کد خبر: ۵۹۰۶۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
پمپئو و بولتون درباره ایران چه فکری می‎کنند؟

نیویورک‌تایمز: با ایران نجنگید، وحشتناک است!

دولت فعلی امریکا در راستای حفظ وضع موجود در خاورمیانه و کمک به حفظ ثبات در آن منطقه گام بر نمی‌دارد. زمانی که شما فشار حداکثری را علیه کشوری چون ایران که یک قدرت منطقه‌ای است اعمال کردید دیگر در راستای حفظ وضع موجود در خاورمیانه قدم بر نداشته‌اید. رویکرد فشار حداکثری به طور گریزناپذیری خطر جنگ را افزایش خواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‎الملل- روزنامه "نیویورک تایمز" با انتقاد از موضع ترامپ در قبال ایران می‌نویسد: "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا به وضوح گفته که خواستار جنگ با ایران نیست با این حال، واقعیت آن است که سیاست خارجی کنونی او بیشتر حرکت به سوی جنگ است در نتیجه، ارزش آن را دارد که بگوییم امریکا در صورت ورود به منازعه مسلحانه با ایران ایده وحشتناکی را رقم می زند. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ به نظر می‌رسد دولت ترامپ بر این باور است که دشمنی ایران با امریکا یک واقعیت انکارناپذیر است و درگیری با ایران در منطقه اجتناب‌ناپذیر است در نتیجه، امریکا بار دیگر بر این باور است که باید از متحدان سنی و اسرائیل حمایت کرد. با این حال، دولت فعلی امریکا در راستای حفظ وضع موجود در خاورمیانه و کمک به حفظ ثبات در آن منطقه گام بر نمی‌دارد. زمانی که شما فشار حداکثری را علیه کشوری چون ایران که یک قدرت منطقه‌ای است اعمال کردید دیگر در راستای حفظ وضع موجود در خاورمیانه قدم بر نداشته‌اید. زمانی فشار و یا کودتایی دیپلماتیک را علیه کشور دیگری اعمال می‌کنید یا مانند اوباما انتظار دارید که با مذاکره و کشاندن طرف مقابل پای میز گفت‌وگو مسائل حل شود و یا فشار به تغییر رژیم منجر خواهد شد که در دوران بوش روی داد. 

نیویورک تایمز: با ایران نجنگید، وحشتناک است!

به نظر می‌رسد ترامپ به راه‌حل اول باور دارد و فشار را ابزار موثری برای حصول معامله‌ای قابل توجه قلمداد می‌کند. این در حالی است که "جان بولتون" و "مایک پمپئو مشاور امنیت ملی و وزیر خارجه دولت او این تصور را دارند که وضعیت ایران مشابه اواخر دوره اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 میلادی است و گمان می‌کنند که ایران به زودی با تغییر نظام سیاسی و فروپاشی از داخل مواجه خواهد شد. 

با این حال، فارغ از آنکه هدف واقعی دولت ترامپ چیست واقعیت آن است که رویکرد فشار حداکثری به طور گریزناپذیری خطر جنگ را افزایش خواهد داد. اگر کاخ سفید درباره اشتیاق دولت ایران به دادن امتیازات بیشتر اشتباه کند پس از آن دو واکنش را شاهد خواهیم بود: مقاومت و یا واکنش مسلحانه. آنچه مسلم است این است که جنگ با ایران ایده‌ای وحشتناک است. "دیوید فروم" یکی از اصلیترین حامیان جنگ با عراق می‌گوید برخلاف عراق جنگ با ایران نبردی در مقیاسی بسیار بزرگتر، بدون متحد، بدون توجیه و بدون برنامه است".
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
0
1
گفتم باغم حجران عزیزم چه کنم گفت بسوز
ترامپ روحت شاد
عربستان روحت شاد
اسراییل روحت شاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
0
0
تایمز خفه شو
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین