کد خبر: ۵۹۰۹۳۵
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵

استعفای جمعی اعضای حزب راست از دولت ائتلافی اتریش

در حالی که صدراعظم اتریش پیش‌تر گفته بود که در صدد برکناری وزیر کشور است، حزب راست‌گرای «آزادی اتریش» در واکنش اعلام کرد که تمامی اعضای این حزب از دولت ائتلافی کناره‌گیری می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
سباستین کورتس، صدراعظم اتریش گفت که در صدد برکناری هربرت کیکل، وزیر کشور و از اعضای حزب راست‌گرای «آزادی اتریش» است. ساعاتی بعد حزب راست‌گرای «آزادی اتریش» در واکنش اعلام کرد که تمامی اعضای این حزب از دولت ائتلافی کناره‌گیری می‌کنند.

به دنبال رسوایی و انتشار یک ویدئوی جنجالی رهبر حزب «آزادی اتریش» و معاون صدر اعظم اتریش، وی اواخر هفته گذشته استعفا کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، قرار بود سباستین کورتس به رئیس‌جمهوری این کشور پیشنهاد کند که هربرت کیکل از دولت ائتلافی برکنار شود.

سباستین کورتس که در سال ۲۰۱۷ با کمک حزب راست‌گرا «آزادی اتریش» توانست دولت ائتلافی تشکیل دهد، اکنون می‌گوید، خواهان شفافیت در خصوص پرونده فساد رهبر حزب «آزادی اتریش» است.

صدر اعظم اتریش گفته است: کاملاً مطمئن هستم آنچه که اکنون لازم است، شفافیت کامل و تحقیقاتی کاملاً بی‌طرف است.

سباستین کورتس بر ضرورت ثبات در کشورش تاکید کرد و گفت که حزب «آزادی اتریش» از دولت ائتلافی کنار می‌رود و تا برگزاری انتخابات در ماه سپتامبر پست‌های خالی در دولت توسط مقام‌های اداری و تکنوکرات اداره خواهند شد.

رسوایی تازه در اتریش با انتشار ویدئوی گفت‌وگوی کریستیان اشتراخه، معاون صدراعظم و رهبر حزب «آزادی اتریش» با یک سرمایه‌دار روسی آغاز شد. او دو سال پیش در سفری به اسپانیا به یک زن «سرمایه‌دار» روسی وعده داد با خرید سهام روزنامه اتریشی «کرونن تسایتونگ» و اخراج چند روزنامه‌نگار مشخص و تعیین سردبیری که از انتقاد از حزب «آزادی» دست بکشد، قراردادهای پرسود دولتی اتریش را به این فرد روسی بدهد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین