کد خبر: ۵۹۱۲۸۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲

چرا حضور "آلن دلون" در جشنواره کن جنجالی شد؟

دلون در جشنواره کن در حالی لوح یک عمر فعالیت هنری را کسب کرد که فمینیست‌ها و فعالان حقوق زنان معتقد بودند او شایسته چنین تقدیری نیست چرا که در راستای آزار و اذیت زنان نظر داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس فرهنگی- "آلن دلون" بازیگر معروف فرانسوی که سال‌ها از او به عنوان خوشتیپ‌ترین مرد جهان یاد می‌شد و در ایران نیز با صدای "خسرو خسروشاهی" دوبلور ایرانی در خاطر بسیاری از ایرانیان است در روزهای اخیر در جشنواره کن به عنوان مهمان افتخاری آن جشنواره به دلیل یک عمر فعالیت هنری و نقش‌آفرینی در فیلم‌های مختلف مورد تقدیر قرار گرفت. با این حال، حضور او خالی از حاشیه و جنجال نبود. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ دلون در جشنواره کن در حالی لوح یک عمر فعالیت هنری را کسب کرد که فمینیست‌ها و فعالان حقوق زنان معتقد بودند او شایسته چنین تقدیری نیست چرا که در راستای آزار و اذیت زنان نظر داده است. 

چرا حضور

خبرگزاری "رویترز" در این‌باره می نویسد: "آلن دلون" به سبب شصت سال فعالیت هنری در جشنواره فیلم کن مورد تقدیر قرار گرفت. نقش‌های او در فیلم‌های دهه‌های 60 و 70 میلادی او را به نمادی از فرانسه در سرتاسر جهان تبدیل کردند. با این حال، تصمیم به تقدیر این بازیگر 83 ساله بحث‌برانگیز بود چرا که در خارج از فرانسه عده‌ای از فعالان حوزه زنان با آماده‌سازی بیانیه‌ای در امریکا بیش از 25 هزار امضا علیه دلون جمع آوری کردند. علت خشم این زنان آن است که "آلن دلون" پیشتر در مصاحبه‌ای گفته بود که یک مرد باید حق سیلی زدن به صورت یک زن را داشته باشد. او اما بعدا گفته بود: "من گفتم باید حق سیلی زدن به یک زن را داشت. بله! و باید اضافه کنم که من بیشتر از زنان سیلی خورده‌ام. من هرگز یک زن را در طول زندگی‌ام مورد آزار و اذیت قرار نداده‌ام. من بیشتر از جانب زنان آزار دیده‌ام". همچنین، او پیشتر همصدا با "مارین لوپن" رهبر جبهه ملی فرانسه جریان راست افراطی در آن کشور علیه مهاجران اظهاراتی را مطرح کرده بود در حالی که بعدا گفت که حامی آن حزب نیست. سازمان‌دهندگان جشنواره کن نیز ضمن دفاع از مراسم تقدیر از آلن دلون اعلام کردند که قطعا او انسان کاملی نیست اما برای فعالیت حرفه‌ای سینمایی‌اش از او تقدیر به عمل آمده است". 

او پس از دریافت این نخل طلا از دستان دخترش، در حالی که اشک می‌ریخت، گفت: "مدت‌ها بود این‌‌چنین گریه نکرده بودم".  در این مراسم آلن دلون پس از دریافت نخل طلای افتخاری، در میان تشویق حضار گفت: "امشب برای من بیش از آنکه پایان فعالیت حرفه‌ای باشد، به نظرم پایان زندگی است. مراسم امشب تا حدودی یک بزرگداشت پس از مرگ است، البته در زمان زنده بودن من". 

آلن دلون پس از آن افزود: "وقتی من کار بازیگری را آغاز کردم، به من می‌گفتند آنچه در این کار از همه سخت‌‌تر است دوام آوردن در آن است و من ۶۲ سال دوام آوردم".

چرا حضور
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
مهدوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
0
3
این فمنیستاکه یه عده ادم لاابالی هستن کی باشن که بخوان راجع به الن دلن اسطوره که باطن زیباومعنوی وجودش جلوه گرترازچهرشه نظر بدن.زنده بادالن دلن شجاع ومردهمیشه عفیف وشریف
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
0
4
زنده بادالن دلن که باتمام ازارهاوفشارها توکشوری چون فرانسه همیشه باهرچیزضداخلاقی مخالفت کرده .نمونه بارز ی مردکامل وشریفه.دلسوزی وترحمی ومحبت رویایی الن دلن باورنکردنیه وخشم اون نسبت به معنی نداره مگربه حق باشه تازه بازم به این گروهای فمنیستی لاابالی که هیچ بویی ازمهرنبردن ربطی نداره
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
0
3
گروهای فمنیستی هدفی جزترویج فسادوجدایی زن مردازهم ندارن اوناحق ندارن حتی اسم الن دلون این مردیگانه وخدادوست رو به زبون بیارن
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
0
3
زنده بادالن دلن مردرویاها
vahedifar
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
0
3
الن دلون شریف واسطوره ایه
ماهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
0
2
درود بر آلن دلون بزرگ كه رو دستش هنوز بازيگر نيومده.آفرين به افكار انساني اين مرد كه اطوره تمام هنرپيشه هاي دنياست وچندين سال باعث رونق سينماهاي دنيا مي شد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین