کنیم تا در صورتی که به دلایل پزشکی، قصد خرید صندلی ماساژور را دارید حتما دستگاهی را انتخاب کنید که در آن، این ویژگی وجود داشته باشد.

غلتک‌ها و کیسه‌های هوا

غلتک‌ها و کیسه‌های هوا مسئولیت انجام انواع تکنیک‌های ماساژ را در انواع صندلی ماساژور بر عهده دارند. تعدد و کیفیت عملکرد آن‌ها نقش مستقیمی در میزان کاربردی و لذت بخش بودن ماساژ شما دارند. همچنین در مدل‌های پیشرفته تر، در کنار وجود این ۲ بخش، امکان ایجاد حرارت مطلوب در هنگام ماساژ نیز وجود دارد.

فرم فیزیکی صندلی و امکان ایجاد حالت‌های مختلف استفاده

همان طور که گفتیم دستگاه‌های پیشرفته‌تر در میان انواع صندلی ماساژور می‌توانند فرآیند ماساژ را در حالت خوابیده و یا گرانش صفر به شما ارائه دهند.

قابلیت ماساژ سر و گردن

افرادی که در ناحیه‌ی گردن و شانه‌ها همیشه احساس خستگی یا گرفتگی دارند، می‌توانند صندلی ماساژوری را انتخاب کنند که در این بخش‌ها نیز دارای غلتک و کیسه‌های هوا است. امیدواریم این راهنمای خرید صندلی ماساژور به شما کمک کند تا بهترین گزینه را با توجه به نیاز‌ها و بودجه‌ی خود انتخاب و خریداری کنید.

شما می‌توانید سایر مقالات در زمینه انواع ماساژ و مزایای آن را نیز مطالعه کنید.

منبع: وبلاگ دلوکس کالا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین