کد خبر: ۵۹۱۱۷
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۸۶ - ۲۲:۱۴
در افغانستان به چشم می‌خورد:

نگرانی ارتش انگلیس از حملات انتحاری

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: افغانستان این روزها با وجود گذشت بیش از چند سال از حمله امریکا و متحدانش به این کشور همچنان روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد. افزایش حملات طالبان و تلاش بازماندگان این گروه برای تصاحب مجدد قدرت کار را بر سربازان امریکایی و انگلیسی سخت کرده است. بر همین اساس یكی از فرماندهان نیروی هوایی ارتش انگلیس از خلبانان این نیرو خواسته تا احتمال انجام عملیات انتحاری علیه تروریست‌ها را در نظر داشته باشند. 

به گزارش روزنامه سان، سپهبد هوایی دیوید واكر از خلبانان انگلیسی خواسته تا در صورت تمام شدن مهمات یا از كار افتادن سلاح هواپیمای خود، انجام حمله‌های انتحاری بر ضد اهداف تروریستی را به عنوان بدترین موقعیت احتمالی بررسی كنند.

واكر به خلبانان ارتش انگلیس گفت: گمان می‌كنید غیرمنطقی باشد اگر به شما دستور دهم برای نابودی خودروی حامل فرماندهان القاعده یا طالبان هواپیمای خود را به این خودرو كوبیده و منفجر كنید؟

بنا بر این گزارش، سخنگوی وزارت دفاع انگلیس با تایید سخنان این مقام عالیرتبه نظامی گفت: سپهبد واكر به خلبانان انگلیسی دستور انجام حمله انتحاری را نداده و منظور وی بررسی این گزینه توسط آنها بوده است.

این سخنگو افزود: واكر در بخشی از برنامه آموزشی از خلبانان خواسته تا در صورت مواجه با بدترین وضعیت ممكن و مجبور شدن برای انتخابی میان مرگ و زندگی گزینه‌های مختلف را بررسی كنند.

به گفته این سخنگو، شرایط احتمالی می‌تواند چنین وضعیتی باشد كه در آن تروریست‌ها قصد حمله به یك شهر انگلیس با هواپیما را داشته باشند، اما هواپیمای ارتش كه در تعقیب آنهاست به علت نقص فنی، توانایی گشودن آتش بر هواپیمای تروریست‌ها را نداشته باشد.

این روزنامه در ادامه نوشت: انجام حمله انتحاری به صورت قطعی باعث كشته شدن خلبان هواپیما می‌شود كه آموزش هر یك از آنان شش میلیون پوند و بهای هر فروند هواپیمای آنها نیز ‪ ۵۰‬میلیون پوند هزینه داشته است.

دی ماه سال گذشته نیز ارتشبد گلن تورپی فرمانده نیروی هوایی انگلیس اعلام كرد، چهار فروند هواپیمای جنگنده تورنادو ارتش این كشور پس از وقوع حملات تروریستی ‪ ۱۱‬سپتامبر در آمریكا برای جلوگیری از تكرار حملاتی مشابه در وضعیت آماده‌باش كامل قرار دارند. وی همچنین فاش كرده بود، هواپیماهای مذكور هر ماه حداقل یكبار در پی دریافت هشدارهای امنیتی به پرواز درآمده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین